Az idén 110 éves Bugatti alaposan „elaltatta” azokat a riválisait, akik szintén a világ leggyorsabb közúti autójának címére pályáznak, hiszen a cégnél nemrég még arról beszéltek, letettek az újabb csúcsdöntés hajszolásáról. Erre most a „semmiből” elővettek egy Chiront, csiszolgattak kicsit a kasztnin és a motoron, és egészen 490 km/h-ig pörgették.

Napjainkban az autógyártók palettája gyorsabban változik, mint valaha, kis túlzással minden napra jut egy frissen bemutatott új kocsiról szóló hír. A vállalatok nem szívbajosak, ha egy típust már néhány év után „nyugdíjazni” kell. Ebben a helyzetben, ha 10 évig folyamatosan gyártásban marad egy modell, már „nagy túlélőnek” számít. A Nissan egyik ikonikus autója egy friss bejelentés szerint pedig akár a két évtizedet is elérheti.

Azzal, hogy az angol nyelvben bizonyos számok kiejtése mennyire hasonlít egymásra, gyakran meggyűlik a kezdő nyelvtanulók baja - de néha még a haladóké is. Mert hát a „seventeen”-t és a „seventy”-t tényleg csak egyetlen hang választja el egymástól, pedig jól tudjuk, nagyon nem mindegy, hogy valami 17 vagy 70. Pláne, ha millió dollár. Egy vígjátékba illő autós aukció története.

Izgalmas fejlesztésbe fogott a Jaguar Land Rover (JLR) vállalat, amely 2008-ban jött létre, összefogva a két patinás brit márkát. A szakértői segítségért nem is kellett túl messzire menniük, hiszen a világhírű angliai Cambridge-i egyetemmel közösen dolgoznak egy olyan rendszeren, amely 3D-s technológiával vetítene fontos információkat a sofőr elé. Aztán később talán majd nem olyan fontos dolgokat is…

Főként a gumigyártó cégek fejlesztőin múlik, hogy mikor veszi vissza a leggyorsabb közúti autó rekordját a Bugatti – legalább is erre utalt a francia gyökerű, ma a Volkswagen-csoporthoz tartozó márka első embere egy interjúban. Nem biztos azonban, hogy a közeljövőben a végsebesség hajkurászása lesz a fókuszban a cégnél, szeretnének ugyanis ők is felülni az „SUV-vonatra”.

A „száguldó cirkuszban” 2010 óta nem látunk a futamok alatt újratöltést, azonban lehet, hogy ez hamarosan megváltozik. Az ötletnek a legfőbb döntéshozók között is vannak pártolói, és állítólag maguk a pilóták is örömmel vennék a tankolás visszatérését. Néhányan viszont nem ennyire lelkesek…

A statisztikák alapján a férfiak nagyobb eséllyel szenvednek autóbalesetet, azonban, ha egy női sofőr karambolozik, jóval valószínűbb, hogy megsérül, mintha egy férfi ült volna a volánnál. Ennek oka többek szerint az, hogy a gépkocsik töréstesztjei során a mai napig döntően „férfi bábukat” használnak, azaz az esetleges kockázatokat az erősebb nem testfelépítését alapul véve próbálják csökkenteni.

Kínában a minap bejelentették, hogy az elektromos autókhoz tartozó töltőoszlopok száma átlépte náluk az egymilliót. Igény pedig bőven van rájuk, hiszen az ő útjaikon fut a világ villanyautóinak csaknem fele. „Jó, jó, egy másfél milliárdos országnak könnyű elsőnek lenni valamiben” – intézhetik el a dolgot néhányan, pedig a kínaiak mostanra már nemcsak számszerűen teljesítenek figyelemre méltóan ezen a téren.

Szunyókálás, egy nyugodt ebéd elköltése, egy üzleti telefon lebonyolítása, átöltözés vagy épp az éneklés gyakorlása. Mit keresnek ezek a tevékenységek egy autós tematikájú oldalon? Nagyon is sokat, friss felmérések szerint ugyanis a „rendeltetésszerű használat” helyett többek közt ilyen okokból vesznek bérbe járműveket az emberek. Legalább is a különcségek terén mindig is élen járó Japánban.