Nem vitás, az autóipar technológiai újításaival a biztonságért felelős szervezeteknek is tartaniuk kell a lépést. Éppen ezért az utóbbi téren etalonnak számító Euro NCAP mostantól a vezetéstámogató rendszereket is próbatételnek veti alá, hogy a már jól ismert töréstesztekhez hasonlóan értékelni tudja a járműveket. Az első vizsgálat már le is zajlott – és meglehetősen furcsa eredményt hozott.

Az „elektromos láz” egyre több autógyártót ér el, a jelek szerint a Rolls-Royce is hamarabb állhat elő egy villanymodellel, mint azt korábban gondoltuk volna. Legalább is erre utal a cég első emberének napokban tett nyilatkozata, amelyből az is kiderült, milyen egyedi megoldásokról kell gondoskodni ahhoz, hogy egy tölthető jármű megfeleljen a márka – és a vevőik – által támasztott magas követelményeknek. 

„Itt volt az idő, hogy elkészítsük a versenyautózás élményét nyújtó utcai kocsik legújabb zászlóshajóit.” Ezzel a mondattal vezette be hivatalos oldalán a BMW az M3-as és az M4-es vadonatúj változatainak bemutatását. Mi tagadás, a sportos érzetet illetően aligha lehet hiányérzete bárkinek, hiszen mind a négyajtós szedán, mind a kétajtós kupé figyelemre méltó paraméterekkel rendelkezik – és akkor a Competition kivitelekről még nem is beszéltünk.

Elég rendesen „beleszállt” a tölthető hibrid járművek körüli, zöld nimbuszba egy globális brit kutatás. Lényegében itt is arról van szó, hogy a valós használat közben és a gyári tesztekben mért adatok meg sem közelítik egymást, ám itt nem technológiai csalásról, „csak” helytelenül vélelmezett felhasználói szokásokról szólnak a hírek.

Nem mindennapi mérföldkőhöz érkezett a Ferrari istálló, a maranellóiak ugyanis a mögöttünk hagyott hétvégén álltak rajthoz történetük 1000. Forma–1-es futamán. Az egyedülálló jubileumon kívül azonban sok ünneplésre nincs okuk, a csapat ugyanis története egyik legmélyebb válságát éli, amiből a szóban forgó Toszkán Nagydíjon sem sikerült kilábalni, sőt. A kérdés már csak az, mikor láthatják újra a rajongók a rajtrács elején a tűzpiros kocsikat?

„Egy utcai kocsi, egy versenyautó szívével” – hangzik a Brabham Automotive minap leleplezett új modelljének, a BT62R-nek a szlogenje. Nos, ennél találóbban aligha lehetett volna fogalmazni, hiszen a jelek szerint a jármű minden olyan erényt megtart, amivel az alapjául szolgáló BT62-es lenyűgözte a közönséget, de közben azért elvégezték rajta azokat a simításokat, ami után már rendszám is kérhető rá. Már, ha bárkinek is eszébe jutna a mindennapokban használni…

Szeretettel meghívjuk Önt a Virtuális Autonet Mobility Show-ra!

Ha a lakásunkban szembejön velünk egy óriási bogár, annak lássuk be, nem igazán örülünk. És mi a helyzet, ha vezetés közben futunk össze egy gigantikus méretű Bogárral? Nos, Kalifornia útjain néhányan már ezt is megtapasztalhatják. Utóbbi esetben természetesen a legendás Volkswagen Beetle-ről van szó, amelynek egy vállalkozó kedvű apa-fia páros elkészítette a 40%-kal megnövelt változatát!

Megszokhattuk, hogy ha egy modellcsalád három éve piacon van, akkor a gyártó előrukkol néhány frissítéssel. Az ilyen „ráncfelvarrások” sokszor csak némi külső átalakítással járnak, a Porsche viszont most éppen az ellenkező utat járja be. A 2017-ben bemutatott, második generációs Panamerák kinézetéhez szinte alig nyúltak, a teljesítményüket viszont alaposan megnövelték. Vagy, hogy stílszerűek legyünk: felturbózták.