Képzeljék el, hogy ülnek egy 600 lóerős, akár 340 km/h-s sebességre is képes sportautóban – viszont csak olyan tempóban döcöghetnek, amivel még lakott területen belül is csak kicsivel lépnék át a megengedett határt. Pedig vannak, akiknek nap mint nap meg kell barátkozni ezzel a minden bizonnyal őrjítő helyzettel. A bolognai repülőtéren 2013 óta teljesítenek speciális szolgálatot Lamborghinik, amelyek közül nemrég egy Huracán vette át a feladatot.

„Ne próbálja ki otthon” – olvashatjuk azok előtt a videók és más tartalmak előtt, amelyek kifejezetten veszélyes tevékenységeket mutatnak be. Ebből kiindulva a most következő cikk elején pedig a „ne próbálja ki az utakon” figyelmeztetést kellene feltüntetni, hiszen egy 166 km/h-s átlagsebességgel megtett közúti autózásról szól. A helyszín pedig nem a német sztráda, ahol ez akár még bele is férhetne, hanem az USA, a keleti parttól a nyugatiig.

Tizenhat esztendő leforgása alatt mindössze két és fél évet öregedni alighanem elég sokunk álma. Ilyesmi pedig nemcsak a sci-fi filmekben fordulhat elő, hanem a valóságban is – igaz, nem az emberekkel, hanem például egy ország személygépkocsi-állományával. Magyarországon ugyanis bő másfél évtizeddel ezelőtt 11,7 év volt az autók átlagéletkora, míg a legfrissebb adatok szerint ez most 14,2 év. Közben azért akad olyan márka, amely egyenesen fiatalodik!

Nem várt nehézségekbe ütközhet az elektromos autók terjedése Európában, négy ország villamosenergia-hálózatának üzemeltetői ugyanis egy időben jelentették be: 2021-től csúcsidőben korlátozni fogják a privát töltőállomások áramfelvételét. A döntésnek ésszerű magyarázata van, így azt maguk az érintettek sem fogadták egyöntetű tiltakozással. Bizonyos esetekben azonban mindez kifejezetten kellemetlenül érintheti a tulajdonosokat.

A világ egyik legújabb, tisztán elektromos szuperautójára pillantva nem igazán gondol arra az ember, hogy ez a csoda Magyarországtól mindössze 100 kilométerre készül. Pedig a napokban bemutatott Rimac C_Two prototípusát Zágráb mellett rakták össze, és – megfelelő igény esetén – a további betervezett 150 példány gyártására is ott kerül majd sor.

A hónap legnagyobb hullámokat kavart autós eseménye kétségkívül az volt, amikor a Tesla bemutatta vadonatúj elektromos pick-upját, a Cybertruckot. Ez alighanem akkor is így lett volna, ha a napokban rendezett ünnepélyes leleplezésen minden simán ment volna, hiszen az már önmagában nagy hír, hogy a világ egyik leginnovatívabb cége egy új szegmensbe merészkedik. Csakhogy – mint azt azóta kis túlzással a fél internet láthatta – nem alakult minden a terv szerint. Vagy mégis?

„Nincs vásárlói igény a tisztán elektromos autókra. Egyáltalán. Eláraszthatnánk velük Európát, de az európaiak nem akarnak ilyeneket vásárolni.” „Az elektromobilizáció úttörőjeként 2023-ig 25 különböző elektromos modell lesz a palettánkon.” A két mondat között alig néhány hónap telt el, és abból, hogy párba állítottuk őket, alighanem már sokan kitalálták: ugyanattól a cégtől származnak. A BMW mentségére szóljon, hogy a két kijelentés között azért történt egy s más.

Amikor egy ismert ember vásárol egy (vagy több) új autót, az érintett márkák háza táján általában örülni szoktak, hiszen mindez meglehetősen jó reklám a számukra. Akadnak azonban kivételek, amikor a szóban forgó híresség személye miatt nemhogy pezsgőt nem bontanak a vezetőségnél, hanem egyenesen kínos nekik az ezzel járó extra figyelem. A BMW és a Rolls-Royce székházaiban például most egy finoman szólva is vitatott megítélésű király nagybevásárlása miatt fájhat sokak feje.

A napokban hivatalosan is bemutatták az Aspark Owl nevű hiperautót, amelynek előkészületeiről először két éve lehetett hallani. Mi tagadás, megérte rá várni, a gyártó ugyanis két egészen elképesztő adattal állt elő a premieren: a rendszerteljesítmény 2012 lóerő, a 60 mérföld/órás (96 km/h-s) tempót pedig 1,69 másodperc alatt éri el. Mondani sem kell, mindkettő világrekord.