A Lotus a saját felületein még nem kürtölte szét hivatalosan a hírt, de ahogy az a Kínában készülő járműveknél lenni szokott, az ottani Ipari és Információtechnológiai Minisztérium (MIIT) nyilvános típusengedélyezési dokumentumaiból a nemzetközi sajtó gyorsan kiszúrta a lényeget. Eszerint tehát a Geely vállalat többségi tulajdonában álló, brit gyökerű márka éppen az ellenkezőjét csinálja annak, amit a szektor többsége: egy tisztán elektromos modelljébe (Eletre) belsőégésű erőforrást tesz. A CarXpert szervizhálózat friss bejegyzésében górcső alá vesszük a Lotus For Me néven emlegetett jármű kapcsán már napvilágot látott információkat.

Az Európai Unióban hivatalosan továbbra is érvényben van az előírás, amely 2035-től csak a nulla helyi károsanyag-kibocsátású új személy- és kisteherautókat engedné forgalomba helyezni, ami a gyakorlatban a belsőégésű motorok végét jelentené a piacon. Az elmúlt időszakban azonban egyre több jel utal arra, hogy ez a nagyon szigorú forgatókönyv enyhülhet, és a villanyautók (és a hidrogénesek) mellett a korszerű hibrideknek vagy épp a megújuló energiával előállított üzemanyagnak is maradna helye Európában a következő évtizeden túl is. A Carxpert szervizhálózat aktuális írásában az ezzel kapcsolatos fejleményeket igyekszünk összefoglalni.

Rengetegen vannak, akik nevet adnak az autójuknak, sőt, sokan beszélnek is hozzá bizonyos helyzetekben („gyerünk-gyerünk, indulj már be”). Hamar rámondjuk egy autóra azt is, hogy aranyos, bánatos vagy agresszív tekintete van. Az egész mögött az antropomorfizáció jelensége áll, amelyet a Carxpert szervizhálózat legfrissebb cikkében igyekszünk röviden körbejárni.

Mit tegyen az az unatkozó milliárdos autógyűjtő, akinek van „felesleges” 17 millió dollárja? Ha az egzotikus járművekre szakosodott duPont Registry jelenlegi kínálatából indulunk ki, akkor vehet például magának mindjárt hármat is a világ egyik legirigyeltebb luxus-sportkocsijából, a Bugatti Chironból. Vagy vásárolhat ugyanott egyetlen darab Lamborghini Venenót! És hogy mi kerül ennyibe ezen az egyébként már több mint 10 éves modellen? A Carxpert szervizhálózat aktuális írásában adunk néhány támpontot ehhez is!

Szinte hihetetlen, de a Bentley 1940 óta nem gyártott olyan autót, amelynek tömege 2 tonnánál kevesebb lett volna – egészen mostanáig. A minap bemutatott Continental GT Supersports modell ugyanis a luxuskupé alapváltozatához képest csaknem 500 kilogrammot „leadott”, így sikerült éppen az említett, bűvös határ alatt maradnia. A Carxpert szervizhálózat aktuális írásában a patinás brit gyártó „fogyókúrás receptje” mellett a kocsival kapcsolatos egyéb tudnivalókat is igyekszünk röviden összefoglalni.

Az autós sajtót a napokban többek közt az a hír foglalkoztatta, miszerint az Egyesült Királyság kormánya azt tervezi, hogy a jövőben az éves futásteljesítmény alapján megadóztatja az elektromos járműveket. Bár egyelőre mindez csak felvetés, már ez is ráirányítja a figyelmet arra, hogy az egyes országoknak előbb-utóbb kezdeni kell valamit azzal a lyukkal, ami az üzemanyag jövedéki adója által nem érintett villanyautókra történő fokozatos átállás miatt a költségvetésükben keletkezik – melyre egyébként már élő példa is akad Európában. Az idővel akár Magyarországon is relevánssá váló kérdéssel foglalkozunk a Carxpert szervizhálózat mostani cikkében – a téma komplexitása miatt természetesen még messze nem az összes aspektusból.

Azt mondják, hogy minden ország sorsát meghatározza a saját földrajza. Hogy ez mennyire igaz, nem tudjuk eldönteni, mert látunk nagyon hasonló adottságú országokat nagyon eltérő történelemmel, illetve nagyon különbözőket nagyon hasonló sorssal. Az autóhasználati szokásoknak mindenesetre valami köze mégiscsak kellene hogy legyen a földrajzhoz, hiszen az autó közlekedési eszköz, így nem közömbös, hol közlekedünk vele, nem igaz? Hát... nem egészen. Bár nagyon kézenfekvő lenne, de nekünk mégis úgy tűnik, hogy az autós kultúrát messze nemcsak a földrajzi adottságok befolyásolják, illetve azok talán a legkevésbé. Az ördög, mint mindig, a részletekben lakozik, ezeket próbáljuk felfejteni a Carxpert szervizhálózat friss cikkében, persze a teljesség igénye nélkül.

Ha összességében próbáljuk vizsgálni a globális autóipart, akkor egyértelmű, hogy a járművek átlagos karosszériamérete folyamatosan növekszik. Ezzel a trenddel megy most némiképp szembe a Toyota, amely a napokban bemutatta a népszerű Land Cruiser család legújabb és egyben legkisebb tagját, az „FJ” névre keresztelt, kompakt SUV-ot. Az újdonságot a nagyközönség először a hónap végén kezdődő Japan Mobility Show-n tekintheti meg testközelből, de a gyártó már most lerántotta a leplet a legfontosabb részletekről. És bár a vállalat egyelőre nem tervezi az európai forgalmazást, a típus „távolról nézve” is van annyira érdekes, hogy a Carxpert szervizhálózat legfrissebb cikkét neki szenteljük.

Már-már unalomig ismételt tény, hogy az elektromos járművek tömeges terjedésének egyik legfőbb jelenlegi gátja, hogy a hagyományos üzemanyaggal működő társaikhoz képest korlátozottabb a hatótávjuk, ráadásul az újratöltés is túl sok időt vesz igénybe. A helyzetet orvosolandó a legkülönbözőbb cégek és kutatóintézetek dolgoznak az akkumulátorok hatékonyságának növelésén és új, innovatív technológiák bevetésén, míg mások főként a töltési sebesség fokozásán ügyködnek. Ez utóbbi csoportba tartozik a Zeekr vállalat is, amely a 001 nevű luxus-villanyautója frissítése kapcsán a minap igencsak impozáns adatokat közölt a „tankolás” gyorsaságát illetően. Ennek apropóján a Carxpert szervizhálózat aktuális írásában az Európában is forgalmazott típus új változatát vesszük górcső alá.