Aki nem akarja megmutatni, hogy gazdag, aki nem akarja mindenáron, mindenhol legalább 50-nel túllépni a megengedett sebességet, aki nem szereti, ha gyűlölik, viszont örül, ha mosolyognak rá autózás közben, és aki mindenekelőtt és mindig csak élvezni akarja a vezetést, méghozzá őszintén és kompromisszumok nélkül: nos, ő az, aki már 30 éve leginkább Mazda MX5-öt, vagy amerikai nevén Mazda Miata-t vesz.

„Húzzon egy sorszámot” – üzenhetjük azoknak a gyártóknak, akik napjaink trendjeit meglovagolva elkezdenek nyitni az elektromos autózás felé. Az erre az útra még csak most rálépő Jeepnek tehát meglehetősen magas sorszám jutott, ez persze nem jelenti azt, hogy ne találhatná meg a maga piacát a márka történetének első hibrid kocsija.

A legtöbb autógyártó a világ fontos autós börzéire időzíti újdonságai bemutatását, így aztán a látogatók túlzás nélkül méterenként belebotlanak egy-egy sose látott, gyakran lélegzetelállító különlegességbe. Ezeken az eseményeken tehát meglehetősen nehéz kitűnni a tömegből, és felhívni magunkra a figyelmet. „De mi van akkor, ha fordítva gondolkozunk, és pont az elrejtőzésre törekszünk?” – tehették fel a kérdést nemrég a BMW-nél.

Az idén 110 éves Bugatti alaposan „elaltatta” azokat a riválisait, akik szintén a világ leggyorsabb közúti autójának címére pályáznak, hiszen a cégnél nemrég még arról beszéltek, letettek az újabb csúcsdöntés hajszolásáról. Erre most a „semmiből” elővettek egy Chiront, csiszolgattak kicsit a kasztnin és a motoron, és egészen 490 km/h-ig pörgették.

Napjainkban az autógyártók palettája gyorsabban változik, mint valaha, kis túlzással minden napra jut egy frissen bemutatott új kocsiról szóló hír. A vállalatok nem szívbajosak, ha egy típust már néhány év után „nyugdíjazni” kell. Ebben a helyzetben, ha 10 évig folyamatosan gyártásban marad egy modell, már „nagy túlélőnek” számít. A Nissan egyik ikonikus autója egy friss bejelentés szerint pedig akár a két évtizedet is elérheti.

Azzal, hogy az angol nyelvben bizonyos számok kiejtése mennyire hasonlít egymásra, gyakran meggyűlik a kezdő nyelvtanulók baja - de néha még a haladóké is. Mert hát a „seventeen”-t és a „seventy”-t tényleg csak egyetlen hang választja el egymástól, pedig jól tudjuk, nagyon nem mindegy, hogy valami 17 vagy 70. Pláne, ha millió dollár. Egy vígjátékba illő autós aukció története.

Izgalmas fejlesztésbe fogott a Jaguar Land Rover (JLR) vállalat, amely 2008-ban jött létre, összefogva a két patinás brit márkát. A szakértői segítségért nem is kellett túl messzire menniük, hiszen a világhírű angliai Cambridge-i egyetemmel közösen dolgoznak egy olyan rendszeren, amely 3D-s technológiával vetítene fontos információkat a sofőr elé. Aztán később talán majd nem olyan fontos dolgokat is…

Főként a gumigyártó cégek fejlesztőin múlik, hogy mikor veszi vissza a leggyorsabb közúti autó rekordját a Bugatti – legalább is erre utalt a francia gyökerű, ma a Volkswagen-csoporthoz tartozó márka első embere egy interjúban. Nem biztos azonban, hogy a közeljövőben a végsebesség hajkurászása lesz a fókuszban a cégnél, szeretnének ugyanis ők is felülni az „SUV-vonatra”.

A „száguldó cirkuszban” 2010 óta nem látunk a futamok alatt újratöltést, azonban lehet, hogy ez hamarosan megváltozik. Az ötletnek a legfőbb döntéshozók között is vannak pártolói, és állítólag maguk a pilóták is örömmel vennék a tankolás visszatérését. Néhányan viszont nem ennyire lelkesek…