„Ne próbálja ki otthon” – olvashatjuk azok előtt a videók és más tartalmak előtt, amelyek kifejezetten veszélyes tevékenységeket mutatnak be. Ebből kiindulva a most következő cikk elején pedig a „ne próbálja ki az utakon” figyelmeztetést kellene feltüntetni, hiszen egy 166 km/h-s átlagsebességgel megtett közúti autózásról szól. A helyszín pedig nem a német sztráda, ahol ez akár még bele is férhetne, hanem az USA, a keleti parttól a nyugatiig.

Tizenhat esztendő leforgása alatt mindössze két és fél évet öregedni alighanem elég sokunk álma. Ilyesmi pedig nemcsak a sci-fi filmekben fordulhat elő, hanem a valóságban is – igaz, nem az emberekkel, hanem például egy ország személygépkocsi-állományával. Magyarországon ugyanis bő másfél évtizeddel ezelőtt 11,7 év volt az autók átlagéletkora, míg a legfrissebb adatok szerint ez most 14,2 év. Közben azért akad olyan márka, amely egyenesen fiatalodik!

Nem várt nehézségekbe ütközhet az elektromos autók terjedése Európában, négy ország villamosenergia-hálózatának üzemeltetői ugyanis egy időben jelentették be: 2021-től csúcsidőben korlátozni fogják a privát töltőállomások áramfelvételét. A döntésnek ésszerű magyarázata van, így azt maguk az érintettek sem fogadták egyöntetű tiltakozással. Bizonyos esetekben azonban mindez kifejezetten kellemetlenül érintheti a tulajdonosokat.

A világ egyik legújabb, tisztán elektromos szuperautójára pillantva nem igazán gondol arra az ember, hogy ez a csoda Magyarországtól mindössze 100 kilométerre készül. Pedig a napokban bemutatott Rimac C_Two prototípusát Zágráb mellett rakták össze, és – megfelelő igény esetén – a további betervezett 150 példány gyártására is ott kerül majd sor.

A hónap legnagyobb hullámokat kavart autós eseménye kétségkívül az volt, amikor a Tesla bemutatta vadonatúj elektromos pick-upját, a Cybertruckot. Ez alighanem akkor is így lett volna, ha a napokban rendezett ünnepélyes leleplezésen minden simán ment volna, hiszen az már önmagában nagy hír, hogy a világ egyik leginnovatívabb cége egy új szegmensbe merészkedik. Csakhogy – mint azt azóta kis túlzással a fél internet láthatta – nem alakult minden a terv szerint. Vagy mégis?

„Nincs vásárlói igény a tisztán elektromos autókra. Egyáltalán. Eláraszthatnánk velük Európát, de az európaiak nem akarnak ilyeneket vásárolni.” „Az elektromobilizáció úttörőjeként 2023-ig 25 különböző elektromos modell lesz a palettánkon.” A két mondat között alig néhány hónap telt el, és abból, hogy párba állítottuk őket, alighanem már sokan kitalálták: ugyanattól a cégtől származnak. A BMW mentségére szóljon, hogy a két kijelentés között azért történt egy s más.

Amikor egy ismert ember vásárol egy (vagy több) új autót, az érintett márkák háza táján általában örülni szoktak, hiszen mindez meglehetősen jó reklám a számukra. Akadnak azonban kivételek, amikor a szóban forgó híresség személye miatt nemhogy pezsgőt nem bontanak a vezetőségnél, hanem egyenesen kínos nekik az ezzel járó extra figyelem. A BMW és a Rolls-Royce székházaiban például most egy finoman szólva is vitatott megítélésű király nagybevásárlása miatt fájhat sokak feje.

A napokban hivatalosan is bemutatták az Aspark Owl nevű hiperautót, amelynek előkészületeiről először két éve lehetett hallani. Mi tagadás, megérte rá várni, a gyártó ugyanis két egészen elképesztő adattal állt elő a premieren: a rendszerteljesítmény 2012 lóerő, a 60 mérföld/órás (96 km/h-s) tempót pedig 1,69 másodperc alatt éri el. Mondani sem kell, mindkettő világrekord.

Egy ideje már nyílt titok volt, hogy az eredetileg 1965 és 1996 között gyártott legendás Ford Bronco hamarosan újjászületik majd, most pedig az is kiderült, hol láthatja először a közönség a várhatóan jövőre érkező autó (majdnem) végleges verzióját. Mi tagadás, a világ egyik legkeményebb tereprali versenyén egy jó szereplés stílusos belépő lehetne a kocsinak.