A De Tomaso név nemcsak azoknak csenghet ismerősen, akik már a márka fénykorát jelentő ’70-es, ’80-as években is otthonosan mozogtak az autók világában, hanem szinte bárkinek, aki játszott valaha autóskártyával. Az olasz gyártó modelljei, különösen a legendás Pantera, ugyanis ott voltak bármelyik pakli legerősebb darabjai között. A hírek most arról szólnak, hogy a néhány éve csődbe ment céget még az idén újraélesztik.

Bevalljuk, amikor először jött szembe a kép az interneten a tankká alakított Bentley-ről, azt hittük, csak egy manipulált fotóról van szó. Aztán mikor egy a „szörnyet” mozgás közben bemutató videó is felbukkant, már kezdett gyanús lenni a dolog – de végül is napjainkban már egy mozgóképet is könnyű hamisítani, úgyhogy még mindig akadtak kételyeink. Utánajárva a történetnek aztán bebizonyosodott a szinte elképzelhetetlen: valaki tényleg lánctalpassá változtatta át a brit luxusmárka egyik példányát.

Manhattan zsúfolt belvárosában parkolni eddig is kész rémálom lehetett. A luxusautók tulajdonosainak ráadásul mostantól még egy dolog miatt fájhat a fejük, ha a környéken készülnek letenni járművüket: New York legelitebb negyedében ugyanis egy visszapillantókra szakosodott tolvajbanda jelent meg. Első hallásra talán kisstílűnek tűnnek a szóban forgó bűnözők, ám nem árt megjegyezni, hogy egy-egy bezsebelt példányért sok százezer forintnyi dollárt kaphatnak a feketepiacon.

Alighanem sokan felteszik a címben szereplő kérdést, amikor először hajtanak át egy felsővezetékkel ellátott sztrádaszakaszon, ahol meg is pillantanak egy áramszedős járművet. Utasok szállításáról persze – egyelőre – szó sincs, ám egyesek szerint a fuvarozást már a közeljövőben is átalakíthatja az „eHighway” projekt.

A közelmúltban az ötös lottó rekordközeli fődíja tartotta lázban Magyarországot. A 4,171 milliárd forintos összeget végül április végén vitte el egy – nagyon – szerencsés játékos. A szelvényt feladók közül bizonyára sokan eljátszanak ilyenkor a gondolattal, mire költenének ennyi, a hétköznapi ember számára szinte felfoghatatlan mennyiségű pénzt. Az új autó vásárlása bizonyára többeknél ott van a lista első helyein, ám van egy rossz hírünk számukra: akad olyan kocsi, amelyet még egy ilyen nyereményből sem lehetne megvenni.

Donald Trump amerikai elnök nemrég ismét megerősítette: kész mindent megtenni azért, hogy több amerikai autót adjanak el Japánban, és ez a kereskedelem ne csak az ellenkező irányban virágozzon. Tény, hogy az Egyesült Államokban rengetegen róják a mérföldeket japán kocsikkal, amelyek valósággal uralják az ország útjait. Japánban viszont alig látni amerikai járműveket – méghozzá elsősorban az USA gyáróriásainak „rugalmatlansága” miatt.

A bolygó megóvásának egyik fontos „hozzávalója” a közlekedés „kizöldítése”. Ez amolyan alaptétel, mint ahogy az is, hogy a megoldást az elektromos autók jelenthetik. Ezt gondoltuk legalább is eddig, egy friss tanulmány azonban úgy számol, hogy ha minden tényezőt figyelembe veszünk, egy Tesla is kibocsát annyi káros anyagot, mint egy dízeles vagy benzines jármű.

Indításgátló alkoholszonda, intelligens sebességszabályozás, továbbfejlesztett biztonsági öv. Csak néhány azok közül a biztonságtechnológiai eszközök közül, amelyek az Európai Parlament friss döntése értelmében 2022-től minden, a kontinensen piacra kerülő új járműben kötelezőek lesznek. A szakértők a fejlesztésektől évente több ezer élet megmentését várják.

„Kész, vége! Ennél több Nyugat-Európából érkező használt autót már nem tud felszívni a magyar piac” – mantrázzák sokan már jó ideje, a vevők azonban valahogy csak nem akarják meghallani őket. Az évek óta töretlenül növekvő import 2019 első negyedévében ismét rekordot döntött, az esztendő első három hónapjában ugyanis összesen 39 336 külföldi használt személyautó érkezett Magyarországra, ez 3,5%-kal több, mint az előző negyedévben.