A teljes 2022-es évre vonatkozó statisztikák ugyan még nem jelentek meg, de a néhány hónappal ezelőtti összesítések alapján nagyon úgy fest, hogy a 2021-ben bemutatott Dacia Jogger máris a legnépszerűbb egyterű autóvá vált Magyarországon. Éppen ezért a típus jövője kifejezetten érdekes lehet a hazai piac szempontjából is! Márpedig ilyen téren nem kis mérföldkő közeleg, a legfrissebb hírek szerint ugyanis heteken belül rendelhetővé válik a legnagyobb európai piacokon a Jogger hibrid változata, amely minden bizonnyal kisvártatva hozzánk is megérkezik. Ennek megfelelően a legelső Dacia-emblémás hibrid kocsi adatait illetően is egyre tisztul a kép.

Jönnek az év végi ünnepek, mi meg ‒ nos, iszunk. Az már csak hab a tortán, hogy ilyenkor sok a holmi (karácsonyi ajándék, többnapos látogatások táskái, étel-ital), hideg van, és többet vagyunk úton sötétben, miközben a tömegközlekedés ritkább, taxit fogni meg nemcsak drága, de nehéz is. Mindebből az következik, hogy ilyenkor az is autóba ül, aki amúgy hajlamos lenne villamosra szállni, viszont akkor nem ihat, persze sokan mégis megteszik. De mennyi fér bele?

A Ford nemrég bejelentette, hogy a jelenleginél sokkal „amerikaibb” kínálattal akar jelen lenni Európában. Hogy ez pontosan mit takar, azzal kapcsolatban a márka új szlogenje is sokatmondó: „Adventurous Spirit”, azaz „Kalandvágyó szellem”. A gyakorlatban pedig ez azt jelenti, hogy a vállalat mifelénk (is) egyre inkább a SUV-okra és a tehergépjárművekre helyezi a hangsúlyt, miközben lényegében kivonul a kisautós szegmensből. Ennek a törekvésnek az újabb fontos állomása az a friss fejlemény, mely szerint – a korábbi tervekkel ellentétben – mégiscsak forgalmazni fogják az öreg kontinensen a nemrég „felélesztett” Broncót.

Jövőre több szempontból is szintet lép a Formula-E, azaz az együléses, elektromos versenyautók legrangosabb bajnoksága. Egyrészt a nézők minden eddiginél erősebb, gyorsabb és hatékonyabb kocsikat láthatnak majd „zümmögve” körözni, másrészt a mezőnyhöz jó néhány világhírű márka csatlakozik. A McLaren és a Maserati beszállásáról már eddig is tudni lehetett, a minap pedig kiderült, hogy a 2018 óta önálló brandként létező Cupra is ott lesz januárban a rajtrácson!

A napokban jelent meg a hír, mely szerint a Mercedes megnyitotta első olyan kereskedését, ahol kizárólag elektromos autókat kínál majd. A helyszín sokakat meglepett, hiszen az EQ-szalon nem valamelyik rohamléptekben „villanyosító” európai országban, de még csak nem is a mindig hatalmas piaci lehetőségeket rejtő jelentő Egyesült Államokban várja a vásárlókat, hanem az ilyen téren egyelőre jóval a világ mögött kullogó Japánban. A lépés persze ettől még nagyon is érthető, ugyanakkor ez a fejlemény rámutat a távol-keleti ország alternatív technológiákkal kapcsolatos ellentmondásos viszonyára is.

Ha vannak autós toplisták, amelyeknek a kihirdetését a gyártók szinte reszketve várják, akkor azok kétségkívül a különböző megbízhatósági rangsorok. Egy ilyennel jelentkezett most a brit Warrantywise nevű cég, amely használt kocsikkal kapcsolatos garanciális szolgáltatásokkal foglalkozik – azaz nyugodtan mondhatjuk, első kézből ismeri az egyes márkák problémáit. A vállalat az elmúlt 2 év statisztikáit vette alapul, az adatbázisba így több mint 130 ezer ügyfelük kárigényei kerültek be. Az így kialakult sorrend élmezőnyében és hátsó régióiban is érdekes nevek bukkannak fel.

Azok, akik szerint csak idő kérdése, hogy a kínai autógyártók mikor „rúgják rá az ajtót” Európára, többek közt azzal érvelnek, hogy bár az ázsiai ország vállalatai más technológiai szektorokban is hendikeppel indultak, de mára igen jelentős szereplővé váltak. Ennek egyik legékesebb példája a Xiaomi, amely az okostelefonok piacán tavaly már a 3 legnagyobb értékesítő között volt a Samsunggal és az Apple-lel szoros versenyben. A 2010-ben alapított elektronikai óriásról egy ideje tudvalevő, hogy vannak ambíciói a járműiparban – most pedig az is kiderült, hogy ezek a tervek nagyon is merészek!

A cím alapján gondolhatnánk előugró őzekre, szarvasokra, rókákra is, de ezúttal emberekről lesz szó. Azokról az emberekről, akik valamilyen személyiség- vagy viselkedési zavar miatt nem hajlandóak betartani a közlekedési normákat, ezzel gyakran veszélyeztetve, még gyakrabban irritálva másokat, amiből szintén gyakran komoly konfliktusok alakulnak ki.

A Porsche a napokban néhány teljesen elektromos Taycan Cross Turismo „közreműködésével” bemutatott egy tetőre szerelhető, kinyitható sátrat, amely akár 2 fő kényelmes fekhelyeként is szolgálhat. Némi rosszmájúsággal hozzátehetjük, hogy a német gyártó ezzel gondoskodik arról, hogy ha valóra válik a tulajdonosok rémálma, azaz valahol a semmi közepén lemerül a kocsi akkumulátora, és nincs esély újratölteni, legalább egy jót tudjanak aludni a segítség megérkezéséig. Az innováció létrehozásának hivatalos indoklása persze nem ez, hanem a szabadtéri kalandozás, a „vadkempingezés” egészen új szintre történő emelése.