Ha az évtizedekkel ezelőtti sci-fi filmek jóslatai beváltak volna, mára kis túlzással kizárólag robotaxik és sofőr nélküli kisbuszok járnák a városok útjait. Hogy ez (egyelőre) nincs így, arról csak kisebb részben tehetnek a fejlesztők, az önvezetés technológiája ugyanis rohamosan fejlődik, ám a tömeges elterjedését jogi, biztonsági és társadalmi akadályok lassítják. Ennek ellenére az innováció folyamatos, és a napokban a Volkswagen Csoport technológiai vállalata, a MOIA által bemutatott ID.Buzz AD is egy újabb jelentős lépés lehet ezen az úton. Ezt az autonóm kisbuszt igyekszünk kicsit közelebb hozni az olvasókhoz a CarXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében.

A járműipar és vele a magyar utak egyre kevésbé megkerülhető szereplőjévé váló BYD Auto újabb öles lépésre készül a globális terjeszkedésben: a sencseni székhelyű vállalat a minap bemutatta a Sealion 8 nevű modellt, amely lényegében a kínai piacról már ismert Tang L plug-in hibrid változatának „átcímkézett” verziója. A hétüléses SUV a Sealion család és egyben a gyártó legnagyobb divatterepjárójaként jó eséllyel Európában is megjelenhet – éppen ezért a CarXpert szervizhálózat mostani cikkében igyekszünk röviden bemutatni ezt az „újdonságot”.

A CarXpert szervizhálózat friss írásának eszmefuttatása talán eleve butaság, hiszen egy autó csak fém, textil meg műanyag, esetleg bőr, amit tervrajzok alapján egymáshoz rögzítettek. Igen ám, csakhogy a terveket emberek készítették, a tesztelést emberek végezték stb. Innentől tehát az autó tükrözhetné valamilyen módon mindazok habitusát, életszemléletét, akik létrehozták. Ez az elmélet pedig ott bukik meg, hogy egy-egy nemzet képes egyazon időszakban kiemelkedően jó és rossz autókat is gyártani. Innentől kezdve tehát minden, amit leírunk, lényegében antropomorfizálás. Figyelem, „sztereotípiacunami” következik, meg a cáfolatok.

Amikor azt halljuk, hogy egy vadonatúj hiperautó több mint 2000 lóerős teljesítményre képes, a többség alighanem biztosra veszi, hogy a mai trendeknek megfelelően a járművet – minimum részben – villanymotorok hajtják. A minap hivatalosan is bemutatott Giamaro Katla azonban rácáfol erre a várakozásra, ugyanis kizárólag egy 7.0 literes, négyturbós, V12-es benzinmotorból nyeri az erejét. Mivel jelzőket nem nagyon találunk a kocsira, a CarXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében megpróbáltunk legalább néhány érdekes részletet összegyűjteni róla!

Bár nem a Toyota RAV4 volt a világ legelső modern szabadidő-autója (a többség ezt a képzeletbeli címet az 1984-ben bemutatott Jeep Cherokee-nak ítélné oda), mégis hatalmas szerepe volt abban, hogy a SUV kategória szép lassan a legnépszerűbb szegmensé vált globálisan. A több mint 30 éve az utakon lévő típusból a minap leleplezték a vadonatúj, hatodik generációs modellt, amelynél a japán óriásvállalat a jelek szerint a „jól bevált recepten ne változtass” elvet követte. Ezzel együtt azért innovációk is kapcsolódnak a frissítéshez – többek közt ezekről is ejtünk néhány szót a CarXpert szervizhálózat aktuális írásában.

Szakértők szerint nem az a kérdés, hogy a kínai járművek teret hódítanak-e Magyarországon (ennek jeleit már most észlelhetik azok, akik nyitott szemmel közlekednek), hanem csak az, hogy mikor és milyen mértékben. Az mindenesetre biztos, hogy az európai uniós védővámok – és az azok alternatívájaként nemrég felvetett minimáláras rendszer – egyelőre látszólag nem szegték a távoli-keleti ország gyártóinak kedvét, és a minap egy újabb vállalat hazánkba érkezését jelentették be. A Leapmotor első körben két (majdnem teljesen elektromos) modellt hozhat a hazai piacra még idén, melyek közül a T03 a praktikus városi kisautók, a C10 pedig a divatos crossoverek mezőnyében száll ringbe. A CarXpert szervizhálózat aktuális írásában a két típus ismérvei alapján annak próbálunk utánajárni, milyen esélyei lehetnek a hangcsui cégnek az itthoni vásárlóknál.

Összeszámolni is nehéz, az utóbbi években hány autógyártó számára jött el az első teljesen elektromos modelljük piacra dobásának pillanata – a sor pedig rövidesen egy újabb taggal, a patinás Land Roverrel bővül. Egész pontosan a Range Rover Electric-ről van szó, amely a napokban esett túl második nagy téli tesztjén, ahol a terepjáró képességei mellett a villanyjárművek Achilles-sarkának számító „hidegtűrését” is alaposan próbára tették. Az Északi-sarkkörnél zajló, összesen több mint 70 ezer kilométeres „kalandról” hírt adva a cég több újdonságot is elárult a sokak által várt típusról, így épp itt az ideje, hogy a CarXpert szervizhálózat friss cikkében is bemutassuk a közelgő villanymonstrumot.

„Akkor most már lehet? Persze. Csak…” Körülbelül 300 beszélgetésünk kezdődött így az elmúlt 1-2 évben, különösen, mióta ügyfeleink tudják, hogy tisztán elektromos autók szervizelésére is megvan a képzettségünk ‒ és most már elmondhatjuk, hogy a gyakorlatunk is. A teljes kérdés általában úgy hangzik, hogy szabad-e használt elektromos autót venni, elsősorban 2. autónak, városi használatra. A válasz, persze az, hogy mindenki azt vesz, amit tud és akar, de ilyenkor azért mindenki a jól megfontolt szakvéleményünkre kíváncsi. Mivel ez kicsit túlmutat az egyszerű eldöntendő kérdésen, gondoltuk, hogy a CarXpert szervizhálózat aktuális cikkében nagy vonalakban leírjuk itt is a meglátásainkat.

A Hennessey Venom F5 2020-ban debütált, méghozzá nem kisebb céllal, minthogy első szériagyártású autóként áttörje a lélektani 500 km/h-s sebességhatárt. A hangzatos ígéret beváltásával azóta is adós az amerikai gyártó, ám a különböző speciális változatokkal nem: bemutatták már a nyitott tetős verziót (Roadster), a versenypályára kihegyezett variánst (Revolution), de még manapság már kuriózumszámba menő kézi váltós kivitelt (F5-M) is piacra dobtak. Most pedig itt a következő nagy szám, amely az Evolution nevet kapta. Félig viccesen írhatnánk, hogy az újdonság úgy született, hogy a Revolution modell elejéről „elvettek egy betűt”, azonban mínusz helyett itt éppenhogy pluszról, méghozzá +200 lóerőről van szó! A CarXpert szervizhálózat aktuális írásában a legújabb hiperautóval kapcsolatos tudnivalókat igyekeztünk összegyűjteni.