Mit tegyen az az unatkozó milliárdos autógyűjtő, akinek van „felesleges” 17 millió dollárja? Ha az egzotikus járművekre szakosodott duPont Registry jelenlegi kínálatából indulunk ki, akkor vehet például magának mindjárt hármat is a világ egyik legirigyeltebb luxus-sportkocsijából, a Bugatti Chironból. Vagy vásárolhat ugyanott egyetlen darab Lamborghini Venenót! És hogy mi kerül ennyibe ezen az egyébként már több mint 10 éves modellen? A Carxpert szervizhálózat aktuális írásában adunk néhány támpontot ehhez is!
A Lamborghini 2013-ban ünnepelte alapítása 50. évfordulóját, ez alkalomból pedig az az évi Genfi Autószalonon bemutatták a Veneno nevű kétajtós kupéjukat, amely a maga 4 millió dolláros árával a világ egyik legdrágább utcai autója lett. A borsos összegnek persze megvolt a maga oka, mégpedig, hogy a típust több mint exkluzívnak szánták. Mindössze 4 példány készült belőle, de azok közül is az egyik a vállalat bolognai üzemében található múzeumba került, és csak 3-at értékesítettek (állítólag 2-t amerikai, 1-t pedig közel-keleti vevőnek).
Maga a kocsi az akkortájt már 2 éve létező Aventadoron alapul, azonban designját a félévszázados jubileum jegyében úgy formálták, hogy tisztelegjen többek közt a márka legendás versenyautói és kultikus modelljei előtt is: a hátsó kerékívek kialakítása például egyértelmű „kikacsintásnak” tűnik az ikonikus Countach-ra. A motor terén a választás szintén az Aventadornál használt 6.5 literes V12-esre esett, azonban egy jelentős fejlesztés (például nagyobb légbeömlők és módosított kipufogórendszer) után a teljesítmény 750 lóerőre, a maximális nyomaték pedig 690 Nm-re nőtt.
A fentieknek köszönhetően az 5,02 méter hosszú, 2,07 méter széles és 1,16 méter magas, 1450 kilogramm tömegű autó kevesebb mint 3 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig 356 km/h környékén alakul. Az összkerék-meghajtású sportkocsi hétsebességes, úgynevezett automatizált manuális váltóval van felszerelve, ami a vezetési élmény szempontjából a kézi váltóhoz áll közelebb, azonban az elektronikusan vezérelt, egymástól független váltórudak révén a váltások sokkal gyorsabbak, dinamikusabbak, mint a hagyományos rendszereknél.
Rátérve a konkrét, eladósorban lévő Lamborghini Venenóra, az autó értékét tovább növeli, hogy összesen 125 mérföld, azaz alig több mint 200 kilométer van az órájában. És bár egy ilyen ritkaság birtoklása alighanem már inkább presztízskérdés a leendő vevőnek, azért hozzátehetjük, hogy a „termék” befektetésnek sem utolsó, hiszen a már említett módon a 4 millió dolláros indulóára bő egy évtized elteltével több mint négyszeresére (egész pontosan 16,9 millió dollárig, azaz forintban kifejezve nagyjából 5,6 milliárdig) kúszott fel. Ezért a túlzás nélkül csillagászatinak nevezhető összegért cserébe azonban a majdani vásárló azzal a nyugodt tudattal veheti majd át saját járművét, hogy az egész világon legfeljebb 2 másik jöhet vele szembe az úton.