Összeszámolni is nehéz, az utóbbi években hány autógyártó számára jött el az első teljesen elektromos modelljük piacra dobásának pillanata – a sor pedig rövidesen egy újabb taggal, a patinás Land Roverrel bővül. Egész pontosan a Range Rover Electric-ről van szó, amely a napokban esett túl második nagy téli tesztjén, ahol a terepjáró képességei mellett a villanyjárművek Achilles-sarkának számító „hidegtűrését” is alaposan próbára tették. Az Északi-sarkkörnél zajló, összesen több mint 70 ezer kilométeres „kalandról” hírt adva a cég több újdonságot is elárult a sokak által várt típusról, így épp itt az ideje, hogy a CarXpert szervizhálózat friss cikkében is bemutassuk a közelgő villanymonstrumot.

„Akkor most már lehet? Persze. Csak…” Körülbelül 300 beszélgetésünk kezdődött így az elmúlt 1-2 évben, különösen, mióta ügyfeleink tudják, hogy tisztán elektromos autók szervizelésére is megvan a képzettségünk ‒ és most már elmondhatjuk, hogy a gyakorlatunk is. A teljes kérdés általában úgy hangzik, hogy szabad-e használt elektromos autót venni, elsősorban 2. autónak, városi használatra. A válasz, persze az, hogy mindenki azt vesz, amit tud és akar, de ilyenkor azért mindenki a jól megfontolt szakvéleményünkre kíváncsi. Mivel ez kicsit túlmutat az egyszerű eldöntendő kérdésen, gondoltuk, hogy a CarXpert szervizhálózat aktuális cikkében nagy vonalakban leírjuk itt is a meglátásainkat.

A Hennessey Venom F5 2020-ban debütált, méghozzá nem kisebb céllal, minthogy első szériagyártású autóként áttörje a lélektani 500 km/h-s sebességhatárt. A hangzatos ígéret beváltásával azóta is adós az amerikai gyártó, ám a különböző speciális változatokkal nem: bemutatták már a nyitott tetős verziót (Roadster), a versenypályára kihegyezett variánst (Revolution), de még manapság már kuriózumszámba menő kézi váltós kivitelt (F5-M) is piacra dobtak. Most pedig itt a következő nagy szám, amely az Evolution nevet kapta. Félig viccesen írhatnánk, hogy az újdonság úgy született, hogy a Revolution modell elejéről „elvettek egy betűt”, azonban mínusz helyett itt éppenhogy pluszról, méghozzá +200 lóerőről van szó! A CarXpert szervizhálózat aktuális írásában a legújabb hiperautóval kapcsolatos tudnivalókat igyekeztünk összegyűjteni.

Néhány napja került sor a Škoda valaha volt legdinamikusabb szériaautójának világpremierjére, méghozzá manapság nem szokatlan módon a digitális térben. Az Elroq RS-t azóta már élőben is meg lehet tekinteni a jelenleg zajló Milánói Design Héten, azt pedig olvasóinkra bízzuk, hogy a cseh márka legújabb modellje a formavilágával, stílusjegyeivel rászolgál-e arra, hogy épp a divat fővárosában debütáljon. Szubjektív vélemény helyett így a CarXpert szervizhálózat legfrissebb írásában a kompakt, elektromos SUV-val kapcsolatos tényekre igyekszünk szorítkozni.

Talán már senki nem emlékszik pontosan arra, ki nevezte ki a bűvös 7 Celsius-fokot a nyári és a téli gumiszettek váltópontjává, mindenesetre a jelek szerint a mitikus szabály legalább olyan mélyen beivódott az autósok többségének tudatába, mint az ábécé vagy épp a szorzótábla. Éppen ezért a mostani időszakban a tartósan melegebbre forduló(nak látszó) időjárás miatt egyre hosszabb sorok alakulnak ki a gumiszervizek előtt. A témáról itt, a CarXpert szervizhálózat felületén is ejtettünk már szót, most pedig igyekszünk néhány új aspektusra és érdekességre is rávilágítani azok kedvéért, akik a nyári papucsok felrak(at)ásának „ideális” időpontját keresik.

Finoman szólva sem a legszebb napjait éli Európában a Ford. Az amerikai autómárka a ’90-es évek elején még a kontinens kedvence volt, sőt, egészen 5 évvel ezelőttig stabilan a top3 közt szerepelt, azóta azonban meredek zuhanásba kezdtek az eladásai és már a legjobb 10-ből is kicsúszott. A mélypontról nem meglepő módon többek közt az elektromos kocsik segítségével rugaszkodna el a cég, ennek jegyében a minap három, egyaránt az itteni piacokra szánt villanymodelljük sorozatgyártása is elindult. Közülük a talán legizgalmasabbat, a Puma Gen-E-t igyekszünk bemutatni a CarXpert szervizhálózat mostani cikkében.

Hat év után „helyre áll a világ rendje” a Forma–1-ben, vagyis – ahogy azt korábban évtizedeken át megszoktuk – ismét Ausztráliában, egész pontosan Melbourne-ben veszi kezdetét a száguldó cirkusz új idénye. A hétvégén startoló vb-t a szabályokat és a naptárt illetően az állandóság jellemzi, a pilóták pakliját azonban alaposan újrakeverték a csapatok az idei esztendőre. Vasárnap reggelre egy fokkal okosabbak leszünk azzal kapcsolatban, kinek lehet a legnagyobb esélye megnyerni az utóbbi évek talán legkiszámíthatatlanabb bajnokságát – addig is, a CarXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében kitérünk néhány érdekességre a 2025-ös szezonnal kapcsolatban.

Az utóbbi években jó pár, belsőégésű motorral ellátott kocsinak készült el a tisztán elektromos változata, miközben ez az út visszafelé szinte járhatatlannak tűnt. De csak szinte, és erre jó példa a most bejelentett, benzines és dízeles verzióban is készülő, vadonatúj Audi A6-os, amely röviddel „villanytestvére”, az A6 e-tron bemutatkozása után kerülhet a kereskedésekbe. A hagyományosan kombi és szedán kivitelben is piacra dobott kocsinak ezúttal az előbbi variánsa, az Avant érkezett meg előbb, így ez lesz a CarXpert szervizhálózat friss bejegyzésének főszereplője.

Gondjai vannak az Aston Martinnak, fejet vakar a Maserati, sőt, a Porsche is embereket küldött el. A Ferrarinál még bőven gurul a szekér, de a trend akkor is gyanús. Mi történik itt? Hagyjuk most a pénzt. Aki sportautót vesz, annak úgyis van felesleges. Hogy mennyi, nem is érdekes a CarXpert szervizhálózat friss írása szempontjából. Nézzük inkább, miért vesz valaki sportkocsit, illetve vesz-e még egyáltalán.