Láng, lelkesedés, tüzes indulat, 83 Le

Láng, lelkesedés, tüzes indulat, 83 Le

Az autógyártók névválasztásairól külön történetet lehetne írni, többen már meg is tették. Minden esetre nehéz eldönteni, hogy sírjunk vagy kacagjunk, amikor a Suzuki az egyik legcukibb, játékautó kinézetű, nehezen komolyan vehető (pedig nagyon is az) autóját azzal a latin szóval illeti, aminek a jelentése láng, szenvedély, tüzes érzelmek és hasonlók. Miért?

Mert ebben az autóban minden megvan, amire egy egyedülálló embernek vagy még/már gyermektelen, fiatal vagy idősebb párnak szüksége lehet. Elég magas, hogy bírja a hazai utakat, akár földutakat is – akinek ez kevés, összkerékhajtással is megveheti. Elég erős, hogy lehessen vele élményautózni, mert a mindössze 83 lóerős szívómotorhoz egy tonna alatti tömeg jár, és a fogyasztáscsökkentő hibridkéjével elég dinamikus és takarékos a mindennapokhoz. Nem az Autobahn ördöge, de havi egy, vagy évente néhány ezer km pályázás elviselhető benne, ha kissé zajosan is, de mindenhol tudja a szükséges tempót.

A nagybevásárlást (a fenti családméret mellett) bőven tudja a csomagtartó, de ha kell, lehajtva 500 liter körülivé válik – nyilván a hátsó ülések beáldozásával. Szóval mondjuk ki: mindent tud, amit egy pár ésszerűen elvárhat egy autótól; nem drága, nem fogyaszt, jól megy és megbízható, mint minden Suzuki. Kicsit bandzsítva beleláthatunk egy törpe SUV-ot, a nők szeretik, és ha valaki férfiként van annyira magabiztos, hogy nem kell terepgumis pick-up-pal járnia, simán eljárhat vele.

Csak a tüzet, lángot és indulatot mellőzi, amiről elnevezték. Nem tudni, hogy a névadás bátor, belterjes öngúny, és jár érte a 10 pont, vagy ilyen, ha a japán autóipari szakemberek a latin nyelvet kísértik. De az egyébként nemrég ráncfelvarráson átesett kocsi ettől eggyel sem lett rosszabb.