Mostanság gyakori „vendég” a hazai utakon a köd, az előrejelzések alapján pedig ez a következő időszakban is így maradhat. A tapasztalatok szerint ilyenkor többszörösére nő a balesetveszély – néhány praktikus tanács megfogadásával azonban a gépjárművezetők sokat tehetnek azért, hogy a statisztikák a nehezített látási viszonyok ellenére se romoljanak. A Magyar Rendőrség hivatalos honlapján, a police.hu-n közzétett ajánlások segítségével most igyekszünk mi is néhány tippet adni!

Hamarosan megérkezik a hazai utakra a Mazda idei nagy újdonsága, a CX-60 névre keresztelt, közepes méretű szabadidő-autó. Azt eddig is tudtuk, hogy a kezdeti kínálatban szerepel a plug-in hibrid variáns, most pedig kiderült, hogy kétféle dízeles verzió is rendelhetővé válik itthon. A több mint 100 éves japán gyártó azon kevés autóipari vállalatok közé tartozik, amelyek a jövőben is jelentős szerepet szánnak a „hagyományos” meghajtású modelleknek – ez az új SUV is ennek a stratégiának a fontos oszlopa.

A 2013 óta létező amerikai Drako Motors egyik alapítójától, az addig sikeres szoftveres megoldásokban utazó Shiv Sikandtól saját elmondása szerint annak idején a szektorban jártas ismerősei azt kérdezgették: „Minek szálltok be ebbe az autóiparba? Valami nincs rendben veletek?”  Ő pedig annyit felelt: „Pontosan! Őrültek vagyunk!” Nos, ennek a lassan 10 éves, „őrült” vállalkozásnak a legújabb eredmény a minap bemutatott Drako Dragon, azaz minden idők egyik legerősebb, leggyorsabb (és mellesleg teljesen elektromos) luxus SUV-ja!

Ahogy fejlődik a technika, egyre magasabbra kerül a léc a „világ leggyorsabb közúti autója” versenyben, a hipersportkocsik gyártói pedig törik is magukat, hogy övék legyen ez a cím. Nincs ez másképp a kabriók között sem, és bár egy kabrió pont úgy néz ki, mint a „hagyományos” változat, csak nyitható a teteje, azért mérnöki szempontból eléggé különbözik. A tető nemcsak az eső ellen véd, hanem merevítő funkciója van, a nyitható tető meg általában kevésbé vagy egyáltalán nem képes erre. Emiatt a kocsiszekrényt alulról kell annyira merevvé tenni, hogy megfeleljen az elvárásoknak, amelyek ebben az 1000+ lóerős, „hiper” kategóriában azért nem alacsonyak.

Mi, emberek nagyon különbözően öltözködünk. Van, aki a kényelmest szereti, más az elegánsat. Az egyik csak kéket és fehéret ismer, a másik csak feketét, a harmadik a színesre esküszik. Ettől részben nem függetlenül nagyon különböző a testalkatunk, a pénztárcánk vastagsága, az életformánk, a családunk mérete, az érdeklődésünk, a vérmérsékletünk és az életkorunk. Mindezt többnyire bátran vállaljuk, a többség mer különböző vagy „büszkén kommersz” lenni.

Az Egyesült Államok még messze nem tart ott (sem) a villanyautózás terén, mint Európa – ettől függetlenül arrafelé is egyre ölesebb lépéseket tesznek ilyen irányba. Ennek egyik legújabb bizonyítéka az idén beharangozott Chevrolet Silverado EV, vagyis az 1999-ben debütált népszerű pick-up tisztán elektromos változata. A Chevy a jelek szerint nagyon készül, hogy az első „igazi” próbálkozása ebben a szegmensben sikeres legyen, a minap például azt jelentették be, a közelgő kocsi a korábban vártnál is erősebb lesz majd.

Küszöbön áll a BMW kompakt szabadidő-autója, az X1 legújabb generációjának forgalmazása, ennek megfelelően egyre több részletet tudunk meg a leendő kínálatról. Az eddig napvilágot látott információk alapján a népszerű típus legalább 9 féle változatban lesz kapható, amelyek közt a „papírformának megfelelően” különböző mértékben villanyosított modellek is lesznek, a lágy hibridektől egészen a teljesen elektromos iX1-ig.

Úgy néz ki, Max Verstappen nem tud „szokványos” módon Formula–1-es világbajnok lenni: tavaly egy erősen vitatott versenyigazgatói döntés után taszíthatta le az utolsó pillanatban a trónról Lewis Hamiltont, idén pedig ugyancsak emlékezetes módon nem egy futam leintésekor, hanem csak a színfalak mögött kezdhetett ünnepelni. A kissé kínos közjáték ellenére a Red Bull holland pilótájának idei fölénye vitathatatlan – a szezon hátralévő részében pedig egyéb célok híján a rekordok átírására hajthat.

Tavaly jelentették be, hogy a Honda stratégiai partnerségre lép a General Motors-szal, hogy az amerikai vállalat már „bejáratott” padlólemezére (Ultium) építve teljesen elektromos szabadidő-autókat dobjon rövid úton a piacra. Az együttműködés első gyümölcse a jelek szerint a Prologue nevű közepes méretű SUV lesz, amelyet a minap hivatalosan is lelepleztek a japánok.