Lelkes emberek bizonyítják, hogy a Közel-Keleten is elképzelhető az autógyártás, ráadásul a kor elvárásainak megfelelve: az EV Electra Bejrútban mutatta be az első Libanonban gyártott elektromos autót. A céget egy libanoni születésű palesztin üzletember, Jihad Mohammad alapította négy évvel ezelőtt, most libanoni és palesztin mérnököket toboroz az elektromos autók gyártására. Nem is egy, hanem rögtön négy modellben gondolkodnak, melyek a helyi dizájnt reprezentálják, de emellett a világszerte elvárt technikát is képviselik. 

Az autóipar utóbbi egy évben látott jelentős visszaesése miatt a cégeknek egy kicsit meg kellett tanulniuk a „jég hátán is megélni” – a jelek szerint pedig akadnak, akik ezt szó szerint is megkísérlik. Egy Lamborghini Urus ugyanis a befagyott Bajkál-tó jegén nemrég csaknem 300 km/h-s sebességgel repesztett (szerencsére nem szó szerint), ezzel abszolút csúcsot állított fel ebben a nem mindennapi kategóriában. A rekordnak a maga „öncélú extrémitása” mellett azért jelentős üzenete is van, amelynek célkeresztjében természetesen a vásárlók állnak!

Bár kevés autómárka ment át az utóbbi évtizedekben akkora fejlődésen presztízs szempontjából, mint a Škoda, azt azért erős túlzás volna állítani, hogy mára egy lapon említhető mondjuk az Audival. Egy alapon viszont igen! A minap bemutatott vadonatúj Fabia ugyanis a Volkswagen Csoport MQB A0 kódjelű platformjára épül, csakúgy, mint többek közt az Audi A1-es. A szakavatottak ebből azonnal leszűrhetik, hogy a megújulás számottevő méretnövekedést hozott – de ezen kívül is akad néhány említésre méltó újdonság a népszerű kiskategóriás, ferde hátú modellnél.

Sport-SUV a javából: 48 voltos mild hibrid technológiával csökkenti a Levante károsanyag-kibocsátását és fogyasztását a Maserati.

A jelen állás vizsgálata előtt kanyarodjunk vissza a múltba, hogy az elgondolásokat és azok esetleges időközbeni változásait megfigyelhessük.

Ha valaki azt kérné tőlünk, találjuk ki, hogy milyen márkájú és mennyi idős az autója, statisztikai szempontból akkor adnánk magunknak a legtöbb esélyt a jó válaszra, ha azt tippelnénk: egy 18 éves Suzuki! A teljes magyar személygépkocsi-állomány átlagosan ennél valamivel fiatalabb, 14,7 éves, de „öregedő” tendenciát mutat. Íme, néhány érdekesség a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és a Datahouse nemrég közzétett, a 2020-as év legvégének állapotát tükröző statisztikáiból!

A Formula–E 2014-es indulása óta tulajdonképpen csak idő kérdése, hogy az egyes kategóriák mikor kapják meg maguk mellé (egyesek szerint pedig idővel: maguk helyett…) az elektromos „párjukat”. A sor most éppen a túraautózáson van, idén ugyanis a WTCR-t is szervező Eurosport Events beindítja a Pure ETCR-t. A legfrissebb hírek szerint pedig – ha a járványhelyzet engedi – idehaza is testközelből megnézhetjük a „villanyhajtású járműveknek kiírt sorozat szárnybontogatását, a Hungaroring ugyanis bekerült a 2021-es versenynaptárba!

Az immár teljes mértékben francia fennhatóság alatt készült új Mokka előrevetíti számunkra, milyenek is lesznek a jövő Opeljei. 

Május 1-től egy európai uniós rendelet értelmében újfajta címkékkel találkozhatunk majd a gumiabroncsokon, méghozzá nemcsak a tehergépjárműveknél és a buszoknál, hanem a személyautóknál is. Ezek célja, hogy minden eddiginél átfogóbban tájékoztassa a fogyasztókat a termékek tulajdonságairól, különösen tekintettel azokra, amik a biztonságot és a környezetvédelmi normákat illetik.

Befejező részéhez ért a gondos autósoknak szóló sorozatunk, ahol olyan, eddig még nem részletezett területekkel foglalkozunk, amelyek ez idő tájt szintén alapos ellenőrzést kívánnak. A téma fontosságát jelzi, hogy bár tanácsaink összegzése immár három cikket ölel fel, még mindig nem mernénk teljes körűnek nevezni a gyűjtést. Éppen ezért az egyéni odafigyelésen túl a legjobb döntés az, ha felkeresik profi szervizeink valamelyikét, ahol garantáltan nem siklanak át egyetlen olyan problémán sem, ami a későbbiekben komoly veszélyforrást is jelenthet. Az árulkodó jelekkel kapcsolatban pedig következzen praktikus javaslataink záró epizódja!