Javában zajlik a köznyelvben csak Müncheni Autószalon néven emlegetett IAA Mobility 2025 esemény, ahol a helyszíni beszámolók szerint nemcsak a tradicionális gyártók, hanem a feltörekvő kínai márkák standjainál is óriási az érdeklődés. Ez utóbbiak közé tartozik a kontinensünkön már lassan 5 éve jelen lévő, és az idei évtől már Magyarországon is gyökeret verő Xpeng, amely a megújuló P7-es szedánjának debütálását időzítette a nagy presztízsű németországi kiállításra. A CarXpert szervizhálózat mostani írásában a Tesla Model 3 egyik legújabb, tisztán elektromos riválisát vesszük górcső alá.

Mostanában egyre több kínai autómárka érkezik Európába, beleértve Magyarországot is. Korábban ismeretlen, néha sutának tűnő és rapszodikusan variált nevekkel találkozunk: Chery, Omoda, Jaecoo, BYD, Dongfeng, hogy csak néhányat említsünk, miközben alig tudja valaki, hogy ezek közül melyik melyikhez tartozik, minek az átcímkézett mije, illetve ki tulajdonol kit. Nemcsak az utakon sokasodnak, de ezzel párhuzamosan az autós médiában is, nyilván. Az egész felett pedig lebeg egyfajta furcsa köd. Mintha nem tudná a világ, mit is kezdjen ezzel. Lehet, hogy nem mi fogjuk megfejteni a jelenséget, de a CarXpert szervizhálózat aktuális írásában azért teszünk rá egy kísérletet – autós aspektusokból és kicsit azon túl is.

Az Audinál az idei nyár „slágere” egyértelműen a közkedvelt Q3 legújabb, immár harmadik generációs változatának bemutatása. Az ingolstadti székhelyű vállalat a Győrben készülő típus szabadidőautós verzióját már júniusban a kíváncsi szemek elé tárta, a minap aztán lehullt a lepel a kupésabb formavilágú, Sportback néven futó variánsról is. A CarXpert szervizhálózat legfrissebb bejegyzésének fókuszában ennek megfelelően a tervek szerint még idén ősszel a kereskedésekbe kerülő, sportosabb ferdehátúval kapcsolatos, már ismert részletek állnak majd.

Nem kérdés, hogy az európai (elsősorban német) prémiummárkák háza táján aggódva figyelik azoknak a kínai járműveknek a premierjét, amelyek nem titkoltan az ő globális piacaikra ácsingóznak. Az egyik legújabb jelentkező ebben a kategóriában a Stelato S9 nevű, tisztán elektromos és hatótávnövelős (EREV) változatban is kapható luxuskocsi, amelyből a szedán után a közelmúltban a kis túlzással kihalófélben lévő kombivariánst (S9T) is bemutatták. Ez utóbbiról árult el új részleteket a gyártó, így ennek apropóján a CarXpert szervizhálózat aktuális bejegyzésének fókuszában is ez a kocsi áll.

Amikor egy márka elköszön egy ikonikus erőforrástól, az gyakran különleges formában történik – a Bentley esetében például most egy nyitott tetős luxusautó képében. A Batur Convertible ugyanis nemcsak a világ egyik legexkluzívabb kabriója, hanem alighanem a legendás, biturbó W12-es motor hattyúdala is. A CarXpert szervizhálózat legújabb cikkében bemutatjuk ezt az erősen limitált szériás modellt, melyből éppen a napokban készült el az első végleges példány.

Kezdjük egy közhellyel: továbbra is itt a nyár, még mindig sokan mennek nyaralni, közülük sokan autóval, amely járművek vagy kibírják zokszó nélkül a hosszú utat, vagy nem. Ha nem, az külföldön különösen problémás és drága lehet, de ugyan honnan tudhatnánk előre, hogy „lesz-e baj”? A korrekt válasz az, hogy semmire nincs garancia, csak valószínűségek vannak, amit, ha nagyjából jól saccolunk meg, akkor kockázatvállalási hajlandóságunk és mindenféle ‒ családi, anyagi, szabadidős ‒ helyzetünk függvényében hozhatunk a korábbinál reálisabb döntést. Ezt a tippelést próbáljuk segíteni a CarXpert szervizhálózat legfrissebb összeállításával.

A különböző árveréseknél megszokhattuk, hogy az eladó/szervező előszeretettel harangoz be „egyedi” darabként olyan tételeket, amelyekből azért létezik még jó néhány a világban. Ha van azonban alkalom, amikor az említett jelző nagyon is indokolt, akkor az a híres RM Sotheby’s jelenleg zajló aukciója, amelyen egy (pontosabban az egyetlen) Bertone Nuccio jármű kerül virtuális kalapács alá. A licit kiváló apropót szolgáltat arra, hogy a CarXpert szervizhálózat aktuális bejegyzésében ejtsünk néhány szót a cégről és a minden bizonnyal hamarosan tetemes összegért gazdát cserélő kocsiról.

A Kia elektromos palettáján jelenleg az EV3, az EV5, az EV6 és az EV9 szerepelnek, melyekhez rövidesen az EV4 is csatlakozik, és ha minden igaz, már az EV2-re sem kell sokat várni. Aki még tudja követni a számokat és a felsorolást, annak hozzátesszük, hogy a nemzetközi sajtóban megjelent friss információk szerint a vállalat vezérigazgatója bejelentette egy belépőszintű modell (ha logikusan gondolkodunk, akkor vélhetően az EV1) közeljövőbeli érkezését is, amely forintban kifejezve a bűvös 10 millió forintos ár alatt nyithat majd. A CarXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében egyrészt megpróbáltuk elképzelni, hogyan festhet majd a szóban forgó modell (lásd illusztrációnkat), másrészt pedig az ezzel kapcsolatos részletek megjövendölésére teszünk kísérletet.

Újabb kínai autó készül belépni az európai piacra, de a gyártó ezúttal nem teljesen ismeretlen: a Geely – amelyről bizonyára sokan tudják, hogy többek között a Volvo, a Lotus és a Polestar tulajdonosa – immár saját név alatt is elkezdi autóinak forgalmazását a kontinensünkön. Nemzetközi sajtóhírek szerint az Egyesült Királyság mellett a Balkán-félsziget országaiban kerül sor először a premierre, ám később a földrész más országaiban, így hazánkban is felbukkanhat az EX5 nevű kompakt elektromos SUV.  A CarXpert szervizhálózat aktuális cikkében a kocsi várható szerepét és tudását vesszük szemügyre.