„Minden esélyem megvan arra, hogy idővel bekerüljek a Forma–1-be!” – nyilatkozta minap Jamie Laura Chadwick, aki 2019-ben megnyerte az újonnan életre hívott női együléses versenyautó bajnokságot, a W Seriest. Bemutatkozása nem lenne példa nélküli, a száguldó cirkuszban ugyanis az évtizedek során szerencsét próbált már néhány hölgy. Vajon tényleg a 21 esztendős brit pilótanő lesz a következő?

Van egy jó hírünk minden magyarországi autósnak: a gépkocsilopások számának évek óta tartó csökkenése a nemrég mögöttünk hagyott esztendőben is folytatódott, azaz 2019-ben – lényegesen – kevesebb jármű eltűnését jelentették be, mint 2018-ban. Néhány modell tulajdonosai számára viszont némi aggodalomra adnak okot a nemrég közölt adatok, hiszen az eltulajdonított kocsik rangsorának is vannak éllovasai – márpedig, ha van toplista, ahol nem jó elöl lenni, akkor ez az.

A magyar autósport rajongóinak egészen december közepéig kellett várniuk az év legjobb hírére – de megérte! Michelisz Norbert ugyanis egy fordulatokkal teli szezonzáró után megszerezte a túraautó-világkupa (WTCR) 2019-es bajnoki címét. A Hyundai 35 esztendős versenyzője hazaérkezése után most jelezte: esze ágában sincs abbahagyni, és máris a jövő évi címvédés lebeg a szeme előtt!

Képzeljék el, hogy ülnek egy 600 lóerős, akár 340 km/h-s sebességre is képes sportautóban – viszont csak olyan tempóban döcöghetnek, amivel még lakott területen belül is csak kicsivel lépnék át a megengedett határt. Pedig vannak, akiknek nap mint nap meg kell barátkozni ezzel a minden bizonnyal őrjítő helyzettel. A bolognai repülőtéren 2013 óta teljesítenek speciális szolgálatot Lamborghinik, amelyek közül nemrég egy Huracán vette át a feladatot.

„Ne próbálja ki otthon” – olvashatjuk azok előtt a videók és más tartalmak előtt, amelyek kifejezetten veszélyes tevékenységeket mutatnak be. Ebből kiindulva a most következő cikk elején pedig a „ne próbálja ki az utakon” figyelmeztetést kellene feltüntetni, hiszen egy 166 km/h-s átlagsebességgel megtett közúti autózásról szól. A helyszín pedig nem a német sztráda, ahol ez akár még bele is férhetne, hanem az USA, a keleti parttól a nyugatiig.

Tizenhat esztendő leforgása alatt mindössze két és fél évet öregedni alighanem elég sokunk álma. Ilyesmi pedig nemcsak a sci-fi filmekben fordulhat elő, hanem a valóságban is – igaz, nem az emberekkel, hanem például egy ország személygépkocsi-állományával. Magyarországon ugyanis bő másfél évtizeddel ezelőtt 11,7 év volt az autók átlagéletkora, míg a legfrissebb adatok szerint ez most 14,2 év. Közben azért akad olyan márka, amely egyenesen fiatalodik!

Nem várt nehézségekbe ütközhet az elektromos autók terjedése Európában, négy ország villamosenergia-hálózatának üzemeltetői ugyanis egy időben jelentették be: 2021-től csúcsidőben korlátozni fogják a privát töltőállomások áramfelvételét. A döntésnek ésszerű magyarázata van, így azt maguk az érintettek sem fogadták egyöntetű tiltakozással. Bizonyos esetekben azonban mindez kifejezetten kellemetlenül érintheti a tulajdonosokat.

A világ egyik legújabb, tisztán elektromos szuperautójára pillantva nem igazán gondol arra az ember, hogy ez a csoda Magyarországtól mindössze 100 kilométerre készül. Pedig a napokban bemutatott Rimac C_Two prototípusát Zágráb mellett rakták össze, és – megfelelő igény esetén – a további betervezett 150 példány gyártására is ott kerül majd sor.

A hónap legnagyobb hullámokat kavart autós eseménye kétségkívül az volt, amikor a Tesla bemutatta vadonatúj elektromos pick-upját, a Cybertruckot. Ez alighanem akkor is így lett volna, ha a napokban rendezett ünnepélyes leleplezésen minden simán ment volna, hiszen az már önmagában nagy hír, hogy a világ egyik leginnovatívabb cége egy új szegmensbe merészkedik. Csakhogy – mint azt azóta kis túlzással a fél internet láthatta – nem alakult minden a terv szerint. Vagy mégis?