Megérkezett a vadonatúj Q3-as sportosabb változata is

Az Audinál az idei nyár „slágere” egyértelműen a közkedvelt Q3 legújabb, immár harmadik generációs változatának bemutatása. Az ingolstadti székhelyű vállalat a Győrben készülő típus szabadidőautós verzióját már júniusban a kíváncsi szemek elé tárta, a minap aztán lehullt a lepel a kupésabb formavilágú, Sportback néven futó variánsról is. A CarXpert szervizhálózat legfrissebb bejegyzésének fókuszában ennek megfelelően a tervek szerint még idén ősszel a kereskedésekbe kerülő, sportosabb ferdehátúval kapcsolatos, már ismert részletek állnak majd.

Az annak idején a Passatokkal közös alapokon osztozó Q3-at 2011-ben dobta piacra az Audi, az azóta eltelt szűk másfél évtizedben pedig világszerte több mint 2 millió darabot adtak el belőle. A népszerűsége mostanság is töretlen, hiszen tavaly, vagyis 6 évvel az utolsó nagy frissítése után, is ez volt a márka 3. legkeresettebb kocsija globálisan (a Q5 és az A6 után), míg Európában a toplista 2. helyén állt 2024-ben (az A3 mögött).

Az idén világgá kürtölt generációváltással a kocsi designját a Q5-höz igazították – ám az új Q3-as a Volkswagen Csoport egy méretkategóriával kisebb, MQB Evo nevű platformjára épül, hasonlóan többek közt az aktuális A3-asokhoz és Q6-osokhoz, a Škoda Superb és Kodiaq modellekhez vagy épp az ugyancsak Magyarországon készülő Cupra Terramarhoz. A napokban megismert Sportback kivitel dinamikusabb karaktere egyebek mellett abban testesül meg, hogy a SUV-hoz képest nagyjából azonos hosszúság és szélesség mellett kb. 3 centiméterrel alacsonyabb „legközelebbi rokonánál”.

A motorválaszték (mely egyébként megegyezik az új Volkswagen Tiguanéval) az 1.5 literes, négyhengeres, turbós benzinerőforrással indul: a 150 lóerős motorhoz – az összes többi verzióhoz hasonlóan – automata váltó kapcsolódik. Aki ugyanezen üzemanyag mellett nagyobb teljesítményre vágyik, a 2.0 literes, négyhengerest is választhatja, mely akár 265 lóerőt és 400 Nm-es maximális nyomatékot is képes produkálni. Érdekesség, hogy egyedül ennél a változatnál van lehetőség összkerék-meghajtású (Quattro) Audi Q3-ast hazavinni.

A kínálat része továbbá egy 2.0 literes, ugyancsak négyhengeres dízelmotor is (150 lőerő, 360 Nm), illetve az e-hybrid néven futó plug-in hibrid változat is. Ez utóbbinál a 1.5 literes benzinmotor és egy villanyerőforrás koprodukciója 272 lóerőt és 400 Nm-t eredményez, a nettó 19,7 kWh-s akkumulátornak köszönhetően pedig a konnektoros hibridek mezőnyében figyelemre méltónak számító, akár 118 kilométeres elektromos hatótáv is elérhető.

A Q3 Sportback példányai már rendelhetőek, a szállítások pedig várhatóan novemberben indulnak. A kupésra hangolt kocsi a gyártó közlése alapján a SUV-nál valamelyest magasabb, az alapmodell esetén nagyjából 46,5 ezer eurós (átszámítva mintegy 18,5 millió forintos) áron nyit Németországban.