Amikor egy márka úgy dönt, hogy vadonatúj modelljének nem talál ki új nevet, hanem inkább egy a gyártásból évtizedekkel ezelőtt kivont típusát „éleszti újra”, a rajongók reakciója felemás szokott lenni attól függően, ki mennyire találja méltónak az utódot a korábbi kocsihoz. Természetesen mindenkire rábízzuk a döntést, hogy a közelmúltban bemutatott új Honda Prelude-del mi a helyzet ilyen téren – de az biztos, hogy a japán vásárlók a minap napvilágot látott első hírek alapján már ítéletet mondtak, méghozzá kedvezőt. Mivel a háromajtós GT a tervek szerint 2026 elején Európába is megérkezik, a Carxpert szervizhálózat aktuális írásában igyekeztünk összegyűjteni a vele kapcsolatos, legfontosabb információkat.
A Honda eredetileg 1978 és 2001 közt forgalmazta a cég „zenés” típusneveinek (lásd még: Jazz, Accord) sorába illő Prelude-öket: a kétajtós kupéból 5 generáció alatt összesen 826 ezer példányt adtak el világszerte. A népszerűsége nem volt független attól a ténytől, hogy ez volt a japán gyártó első olyan modellje, amely napfénytetővel készült, amely extra az évek során sztenderddé vált.
A cég még a 2023-as Tokiói Autószalonon jelentette be a Prelude újjászületését, amellyel nem titkoltan a Civic és Accord kupék eltűnése miatti űrt szerették volna betölteni. Ezzel kapcsolatban eleinte sokan szkeptikusak voltak, mert bár a kocsinak mind külső jegyeiben, mind egyes technológiai megoldásaiban akadnak „Type R-szerű vonásai”, a Honda a kezdetektől hangsúlyozta, hogy nem sportautóról van szó. Más kérdés, hogy a kézi váltó hiányát például egy a manuális váltásokat az ígéretek szerint tökéletesen „utánzó”, S+ Shift megoldással kompenzálta a vállalat, ezzel megszólítva a klasszikus vezetési élményt kereső vásárlókat.
A Honda Prelude-ben a legújabb Civic-ből már ismert e:HEV rendszer felel a hajtásért, mely egy 2.0 literes, 4 hengeres benzinmotorra, két villanymotorra, valamint egy lítium-ion akkumulátorra épül. A belsőégésű erőforrás önmagában 141 lóerőt és 181 Nm-es csúcsnyomatékot képes produkálni, míg a villanymotorok 184 lóerőt és 315 Nm-t tesznek be a közösbe – ezzel együtt a kombinált rendszerteljesítmény „csak” 203 lóerő, melynek oka, hogy a különböző motorok a szó szoros értelmében sosem működnek együtt.
A 4,52 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,35 méter magas, kicsivel kevesebb mint másfél tonnás hibrid GT-autó szeptember elején vált elérhetővé Japánban, és egy hónap leforgása alatt a Honda által célul kitűzött 300 darab helyett mostanra 2400-at rendeltek belőle. A meglehetősen erős hazai indítás után a Prelude rövidesen az összes nagy, nemzetközi piacon megjelenik, a mi kontinensünkön például várhatóan a jövő év első felében. Japánban a nyitóára 6,2 millió jen volt, ami átszámítva kb. 13,8 millió forintnak felel meg, ám abból kiindulva, hogy a Prelude-ért elkért összeget az eddigiek alapján a Honda valamivel a Civic szintje fölé lövi be, a végleges itteni ára minden bizonnyal ennél valamelyest borsosabb lehet.