Amikor a BMW nemrég bemutatta a vadiúj, nagy teljesítményű M8-as szériájának Coupe és Cabrio modelljeit, már akkor sejthető volt, hogy a négyajtós Gran Coupe változat sem várat majd sokat magára. Az idő pedig most el is érkezett a sorozat harmadik darabjának leleplezésére. A „limuzinosított” kocsi a már ismerős erőforrást kapta, a gyártó azonban tartogat néhány, csak erre a verzióra jellemző különlegességet.

Szomorú árverésre kerül sor hamarosan az amerikai Barrett-Jackson aukciósháznál, ahol kalapács alá kerül a néhai Paul Walker tekintélyes autó- és motorgyűjteménye. A Halálos iramban (The Fast and the Furious) filmek sztárjának rajongótábora a színész 2013-as tragikus halála óta sem csökkent, így minden bizonnyal nagy lesz az érdeklődés a liciten. Főleg, hogy a tételek között akad néhány egészen különleges darab is.

Öt japán, két dél-koreai, valamint egy-egy amerikai, brit és cseh. Egy közelmúltbeli, csaknem 20 ezer tulajdonos megkérdezésével zajló felmérés alapján így néz ki a tíz legmegbízhatóbb autómárka toplistája – már ami a gyártók anyaországait illeti. A kutatás a jelentős ázsiai dominancia mellett egyéb érdekességeket is tartogatott.

Norvégia már nem magányos többé. A villanyautózás legnagyobb fellegvárának számító északi ország egészen mostanáig egyedüliként mondhatta el magáról, hogy az új autók eladási toplistáját egy elektromos modell vezeti. A legfrissebb adatok szerint azonban a Tesla Model 3 immár egy másik államban is maga mögé utasította minden benzines és dízeles riválisát.

Aki nem akarja megmutatni, hogy gazdag, aki nem akarja mindenáron, mindenhol legalább 50-nel túllépni a megengedett sebességet, aki nem szereti, ha gyűlölik, viszont örül, ha mosolyognak rá autózás közben, és aki mindenekelőtt és mindig csak élvezni akarja a vezetést, méghozzá őszintén és kompromisszumok nélkül: nos, ő az, aki már 30 éve leginkább Mazda MX5-öt, vagy amerikai nevén Mazda Miata-t vesz.

„Húzzon egy sorszámot” – üzenhetjük azoknak a gyártóknak, akik napjaink trendjeit meglovagolva elkezdenek nyitni az elektromos autózás felé. Az erre az útra még csak most rálépő Jeepnek tehát meglehetősen magas sorszám jutott, ez persze nem jelenti azt, hogy ne találhatná meg a maga piacát a márka történetének első hibrid kocsija.

A legtöbb autógyártó a világ fontos autós börzéire időzíti újdonságai bemutatását, így aztán a látogatók túlzás nélkül méterenként belebotlanak egy-egy sose látott, gyakran lélegzetelállító különlegességbe. Ezeken az eseményeken tehát meglehetősen nehéz kitűnni a tömegből, és felhívni magunkra a figyelmet. „De mi van akkor, ha fordítva gondolkozunk, és pont az elrejtőzésre törekszünk?” – tehették fel a kérdést nemrég a BMW-nél.

Az idén 110 éves Bugatti alaposan „elaltatta” azokat a riválisait, akik szintén a világ leggyorsabb közúti autójának címére pályáznak, hiszen a cégnél nemrég még arról beszéltek, letettek az újabb csúcsdöntés hajszolásáról. Erre most a „semmiből” elővettek egy Chiront, csiszolgattak kicsit a kasztnin és a motoron, és egészen 490 km/h-ig pörgették.

Napjainkban az autógyártók palettája gyorsabban változik, mint valaha, kis túlzással minden napra jut egy frissen bemutatott új kocsiról szóló hír. A vállalatok nem szívbajosak, ha egy típust már néhány év után „nyugdíjazni” kell. Ebben a helyzetben, ha 10 évig folyamatosan gyártásban marad egy modell, már „nagy túlélőnek” számít. A Nissan egyik ikonikus autója egy friss bejelentés szerint pedig akár a két évtizedet is elérheti.