Az autóipar utóbbi egy évben látott jelentős visszaesése miatt a cégeknek egy kicsit meg kellett tanulniuk a „jég hátán is megélni” – a jelek szerint pedig akadnak, akik ezt szó szerint is megkísérlik. Egy Lamborghini Urus ugyanis a befagyott Bajkál-tó jegén nemrég csaknem 300 km/h-s sebességgel repesztett (szerencsére nem szó szerint), ezzel abszolút csúcsot állított fel ebben a nem mindennapi kategóriában. A rekordnak a maga „öncélú extrémitása” mellett azért jelentős üzenete is van, amelynek célkeresztjében természetesen a vásárlók állnak!

Bár kevés autómárka ment át az utóbbi évtizedekben akkora fejlődésen presztízs szempontjából, mint a Škoda, azt azért erős túlzás volna állítani, hogy mára egy lapon említhető mondjuk az Audival. Egy alapon viszont igen! A minap bemutatott vadonatúj Fabia ugyanis a Volkswagen Csoport MQB A0 kódjelű platformjára épül, csakúgy, mint többek közt az Audi A1-es. A szakavatottak ebből azonnal leszűrhetik, hogy a megújulás számottevő méretnövekedést hozott – de ezen kívül is akad néhány említésre méltó újdonság a népszerű kiskategóriás, ferde hátú modellnél.

Sport-SUV a javából: 48 voltos mild hibrid technológiával csökkenti a Levante károsanyag-kibocsátását és fogyasztását a Maserati.

A jelen állás vizsgálata előtt kanyarodjunk vissza a múltba, hogy az elgondolásokat és azok esetleges időközbeni változásait megfigyelhessük.

Ha valaki azt kérné tőlünk, találjuk ki, hogy milyen márkájú és mennyi idős az autója, statisztikai szempontból akkor adnánk magunknak a legtöbb esélyt a jó válaszra, ha azt tippelnénk: egy 18 éves Suzuki! A teljes magyar személygépkocsi-állomány átlagosan ennél valamivel fiatalabb, 14,7 éves, de „öregedő” tendenciát mutat. Íme, néhány érdekesség a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és a Datahouse nemrég közzétett, a 2020-as év legvégének állapotát tükröző statisztikáiból!

A Formula–E 2014-es indulása óta tulajdonképpen csak idő kérdése, hogy az egyes kategóriák mikor kapják meg maguk mellé (egyesek szerint pedig idővel: maguk helyett…) az elektromos „párjukat”. A sor most éppen a túraautózáson van, idén ugyanis a WTCR-t is szervező Eurosport Events beindítja a Pure ETCR-t. A legfrissebb hírek szerint pedig – ha a járványhelyzet engedi – idehaza is testközelből megnézhetjük a „villanyhajtású járműveknek kiírt sorozat szárnybontogatását, a Hungaroring ugyanis bekerült a 2021-es versenynaptárba!

Az immár teljes mértékben francia fennhatóság alatt készült új Mokka előrevetíti számunkra, milyenek is lesznek a jövő Opeljei. 

Május 1-től egy európai uniós rendelet értelmében újfajta címkékkel találkozhatunk majd a gumiabroncsokon, méghozzá nemcsak a tehergépjárműveknél és a buszoknál, hanem a személyautóknál is. Ezek célja, hogy minden eddiginél átfogóbban tájékoztassa a fogyasztókat a termékek tulajdonságairól, különösen tekintettel azokra, amik a biztonságot és a környezetvédelmi normákat illetik.

Befejező részéhez ért a gondos autósoknak szóló sorozatunk, ahol olyan, eddig még nem részletezett területekkel foglalkozunk, amelyek ez idő tájt szintén alapos ellenőrzést kívánnak. A téma fontosságát jelzi, hogy bár tanácsaink összegzése immár három cikket ölel fel, még mindig nem mernénk teljes körűnek nevezni a gyűjtést. Éppen ezért az egyéni odafigyelésen túl a legjobb döntés az, ha felkeresik profi szervizeink valamelyikét, ahol garantáltan nem siklanak át egyetlen olyan problémán sem, ami a későbbiekben komoly veszélyforrást is jelenthet. Az árulkodó jelekkel kapcsolatban pedig következzen praktikus javaslataink záró epizódja!

A dél-koreai gyártó immár hivatalosan is bemutatta korábban csak „megszellőztetett” elektromos szabadidőjárművét, a Kia EV6-ot.