Kétélű fegyver tud lenni, ha egy cég valamely legendás, már elhunyt személyről nevezi el új termékét. Ha jól sikerül a dolog, talán senki sem kiált tiszteletlenséget, és a néhai hírességet körülvevő mítosz még segíthet is megdobni az eladásokat. Ellenkező esetben azonban felerősödhetnek azok a hangok, amelyek méltatlannak tartják az ilyen „megemlékezést”, és az egész akció a visszájára fordulhat. Most mindenki eldöntheti, hogy a T.50s Niki Lauda nevű hiperautó a kettő közül melyik kategóriába tartozik.

Legnagyobb méretű SUV-ját, a Highlandert is elhozza Európába a Toyota. A japán cég a bejelentéssel egy időben elárulta, ezen a kontinensen jelenleg a RAV4 modellek 91, a C-HR-eknek pedig a 98%-a hibridként talál gazdára és a hamarosan érkező Yaris Cross esetén is hasonló adatokra számítanak. Ami azt illeti, a Highlander esetén biztosra megy a vállalat, hogy még ennél is magasabb legyen az arány: hozzánk ugyanis kizárólag az öntöltő verziót juttatják el!

Ha valakinek esetleg az lett volna a benyomása, hogy az Audi némiképp le van maradva a villanyosítási versenyben, akkor most öles léptekkel kezdik meg a felzárkózást. A cég a minap hivatalosan bejelentette, hogy elkezdődött legújabb teljesen elektromos autója, az e-tron GT, valamint annak sportosabb RS-verziójának a gyártása. Ez azt jelenti, hogy az eddigi két SUV (az e-tron és az e-tron Sportback) után négyajtós szedánokkal bővült a német cég „zöld” kínálata. Lássuk, mi mindent lehet tudni a hamarosan az utakra is megérkező kocsikról!

Pont került az elmúlt időszak egyik legnagyobb figyelemmel kísért sztorija végére: a Mercedes Forma–1-es istálló a minap bejelentette, hogy Lewis Hamilton további egy évig biztosan a csapat versenyzője marad. A 36 esztendős brit pilótának ezzel esélye nyílik arra, hogy begyűjtse 8. egyéni világbajnoki címét is, amivel már egyedüliként állna az örökrangsor élén. Sikerül neki? Egyáltalán: méltó rá? Főként ezek a kérdések foglalkoztathatják most a sportág rajongóit.

Annyiszor hallottuk már egy-egy újonnan bemutatott kocsi kapcsán, hogy „ezzel új korszak nyílik a márka történetében.” Nem ritkán ez csak egy elcsépelt közhely, amivel megpróbálják növelni az adott modell jelentőségét – azonban a nemrég debütált, és a minap Magyarországra is megérkezett, Maserati MC20-ban tényleg van valami, ami miatt indokolt lehet új fejezetről beszélni. Lássuk, mit érdemes tudni 2021 legszebb szuperautójáról!

Már Henry Ford is megmondta a századelőn, hogy „legjobb autó az új autó”, és ez azóta is igaz. Talán csak néhány, a KGST ideje alatt gyártott modell jelentett kivételt, amelyet az átvétel után még valahol rendesen össze kellett rakni, pótolva a gyári minőség-ellenőrzés hiányosságait. Az új autókkal járó néhány nemtörődöm, könnyed évet ma Magyarországon mind kevesebb ember ismeri. A hazai járműpark átlagéletkora 14,5 év, és ahogy előbb az új-, majd a használtautó-árak elszálltak a közelmúltban, egy darabig – mondjuk a forint 30-40%-os erősödéséig – ez nem is nagyon javul majd.

Amikor egy olyan autó jön velünk szemben, amelyen egyes karosszériaelemek más színben tündökölnek, mint a többi, elsőre hajlamosak lehetünk valamiféle elbaltázott, netán csak kényszermegoldást jelentő fényezésre gyanakodni. Nos, az 1995-ben megjelent Polo Harlekinekkel nem ez a helyzet: ezek nagyon is tudatosan öltöttek változatos külsőt! Mivel az idő múlásával a világ útjain egyre kevesebbet látni belőlük, épp itt volt az ideje az egyik legkülönlegesebb Volkswagen „felélesztésének”!

A mai napig Dakarként emlegetjük a világ legrangosabb tereprali viadalát, pedig a verseny már csak nevében kötődik Afrikához. A 2021-es kiírás a napokban ért véget, és az autósok mezőnyében Stéphane Peterhansel és az X-Raid Mini JCW Team diadalát hozta. A francia versenyző ezzel 8. végső sikerét aratta négy keréken, ha pedig a motoros győzelmeit is számításba vesszük, akkor egészen elképesztő módon 14. alkalommal ünnepelhetett a célban. Nézzük, mit érdemes tudni az idei versenyről és a jövőbeli kilátásokról.

David Hasselhoff 2021-re fordulva úgy döntött, hogy egy internetes aukció keretében túlad néhány relikvián, ami egykori sorozatai rajongóinak jelentős értéket képviselhet. Úgyhogy itt a soha vissza nem térő alkalom, hogy bárki beszerezzen egy Baywatch-os napellenzőt! Na jó, mégis csak egy autós oldalon vagyunk, úgyhogy írásunk apropója természetesen a hatalmas kultusznak örvendő K.I.T.T. – hiszen a 68 esztendős színész a saját tulajdonában lévő, a tévében látott változat tökéletes másának számító kocsit is virtuális kalapács alá bocsátott.