Az autózás kezdetben (mondjuk kb. 1915-20-ig) kevesek kiváltsága volt. Sem az általános életszínvonal, sem a megszokás nem tette lehetővé, hogy tömegek járjanak vele. Elég volt azonban néhány évnek eltelnie, és a kocsik bebizonyították, hogy elképesztő módon tudják növelni az ember szabadságérzetét ‒ szinte úgy, ahogy a megfizethető vasút tette korábban a lovaskocsikhoz képest. Hamarosan mindenki autóra vágyott. A kamaszok alig várták, hogy jogosítványuk lehessen, a családok pedig gyakran hamarabb vettek autót, mint házat ‒ már amelyik országban a kínálat legalább nagyjából megfelelt a keresletnek, akár a mobilitás, akár a lakhatás tekintetében.

Törökország a világ 14. legnagyobb autógyártója, ez azonban nagyrészt a jól ismert globális vállalatok üzemeinek köszönhető, a helyi márkák finoman szólva sem hódítják meg a világot – de még a saját hazájukat sem. Ezt elégelték meg pár éve, amikor jelentős állami részvétellel létrehozták a TOGG vállalatcsoportot, amely mostanra össze is rakta az első prototípusát. Az elektromos SUV kimondottan stílusosra sikerült, ami nem is véletlen, hiszen nem akárkit bíztak meg az úttörő török kocsi megtervezésével.

Erőből és presztízsből sincs hiány, ezáltal a BMW és az Audi hasonló kompaktjainak méltó kihívója lett a wolfsburgiak újdonsága.

Jó hír: az S, az X és a 3 után most itt az Y! Sokak számára ez valami kibogozhatatlan „kódnyelvnek” hangzana, az autós világot jól ismerők viszont elég gyorsan megfejtik: a Tesla jelenleg kapható 4 típusáról van szó, amelyek közül a napokban a negyedik, a tavaly óta forgalmazott Model Y is elérhetővé vált Magyarországon. Méghozzá egyelőre két, meglehetősen borsos árú konfigurációban, de idővel Európába is megérkezhet a Távol-Keleten már feltűnt, „pénztárcabarátabb” Standard Range verzió is.

Ha rápillantunk a napokban bemutatott Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae nevére, máris számos fontos információt leszűrhetünk róla. A lóerők (ez volna a 780) és a hajtott kerekek számánál (4) persze sokkal izgalmasabb az utolsó szócska, ami szintén nem véletlen: ez lesz ugyanis az utolsó Aventador. Az olasz gyártó természetesen igyekezett méltóra szabni a búcsút, főként, hogy több szempontból is korszakzáró autóról van szó.

Szinte hihetetlen, de már a 11. generációnál tart a Civic, hiszen 1972-ben jelent meg először a Honda típuspalettáján, közkedveltsége pedig azóta is töretlen a márka hívei körében. Mintegy 170 országban forgalmazták az elmúlt közel fél évszázadban, s ez idő alatt 27 millió darab fogyott a sportos modellből. Nagy múltja mellett azért is volt képes fennmaradni a nagy SUV invázióban, mert tömegmodell léte ellenére mindig hordozott valamifajta egyediséget magában (lsd. sportos családi modellek, osztott műszerfal stb.)  

Olyan jobb lábat, mint karrierje csúcsán David Beckhamnek volt, pénzért sem vehet magának senki – olyan autót viszont, amilyet a futballsztár vezetett, most igen. Sőt, nemcsak olyat, hanem egyenesen ugyanazt, az egyik exkluzív járművekre szakosodott nemzetközi kereskedőcég ugyanis az angol híresség által 2004-ben vásárolt Lamborghini Gallardót kínálja eladásra. A kocsi már ettől rendkívül értékes volna, az pedig már csak a ráadás, hogy az apróhirdetések egyik legnagyobb „közhelye” is tökéletesen igaz rá.

Az időjárási szempontból kissé csalódást keltő tavasz után a nyár rögtön az első hónapjában „hű marad önmagához”. A minap nagyot ment az interneten a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hőkamerás felvétele, amely megmutatta, hogy a perzselő napsütésben az aszfalt hőmérséklete az 50 Celsius-fokot közelíti. Ez pedig az embereket és az autókat sem hagyja hidegen – szó szerint. Összegyűjtöttünk néhány tippet, amire érdemes figyelni a kánikulában, főként, hogy aligha ez lesz az idei szezon utolsó hőhulláma.

Már az elején szögezzük le, hogy ez a pickup nem az a pickup: a Honda Ridgeline és a Hyundai Santa Cruz példáján fellelkesedve döntöttek úgy az amerikaiak, hogy ők is bemutatják a maguk önhordó karosszériás, úgymond személyautó-pickupját. Kifejezetten átlagemberek számára fejlesztették a kényelmes és tágas utasterű, sokoldalúan variálható platóst, amely ráadásul, a kor szavára hallgatva, s a szegmensben elsőként hibrid hajtásláncot kapott.​