Néhány napja került sor a Škoda valaha volt legdinamikusabb szériaautójának világpremierjére, méghozzá manapság nem szokatlan módon a digitális térben. Az Elroq RS-t azóta már élőben is meg lehet tekinteni a jelenleg zajló Milánói Design Héten, azt pedig olvasóinkra bízzuk, hogy a cseh márka legújabb modellje a formavilágával, stílusjegyeivel rászolgál-e arra, hogy épp a divat fővárosában debütáljon. Szubjektív vélemény helyett így a CarXpert szervizhálózat legfrissebb írásában a kompakt, elektromos SUV-val kapcsolatos tényekre igyekszünk szorítkozni.

Talán már senki nem emlékszik pontosan arra, ki nevezte ki a bűvös 7 Celsius-fokot a nyári és a téli gumiszettek váltópontjává, mindenesetre a jelek szerint a mitikus szabály legalább olyan mélyen beivódott az autósok többségének tudatába, mint az ábécé vagy épp a szorzótábla. Éppen ezért a mostani időszakban a tartósan melegebbre forduló(nak látszó) időjárás miatt egyre hosszabb sorok alakulnak ki a gumiszervizek előtt. A témáról itt, a CarXpert szervizhálózat felületén is ejtettünk már szót, most pedig igyekszünk néhány új aspektusra és érdekességre is rávilágítani azok kedvéért, akik a nyári papucsok felrak(at)ásának „ideális” időpontját keresik.

Finoman szólva sem a legszebb napjait éli Európában a Ford. Az amerikai autómárka a ’90-es évek elején még a kontinens kedvence volt, sőt, egészen 5 évvel ezelőttig stabilan a top3 közt szerepelt, azóta azonban meredek zuhanásba kezdtek az eladásai és már a legjobb 10-ből is kicsúszott. A mélypontról nem meglepő módon többek közt az elektromos kocsik segítségével rugaszkodna el a cég, ennek jegyében a minap három, egyaránt az itteni piacokra szánt villanymodelljük sorozatgyártása is elindult. Közülük a talán legizgalmasabbat, a Puma Gen-E-t igyekszünk bemutatni a CarXpert szervizhálózat mostani cikkében.

Hat év után „helyre áll a világ rendje” a Forma–1-ben, vagyis – ahogy azt korábban évtizedeken át megszoktuk – ismét Ausztráliában, egész pontosan Melbourne-ben veszi kezdetét a száguldó cirkusz új idénye. A hétvégén startoló vb-t a szabályokat és a naptárt illetően az állandóság jellemzi, a pilóták pakliját azonban alaposan újrakeverték a csapatok az idei esztendőre. Vasárnap reggelre egy fokkal okosabbak leszünk azzal kapcsolatban, kinek lehet a legnagyobb esélye megnyerni az utóbbi évek talán legkiszámíthatatlanabb bajnokságát – addig is, a CarXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében kitérünk néhány érdekességre a 2025-ös szezonnal kapcsolatban.

Az utóbbi években jó pár, belsőégésű motorral ellátott kocsinak készült el a tisztán elektromos változata, miközben ez az út visszafelé szinte járhatatlannak tűnt. De csak szinte, és erre jó példa a most bejelentett, benzines és dízeles verzióban is készülő, vadonatúj Audi A6-os, amely röviddel „villanytestvére”, az A6 e-tron bemutatkozása után kerülhet a kereskedésekbe. A hagyományosan kombi és szedán kivitelben is piacra dobott kocsinak ezúttal az előbbi variánsa, az Avant érkezett meg előbb, így ez lesz a CarXpert szervizhálózat friss bejegyzésének főszereplője.

Gondjai vannak az Aston Martinnak, fejet vakar a Maserati, sőt, a Porsche is embereket küldött el. A Ferrarinál még bőven gurul a szekér, de a trend akkor is gyanús. Mi történik itt? Hagyjuk most a pénzt. Aki sportautót vesz, annak úgyis van felesleges. Hogy mennyi, nem is érdekes a CarXpert szervizhálózat friss írása szempontjából. Nézzük inkább, miért vesz valaki sportkocsit, illetve vesz-e még egyáltalán.

Az utóbbi időben sok autógyártó kapcsán olvashattuk, hogy „elkészült a márka történetének legerősebb kocsija”, és ezek a hírek szinte kivétel nélkül tisztán elektromos modellekhez kapcsolódtak. Nincs ez másként a Rolls-Royce esetében sem, amelynél a minap bemutatott Black Badge Spectre lett az új rekorder házon belül. Ennek apropóján a CarXpert szervizhálózat mostani írásában sorra vesszük, mit érdemes tudni a legújabb kétajtós luxuskupéról.

A Forma–1-es idény kezdésére még éppen egy hónapot kell várni, de addig is a népszerű széria „elektromos kistestvére”, a Formula–E azért szolgáltat izgalmas híreket, amelyek idővel akár a hétköznapi járművek világára is nagy hatással lehetnek. A múlt hétvégén rendezett szaúd-arábiai futamon például debütált az úgynevezett „Pit Boost” rendszer, amellyel fél perc alatt 10%-nyi energiát lehet tölteni a versenyautók akkumulátorába, ami bár még nem egészen versenyképes egy „sima” tankolással, de kétségtelenül szűkíti az ollót. A CarXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében az újdonság mellett röviden szót ejtünk azokról a múltbéli példákról is, amelyek miatt joggal feltételezzük, hogy az „ultratöltés” belátható időn belül az utcai elektromos kocsikat is forradalmasíthatja.

Kinek ne jutott volna még eszébe egy-egy autópályán kialakult dugóban araszolva, hogy bárcsak lehetne használni a leállósávot is? Mint tudjuk, néhányaknak ez nemcsak hogy eszükbe jut, hanem kevésbé „elegáns” módon meg is teszik... A jó(?) hír az, hogy minden jel szerint a téma az illetékeseket is foglalkoztatja, sajtómegkeresésre reagálva ugyanis a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. most elárulta, hogy az M1-es, az M3-as és az M7-es sztrádák jövőbeli felújításának is része az időszakosan a forgalom előtt megnyitható, „intelligens” leállósávok kialakítása. Az autós társadalmat szemmel láthatóan a bejelentés óta foglalkoztató (és megosztó) téma kapcsán a külföldön messze nem példanélküli megoldás mellett szóló érveken túl a lehetséges hátulütőkre is kitérünk a Carxpert szervizhálózat aktuális cikkében.