Miközben a hagyományos európai és amerikai autógyárakat, ha nem is letérdeltette, de mélyütésként érte az elektromos átállás kényszere és/vagy igénye, amelynek hatására azóta is tántorogva igyekeznek talpon maradni, a kínai gyártók és a Tesla köszönik, jól vannak, és minden jelentésükben eladásaik bővüléséről számolnak be, még úgy is, hogy pl. a Tesla modellpalettája eléggé elöregedett. Európában lassan minden 3. eladott új autó elektromos lesz, de a vásárlások nagy része után nem a megszokott német, olasz vagy francia gyártóknál cseng a kassza, hanem valahol a világ túlfelén. Közben pedig előbbiek az egyébként valós, csak későn jött, nagyon drága elektromos fejlesztéseiket lényegében nem tudják miből kompenzálni, hiszen a hagyományos kocsik is fogynak ugyan, de fokozatosan teret veszítenek, méghozzá a kontinensen kívüli elektromos gyártók miatt. Ezt a különös, de roppant aktuális helyzetet igyekszünk körüljárni a CarXpert szervizhálózat aktuális bejegyzésében.

Egyre többször halljuk – és mostanság egyre gyakrabban látjuk is –, hogy a kínai autómárkák fokozatosan ellepik Európát. Márpedig miért pont a kontinensünkön évente összesen több mint 100 ezres eladási volument produkáló pick-up szegmens volna a kivétel ez alól? Ilyen téren a sanghaji SAIC egyik albrandje, a Maxus jár élen, amely már most is kínál ezen a földrészen elektromos kisteherautót, a napokban pedig bejelentette, hogy rövidesen a vadonatúj eTerron 9 exportja is megindul. A több szempontból is történelmi lépéssel kapcsolatos tudnivalókat próbáltuk összegezni az Automeister szervizhálózat friss bejegyzésében.

A Peugeot E-3008 tavaly ősszel, az E-5008 pedig idén tavasszal mutatkozott be, a Stellantis konszern tulajdonában lévő francia vállalat mérnökei azonban máris végrehajtottak rajtuk egy jelentősnek mondható fejlesztést, ami a villanymotor mellett az akkumulátort is érintette. Ennek köszönhetően a cég közlése szerint ezek a modellek kínálják jelenleg a leghosszabb hatótávot az egyre népszerűbbé váló elektromos szabadidő-autók szegmensében. A Carxpert szervizhálózat friss bejegyzésében közelebbről is szemügyre vesszük, mit érdemes tudni a most leleplezett Long Range variánsokról.

Lélektani határ léptek át nemrég hazánkban a hibrid autók: a Datahouse által minap közölt statisztikák szerint az idei év első nyolc hónapjában értékesített, mintegy 80 ezer új jármű több mint fele (egész pontosan 51%-a) rendelkezett kiegészítő, elektromos motorral. A hagyományos technológia ezzel párhuzamosan visszaszorulóban van, ugyanis a januártól augusztusig eladott új kocsik csupán 30%-a volt tisztán benzines, és mindössze 12%-uk kizárólag dízeles. Az elektromos autók aránya közben a vártnál lassabban nő, hisz kétharmad év alatt kevesebb mint 6000 talált közülük gazdára újonnan, ami a teljes piac 7%-át teszi ki. A Carxpert szervizhálózat mostani írásában igyekszünk kicsit a fenti adatok mögé is nézni.

Kezdetben valának a terepjárók, melyekben a gyártó mindent a terep járásának rendelt alá. A differenciálzárak száma három, a has magasra húzva, az abroncsok bütykösek. Jó esetben csörlő, spéci emelő, homokrámpa, minimum egy pótkerék, de jobb, ha több.

Már nem újdonság, hogy az utóbbi időben egyre több kínai gyártó veszi célba az európai piacot, méghozzá jelentős részben az errefelé egyre keresettebb villanyjárművekkel. Az egyik legfrissebb próbálkozás a Dongfeng óriásvállalat nevéhez fűződik, amely a minap bejelentette, hogy a Nammi Box nevű, tisztán elektromos városi kisautóját elérhetővé teszi a kontinensünk több országában is. A Carxpert szervizhálózat aktuális írásában a többek közt a Citroën e-C3 vagy épp a közelgő Fiat Grande Panda EV vetélytársának szánt kocsit vesszük górcső alá.

Az elektromos autók tömeges elterjedésének egyik gátja (persze a borsosabb áruk, a korlátozott hatótáv és a foghíjas töltőinfrastruktúra mellett), hogy az ilyen járművek újratöltése jóval tovább tart, mint egy benzines vagy dízeles kocsi megtankolása. Ebben hozhat jelentős előrelépést a kínai Zeekr márka minap bejelentett innovációja, amellyel a tesztek alapján alig 10 perc alatt csaknem 500 kilométer megtételére elegendő energia juttatható az akkumulátorba. A Golden Battery néven emlegetett megoldás a kevesebb mint egy éve bemutatott Zeekr 007 (képünkön) villanyszedán frissített változatában debütál majd. A hírrel kapcsolatos tudnivalókat a Carxpert szervizhálózat aktuális írásában foglaltuk össze.

A minap hivatalosan bejelentették, melyik új modelleknek van esélyük megnyerni idén a rangos, éppen 60 évvel ezelőtt alapított Európai Év Autója díjat. A mostani listán még nem kevesebb mint 41 jármű szerepel, és bár a felhozatal meglehetősen színes, a névsor azért összességében hűen leképezi napjaink iparági trendjeit. A jelenleg még meglehetősen bő jelölti körből leszűrhető információkat, érdekességeket próbáljuk összefoglalni a Carxpert szervizhálózat aktuális cikkében.

Nem olyan régóta van jelen az utakon a Lexus LBX, ami konkrétan egy „Yaris Cross Jimmy Choo cipőcskében”. Biztos sikeres lesz, hiszen SUV, minőségi és mégsem „csak” egy Toyota, hanem Lexus, ugye. A Toyota néven árult verzió ára 9 és 15 millió között van, míg a Lexus változatot 12,5 és 15,5 között vihetjük haza. További extrák persze mindkettőbe kérhetők, valamint engedményeket is kínálnak a kereskedők, de a jelenség akkor is meglepő, a két modell ára nagyon közel került egymáshoz, miközben a Lexus beltere, szolgáltatásai láthatóan igényesebbek, legalábbis a platform adta szabadságon belül. Úgy tűnik, mostanra annyira megdrágultak az autók, hogy a Toyotát olcsóbban, a Lexust meg drágábban nem tudják adni, persze nem szemérmességből, hanem mert félő, hogy nem lenne rá vevő, hiszen ebben a kategóriában már bőven van mozgástér. Innentől az a csoda, ha valaki nem a Lexus változatot választja, hiszen akinek van 10 milliója autóra, annak jó eséllyel lehet 12 is.