A „száguldó cirkuszban” 2010 óta nem látunk a futamok alatt újratöltést, azonban lehet, hogy ez hamarosan megváltozik. Az ötletnek a legfőbb döntéshozók között is vannak pártolói, és állítólag maguk a pilóták is örömmel vennék a tankolás visszatérését. Néhányan viszont nem ennyire lelkesek…

A statisztikák alapján a férfiak nagyobb eséllyel szenvednek autóbalesetet, azonban, ha egy női sofőr karambolozik, jóval valószínűbb, hogy megsérül, mintha egy férfi ült volna a volánnál. Ennek oka többek szerint az, hogy a gépkocsik töréstesztjei során a mai napig döntően „férfi bábukat” használnak, azaz az esetleges kockázatokat az erősebb nem testfelépítését alapul véve próbálják csökkenteni.

Kínában a minap bejelentették, hogy az elektromos autókhoz tartozó töltőoszlopok száma átlépte náluk az egymilliót. Igény pedig bőven van rájuk, hiszen az ő útjaikon fut a világ villanyautóinak csaknem fele. „Jó, jó, egy másfél milliárdos országnak könnyű elsőnek lenni valamiben” – intézhetik el a dolgot néhányan, pedig a kínaiak mostanra már nemcsak számszerűen teljesítenek figyelemre méltóan ezen a téren.

Szunyókálás, egy nyugodt ebéd elköltése, egy üzleti telefon lebonyolítása, átöltözés vagy épp az éneklés gyakorlása. Mit keresnek ezek a tevékenységek egy autós tematikájú oldalon? Nagyon is sokat, friss felmérések szerint ugyanis a „rendeltetésszerű használat” helyett többek közt ilyen okokból vesznek bérbe járműveket az emberek. Legalább is a különcségek terén mindig is élen járó Japánban.

Hatvanhat éves történelme talán legnagyobb átalakulásán megy keresztül sokak kedvenc sportautója. A napokban jelentették be, hogy C8 néven rövidesen érkezik a Chevrolet Corvette nyolcadik generációja, amely szakít több, a kultikus kocsira a kezdetek óta jellemző hagyománnyal. Azért ettől még aligha veszít majd a népszerűségéből.

Nem kevesebb, mint 5 év tervező és fejlesztő munkája van az Aston Martin legújabb csúcsmodelljében, a Valkyrie-ben, amely néhány napja gurult először aszfaltra. A Silverstone-i Forma–1-es pályán debütáló autóval egyértelmű a brit gyártó célja: belépő az „utcai versenyautók” világának legfelsőbb szintjeire, oda, ahonnan jelenleg például a Ferrari, a McLaren vagy épp a Bugatti tekint le.

A páncélozott gépjárművek piaca szélesebb annál, mint azt sokan gondolnák. Ma már messze nemcsak a hadseregben, illetve a politikai, diplomáciai konvojokban használnak ilyet, hanem számos (gazdag) magánember is igényt tart efféle védelemre. Szerencsére utóbbi főként a világ veszélyesebb országaiban jellemző, de azért Magyarország útjait is koptathatja jó pár ilyen. Egy amerikai cég pedig most elkészített egy szélvészgyors változatot is.

„Milyen unalmas lenne a világ, ha kizárólag SUV-k szaladgálnának az utakon?” Ezt a költői kérdést nemrég a Hyundai termékstratégiáért felelős vezetője, Thomas Schemera tette fel a népszerű jalopnik.com autós portálnak nyilatkozva. És bár ettől, mármint a magyar fordításban általában utcai terepjárónak, netán szabadidő-autónak nevezett kategória egyeduralmától még messze vagyunk, a tendenciák valóban ebbe az irányba mutatnak.

Autósként az egyik legnagyobb bosszúság tud lenni, ha a közúton elénk kerül egy traktor, és előzési lehetőség híján kilométereket döcöghetünk mögötte. Éppen ezért alighanem mindenki jó nagyot nézne, ha egy ilyen mezőgazdasági gép egyszer csak több mint 160 km/h-s sebességgel száguldana el mellette. Hihetetlen, de egy friss rekorddöntésnek hála már ez sem lehetetlen.