Szinte hihetetlen, de a Bentley 1940 óta nem gyártott olyan autót, amelynek tömege 2 tonnánál kevesebb lett volna – egészen mostanáig. A minap bemutatott Continental GT Supersports modell ugyanis a luxuskupé alapváltozatához képest csaknem 500 kilogrammot „leadott”, így sikerült éppen az említett, bűvös határ alatt maradnia. A Carxpert szervizhálózat aktuális írásában a patinás brit gyártó „fogyókúrás receptje” mellett a kocsival kapcsolatos egyéb tudnivalókat is igyekszünk röviden összefoglalni.
Az 1919-ben alapított Bentley éppen 100 esztendővel ezelőtt használta először a „Super Sports” nevet, méghozzá egy mai szemmel nézve már-már megmosolyogtató, 70 lóerős versenyautónál, amely abból a szempontból mérföldkövet jelentett a crewe-i vállalatnak, hogy ez a modelljük lépte át először a 100 mérföld/órás (kb. 160 km/h-s) sebességet. A „Supersports” kifejezést (immár egybeírva) 2009-ben élesztették újra a Continental GT sportkupék kedvéért, azóta pedig a mostani a harmadik kocsi, amelyre rákerül ez a felirat.
A szóban forgó modellcsalád negyedik generációs változata tavaly debütált, méghozzá a típus történetében először plug-in hibrid hajtáslánccal. Ebből talán már kitalálható, hogy a fejlesztők most pontosan itt kezdték azt a bizonyos súlycsökkentést: a hibrid rendszer köztudottan súlyos alkotóelemeitől megszabadulva a Supersports variáns mozgatásáért kizárólag egy 4.0 literes, ikerturbós V8-as erőforrás felel. Szintén „könnyebbség”, hogy a jármű az összes korábbi Bentley Continental GT-vel ellentétben nem összkerék-, hanem hátsókerék-meghajtású.
Az elektromos rásegítés hiánya miatt borítékolható, hogy nem a Supersports lesz a típus valaha volt legerősebb képviselője (ez a cím a 2024 óta gyártott, 782 lóerős GT Speed Ultra Performance-t illeti), de a maga „ördögi”, 666 lóerős teljesítményével és 800 Nm-es maximális nyomatékával azért nincs oka a szégyenkezésre. A tesztek alapján az újdonság 3,7 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót, végsebessége pedig 310 km/h környékén van.
A nyolcsebességes automata váltóval felszerelt kocsinál a fentieken túl természetesen a karbonszálas anyagok sokrétű alkalmazásával faragták még lejjebb a tömeget (például az eredetileg alumíniumból készülő tetőhöz is ezt az anyagot használták), ráadásul 4 helyett csupán 2 ülés kapott benne helyet. Ez utóbbi már a sportos karaktert is hivatott erősíteni, melyért többek közt egyedi aerodinamikai megoldások, továbbfejlesztett lengéscsillapítók és a három különböző vezetési mód (Touring, Bentley és Sport) felelnek.
A Bentley Continental GT Supersports gyártása a hírek szerint már idén év végén elkezdődik, a leendő tulajdonosok pedig jövő tavasszal adhatják le rendeléseiket az 500 tervezett példány egyikére. A hivatalos árat egyelőre nem hozta nyilvánosságra a cég, a nemzetközi sajtóban mindenesetre 400 ezer euró (azaz átszámítva 150 millió forint) feletti összegről szólnak a várakozások.