Miközben a Forma–1-ben a többség Lewis Hamilton rekordbeállítást jelentő hetedik világbajnoki címéről beszél, azért a háttérben is roppant fontos események zajlottak a mögöttünk hagyott napokban. A sorozat döntéshozói ugyanis ismét hitet tettek a hibrid motorok, ezzel párhuzamosan pedig a környezettudatosság felé mutató lépések mellett. Az „ökológiai lábnyom” csökkentése nem is árt, hiszen a jelek szerint jövőre a mezőny minden korábbinál több kilométert tesz majd meg a világ körül.

Mérnökök és designerek több ezer munkaórája fekszik a Volvo P1800 Cyan nevű autóban, amiről a minap minden eddiginél több részletet közölt a svéd cég. Nem is véletlen a tetemes időráfordítás, hiszen nem kisebb feladatra vállalkoztak, minthogy a ’60-as évek egy kultikus autóját ötvözzék napjaink teljesítménybeli elvárásaival. Lássuk, milyen is lett az eredmény!

Nem sokkal a GTI Clubsport októberi bemutatója után újabb Golf premierjét ünnepli a Volkswagen: a Golf R mintegy 320 lóerővel és az R-verzióknál megszokott összkerékhajtással kínál a gyártó szerint minden korábbinál dinamikusabb vezetési élményt.

„Engedély kapott az Európai Unióban egy repülő autó” – adta hírül a minap a sajtó. Közelebbről megnézve azonban ezek a szalagcímek meglehetősen kattintásvadásznak számítanak, hiszen, bár a mondat kétségkívül igaz, de azért egy jókora „csillagos” megjegyzést kell hozzáfűznünk. A holland Pal-V cég Liberty nevű járműve ugyanis egyelőre csak a közúti közlekedésre kapott zöld utat. Ettől persze még a levegőbe emelkedő autók koncepciójából előbb-utóbb valóság lesz – a kérdés már csak az, mikor.

A csillagokról sok minden eszébe juthat a mezei autórajongónak. Az első talán a Mercedes márkajelzés, de a Subaruk jelvénye és neve is a Fiastyúk csillagképet „rejti”. Ötágú csillag van a Chryslerek jelvényében is, de felkészültebbek a Pontiac emblémában is találhatnak csillagot, hogy csak a legismertebbeket említsük. Úgy tűnik, hogy a PSA és az FCA egyesülési törekvései mentén hamarosan újabb kifejezést kell megtanulnunk, ez pedig a romantikus hangzású Stellantis, aminek még a betűtípusa is olyan, mintha a következő, világűrben játszódó eposz címe lenne.

A tömegek bölcsességében mindig van valami megfellebbezhetetlen. Lehet, hogy az egyének többsége nem tudja részleteiben megindokolni saját döntéseit, de minél több ember vásárlási preferenciáit vizsgáljuk, az átlag annál közelebb lesz az optimálishoz. Épp ezért egy piaci felmérés mindig megmutatja, hol tart egy iparág. Az autóipar most épp a hibridnél, legalábbis az öt legnagyobb európai piacon.

Megtörtént, amiről egy ideje már mindenki tudta, hogy hamarosan bekövetkezik, most mégis megdöbbentő leírni: egy szériagyártásban készülő autóval sikerült hivatalosan átlépni az 500 km/h-s álomhatárt! Az újdonsült világrekorder az idén év elején bemutatott, bámulatos paraméterekkel rendelkező SSC Tuatara lett – a csúcskísérlethez pedig mindenki nagy szerencséjére egy teljesen lezárt, sivatagot átszelő országutat választottak.

Ki mutasson példát, ha nem a világ egyik legtöbbek által követett személye? Valami ilyesmi mozgatórugója lehetett annak az eseménynek, amelyen Ferenc pápa egy hidrogéncellás, ennek megfelelően emissziómentes Toyota Mirai autót kapott ajándékba – méghozzá természetesen a használatból adódó, szükségszerű átalakításokkal.

„Nem szabad, hogy a tömegpiaci gyártók vetélytársaivá váljunk.” Erre a mondatra kapták fel talán a legtöbben a fejüket azon az előadáson, amelyet Ola Källenius, a Mercedes-Benz első embere tartott egy minap rendezett online konferencián. A svéd üzletember persze némiképp sejtelmesen, de vázolta a német cég jövőbeli útját is: eszerint a jövőt náluk a csúcskategóriás modellek és – nem meglepő módon – az elektromos autók jelenthetik.