A szokásosnál kicsit hamarabb, bő 5 év után teljesen megújul a BMW terepkupéja, a 2018 óta az utakon lévő X2. Azok után, hogy a kocsi a hagyományos meghajtású változatok mellett 2020 óta plug-in hibrid verzióban is elérhető, már senkit nem ért váratlanul, hogy a minap hivatalosan bemutatott második generációnál debütál a tisztán elektromos modell. De ezenkívül is számos érdekességet tartogat az újdonság, amiket a carXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében igyekeztünk összegyűjteni.

A kérdés a következő: inkább venne az ember nagyjából 17 millió forintért egy mifelénk még egyáltalán nem „bejáratott”, kínai márkajelzést viselő, tisztán elektromos crossovert (ez volna a Zeekr X) – vagy inkább egy kicsivel nagyobb összegért a hasonló tudásszintű Volvo EX30-ast választaná? Mindehhez azért tartozik két apróbetűs megjegyzés is. Egyrészt a két autó nemcsak „hasonló”, hanem kis túlzással azonos, másrészt akármelyik mellett is teszik le a voksukat a vevők, a pénz ugyanabba a zsebbe (jelesül a Geely-hez) folyik be. A dilemma feloldása érdekében a carXpert szervizhálózat aktuális cikkében a kevésbé ismert, az öreg kontinensen frissen megjelent Zeekr X-et próbáljuk röviden bemutatni. 

Miközben arról szólnak a hírek, hogy Európa nagy részén már kilábalni látszik a gödörből az autóipar, Magyarországon egyelőre továbbra sem festenek túl rózsásan a számok. A Datahouse friss statisztikái szerint az év első kilenc hónapjában összesen 83 009 új személygépkocsit helyeztek forgalomba hazánkban, ami nagyjából 3%-kal marad el az előző év azonos időszakának adataitól – a 2021-es esztendőhöz viszonyítva pedig már 12 százalékos visszaesésről beszélhetünk. Ezzel együtt akadnak olyan márkák és modellek, amelyek ezen a nem épp a legszebb napjait élő piacon is jelentős sikertörténetet tudnak produkálni. Hogy melyek ezek, az kiderül a carXpert szervizhálózat legújabb írásából.

Friss KSH-adat, hogy a hazai autóállomány átlagéletkora 15,4-ről 15,6 évre öregedett. Árnyalja a képet, hogy eközben a motorkerékpárok életkora 20,4, a buszoké 12,4 év. A legfiatalabb táltosok a nyergesvontatók, itt 9,9 év az átlagéletkor, de tegyük hozzá, hogy utóbbiaknál ez akár 1 milliós futásteljesítménnyel jár együtt, úgyhogy az egy másik dimenzió. A carXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében azt vizsgáljuk, hogy rossz-e nekünk és a világnak, hogy öreg autókkal járunk, meg persze azt, hogy mit is kell világon érteni.

Küszöbön áll a Škoda Kodiaq második generációjának világpremierje, ennek megfelelően a cseh gyártó egyre több részletet árul el népszerű közepes méretű szabadidő-autója új változatáról. A minap a már végleges(nek tűnő) külső vonásokat is megmutató látványterveket is közzétették, amik alapján egyértelmű: a Volkswagen csoport „árérzékeny” vásárlókra szakosodott brandjénél ezúttal inkább az állandóságra szavaztak. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne néhány újdonság a SUV kapcsán – ezeket foglaltuk össze a carXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében.

Amikor a Ford mintegy 2 éve bemutatta a T6 platformra épülő, döntően a nemzetközi színtérre szánt Rangerek második generációját, már utaltak rá, hogy idővel készül egy plug-in hibrid változat is. Az Európában bizonyára sokak által várt hivatalos bejelentésre végül a minap kerített sort az amerikai vállalat. A carXpert szervizhálózat legújabb írásában a közkedvelt pick-up „legzöldebb” verziójának már ismert részleteit próbáltuk összegyűjteni.

Megszokhattuk már, hogy a Porsche előszeretettel bizonyítja elektromos autóinak rátermettségét különböző extrém kihívások teljesítésével. Az egyik legújabb próbatételre Kínában került sor, ahol egy Taycan Cross Turismóval az ország legalacsonyabb, jóval a tengerszint alatt lévő pontjáról több mint 5000 méteres magasságig jutottak el egy kb. 2800 kilométeres, 10 napos út során. A Guinness Rekordok Könyvébe is bekerülő kísérlettel, melyet a carXpert szervizhálózat most következő írásában bővebben is bemutatunk, a német gyártó azt kívánta üzenni potenciális vásárlóinak: az off-roadozás élményéről és a kalandos túrákról a villanykorszakban sem kell feltétlenül lemondani.

A Toyota angliai üzemében a minap elkészült az első hidrogénhajtású Hilux, amelyet a tervek szerint még idén 9 újabb, alapos tesztelés előtt álló prototípus követ majd. A japán vállalat vezetői többször is hangsúlyozták már, hogy a járműipar szabályok által is kikényszerített „zöldítésére” nem az elektromos autókat tartják az egyetlen megoldásnak, így nem véletlen, hogy a népszerű pick-upjukkal egy másik területen kezdtek kísérletezésbe. A carXpert legújabb írásában a projekt eddig ismertté vált részleteit és kilátásait vesszük sorra.

Régóta tudvalévő, hogy az impozáns teljesítményű, erősen limitált szériás luxusautóiról (lásd a közelmúltban debütált Ronin) híres amerikai Fisker cég stratégiájában a szélesebb vásárlói rétegeknek szánt járművek piacra dobása is szerepel. Ennek legújabb mérföldköve lehet a PEAR nevű elektromos városi crossover, melyről a minap számos részletet elárult a gyártó. A carXpert szervizhálózat mostani cikkében a kínai-tajvani elektronikai vállalattal, a Foxconn-nal közösen fejlesztett újdonságról lesz szó.