Meglepően olcsón kelt el a királynő egykori „Jaguarja”

Meglepően olcsón kelt el a királynő egykori „Jaguarja”

Egy minap lezárult aukción 103,5 ezer fontért, azaz átszámítva nagyjából 47 millió forintért kelt el egy 2001-es évjáratú Daimler Majestic jármű, amely lényegében egy „újracímkézett” és némiképp átalakított Jaguar XJ luxusszedán. Mi ebben a nagy szám? – tehetné fel bárki a kérdést. Nos, ahogy az az árveréseken borsos összegekért gazdát cserélő kocsik esetén gyakran lenni szokott, leginkább az előző tulajdonos. A Bonhams Cars virtuális kalapácsa alá került autóval ugyanis 6 éven át a néhai II. Erzsébet brit királynő járt. A CarXpert szervizhálózat mostani cikkében többek közt annak járunk utána, milyen egyedi vonásokkal rendelkezett Őfelsége flottájának eme darabja.

Ha van ismert személy, akinek abszolút helye van felületünkön, akkor az maga II. Erzsébet, aki fiatalon, a második világháború idején autószerelőként dolgozott. A trónra lépése után is különleges kapcsolata volt a járművekkel, amikor csak tehette, maga ült a volán mögé. Ehhez pedig egyébként, az országában egyedüliként, jogosítványra és rendszámra sem volt szüksége, ugyanis ezeket hivatalosan az ő nevében bocsátották ki, és mégis csak furcsa lett volna, ha saját magának ad ki dokumentumokat.

Az évtizedek során a teljesség igénye nélkül látni lehetett Rolls-Royce Phantomban, Vauxhall PA-ban, Rover P5-ben, Bentley Mulsanne-ban, Jaguar X-Type Estate-ben, sőt, még egy Land Rover 110-ben is. A most licitre bocsátott, British Racing Green színekben pompázó Daimler Majestic 2001 és 2007 közt volt a királyi pár használatában, és ha pontosak a Bonhams Cars oldalán közölt adatok, akkor II. Erzsébet és férje, Fülöp herceg összesen körülbelül 20 ezer kilométert tettek meg vele.

Mint fentebb utaltunk rá, a kocsi műszakilag a korabeli Jaguar XJ-kel azonos, a királynő pedig az akkori paletta legerősebb motorját kapta: a 4.0 literes, V8-as erőforrás mintegy 280 lóerős teljesítményre képes. Az ötsebességes automata váltóval ellátott jármű akár 7 másodperc alatt fel tud gyorsulni 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 240 km/h-t. Arra azért nagy összegben nem fogadnánk, hogy Őfelsége ezen határok feszegetésére kísérletet tett volna.

Az igazi érdekességeket természetesen a hosszított tengelytávú modell utasterében találjuk. A bőrborítás és a fabetétek gazdag használatát talán említeni sem kell, de a természetes báránygyapjú szőnyegek talán még egy uralkodói autóhoz képest is luxusnak számítanak. A fedélzet egyik legkülönlegesebb eleme pedig kétségkívül az a középen helyett kapott speciális polc, ahová II. Erzsébet jellegzetes kézitáskáit lehetett helyezni.

A szervezők előzetesen 35 és 60 ezer angol font közti leütési árra számítottak, ehhez képest 118 ajánlat után a napokban 103,5 ezernél állt meg a számláló, ami figyelembe véve a Daimler Majestic történetét és kifogástalan állapotát, egyáltalán nem tűnik a földtől elrugaszkodott összegnek.