Ha valaki egy drága, új autóval érkezik valahova, ahol ez számít – és ezt látja is az, akire jó benyomást szeretne tenni – akkor mindenki tudja róla, hogy gazdag. 

Bizonyára sokaknak ismerős az a jelenet, amikor az autó ablakmosótartályának utántöltésekor a folyadék egy része mellé megy, így aztán kárba veszik. Mindez persze nem is csoda, a legtöbb kocsiban ugyanis meglehetősen magasról indítva kell(ene) tökéletesen beletalálni egy mindössze néhány centiméter átmérőjű lyukba. A leleményesek persze már eddig is „befogtak” erre a célra egy tölcsért – 2019-re pedig az autóipar is eljutott a „józan paraszti észnek” erre a szintjére.

Április elsejétől kezdve Stuttgart városa megtiltotta az Euro 4-es vagy annál rosszabb környezetvédelmi besorolású dízelüzemű autók behajtását. A dátumot látva mindezt néhányan talán csak április tréfának vélik, pedig nem az: a Mercedes és a Porsche szülővárosa a levegőminőség javítását célzó küzdelem élére állt. Na, jó, azért néhány „apró betűs rész” van a dologban…

Figyelembe véve, hogy a technika folyamatosan és egyre nagyobb tempóban fejlődik, kissé meglepő, hogy a világ leggyorsabb szárazföldi járműve címet immár 1997 óta ugyanaz birtokolja - a Thrust SSC akkor a hangsebességet éppen átlépve 1228 km/h-val repesztett a Nevada állambeli Black Rock sivatagban. Egy friss bejelentésnek köszönhetően azonban elképzelhető, hogy hamarosan átírhatják a rekordkönyveket.

Már 20 éve gyártják a Toyota Priusokat, de mostanáig nem készült belőle összkerékhajtású változat. Most azonban, a modell legújabb ráncfelvarrásával egyidőben ezt is megértük, a típust jellemző, visszafogott módon.

Sokan szeretik, de sajnos sokkal kevesebben vásárolják az utóbbi években az Audi (egyébként hagyományosan Magyarországon készülő) TT típusát. Többek között ezért is nyilatkozhatta Bram Schot, az Ingolstadti cég vezére szomorúan, hogy egyáltalán nem biztos a típus jövője.

Kicsi kocsi, lassú, de legalább jogsi nélkül vezethetjük.

Alkoholszondás indításgátló, automata vészfék, automatikus sebességkorlátozó és kötelezően beépítendő „nagytestvér” modul. Nagyjából ezek a javaslatok szerepelnek az Európa-Parlament egyik bizottságának előterjesztéseiben.

 Áprilisban mutatják be Sanghajban az X3 M-t és az X4 M-t.