Hosszú évek óta élünk együtt a különböző, leginkább biztonságtechnikai rendszernek hívott kütyükkel az autókban. Ilyen például a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, ami nemcsak szól, hogy „helló, haver, az utat nézd”, de mint egy oktató, bele is rángat a kormányzásba, akkor is, ha csak az ideális íven haladnál a középvonal helyett. Ugyanilyen megosztó jelenség egyébként az automata vészfékező, a táblafelismerő rendszer, a sebességhatárokat automatikusan betartó megoldás, aminek néha fogalma sincs, hogy az általa vélelmezett táblát már rég feloldotta egy kereszteződés vagy egy félig kitakart feloldótábla. Természetesen mindezen megoldások máskor meg jól működnek, és akár baleseteket, károkat előznek meg, vagy csak kényelmesebbé teszik a sofőr életét.

Egyszerre jelentett jó és rossz reklámot a Ford F-150 Lightning számára a napokban rendezett Pikes Peak-i hegyi felfutó verseny. Ennek oka, hogy bár a nagy hagyományokkal rendelkező coloradói viadalon az erősen átalakított pickup érte el a legjobb időeredményt, a pilótát egy kínos technikai probléma hátráltatta, ami nem vet túlságosan jó fényt az egyébként is a vártnál kevésbé kapós villanyterepjáróra. A Carxpert szervizhálózat aktuális bejegyzésében a felemás produkció apropóján a jól csengő nevű Ford F-Series brand 2021-ben debütált, teljesen elektromos képviselőjéről is ejtünk néhány szót.

A napokban hivatalosan is bemutatták a Bugatti Tourbillon nevű hiperautót, amelyet a 2016 óta gyártott Chiron utódjának szán a francia vállalat. A cég közlése alapján az újdonság egyetlen alkotóeleme sem azonos a nagy elődével, azonban a fényképekre rápillantva egyből szemet szúr a két modell közti, designbeli folytonosság. És bár külsőleg nagyrészt az állandóságra szavazott a Bugatti, a méregdrága Tourbillon technológiai téren több innovációt is hoz a márka életében. Többek közt ezekre is kitérünk a CarXpert szervizhálózat aktuális írásában.

Izgalmas témájú felmérést készített a Magyar Suzuki, melynek részleteiről mások mellett a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) weboldala is beszámolt. A friss kutatás több mint 2000 résztvevőjét többek közt arról kérdezték, milyen gyakran és milyen célból ülnek volán mögé, és akadtak olyan eredmények is, amelyekből fontos, akár a hazai autózás jövője szempontjából is sokatmondó következtetéseket vonhatunk le. Erre is kísérletet teszünk a CarXpert szervizhálózat mostani írásában – természetesen a legérdekesebb témákban adott válaszarányok ismertetése mellett.

Az érettségik időszakában járunk, a rokonoknak pedig ez idő tájt sokszor dilemmát okoz, milyen ajándékkal lepjék meg elballagott családtagjukat: ne legyen túl sablonos, de túl drága sem, kerüljön közelebb a megajándékozni kívánt fiatal az álmához, de ne hulljon az ölébe. Nem meglepő, ha a vágyálom egy autó, amire azért nem feltétlenül telik, ilyenkor jön a gépkocsinyeremény-betét, végül is, veszítenivaló nincs vele, hadd játsszon a „gyerek”. Ha megunja, visszaváltja. És hogy miként jutottunk el több mint hatvan év alatt a Trabanttól a Toyotáig? Ez idézzük fel a CarXpert szervizhálózat mostani cikkében.

Repülőgépeknél nagyjából 70 éve természetes, hogy rögzítik a repülés során keletkező adatokat, beleértve a pilóták beszélgetését is. Autókban erre eddig nagy tömegével nem volt példa, de júliustól az Európai Unióban minden eladott új gépkocsiban kötelező felszerelés lesz. A CarXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében megpróbáltuk végiggondolni, mi következik ebből.

A mintegy másfél évvel ezelőtt debütált Jeep Avenger ugyan rögtön elnyerte sokak tetszését (tavaly a rangos Európai Év Autója díjat is bezsebelte), ám néhányan azért hiányolták a márkától korábban elválaszthatatlannak számító összkerékmeghajtást. A Stellantis konszern ernyője alá tartozó vállalatnál most pótolták ezt a hiányosságot, méghozzá a napokban hivatalosan is leleplezett Avenger 4xe képében. A lágy hibrid technológiával felvértezett, közvetlen elődjeinél több szempontból is „terepképesebb” kompakt szabadidő-autóval kapcsolatos tudnivalókat a CarXpert szervizhálózat friss cikkében igyekeztünk összegezni.

Egyre több jel utal arra, hogy a közeljövő egyik leghangsúlyosabb témája az autóiparban a kínai kocsik – és különösen az elektromos meghajtásúak – előretörése lesz. Azoknak, akiknek már volt alkalmuk közelről is szemügyre venni, netán vezetni a távol-keleti országból érkező legújabb modelleket, szinte egybehangzóan állítják, hogy azok minden sztereotípiával ellentétben már semmilyen technológiai hátrányban nincsenek a nyugati vetélytársakhoz képest – miközben jellemzően igen jelentős árelőnyük van. Ez a vásárlóknak elsőre persze jó hírnek is hangozhat, ugyanakkor az európai és amerikai gyártók számára mindez komoly fenyegetés, és a járműszektor súlyára gondolva a különböző országok gazdaságai is a helyzet vesztesei lehetnek. A CarXpert szervizhálózatnál természetesen nem célunk „politizálni”, de egy igencsak fontosnak tűnő, friss hír kapcsán azért összefoglaljuk, mit tartogathat a jövő ilyen téren.

Egy minap lezárult aukción 103,5 ezer fontért, azaz átszámítva nagyjából 47 millió forintért kelt el egy 2001-es évjáratú Daimler Majestic jármű, amely lényegében egy „újracímkézett” és némiképp átalakított Jaguar XJ luxusszedán. Mi ebben a nagy szám? – tehetné fel bárki a kérdést. Nos, ahogy az az árveréseken borsos összegekért gazdát cserélő kocsik esetén gyakran lenni szokott, leginkább az előző tulajdonos. A Bonhams Cars virtuális kalapácsa alá került autóval ugyanis 6 éven át a néhai II. Erzsébet brit királynő járt. A CarXpert szervizhálózat mostani cikkében többek közt annak járunk utána, milyen egyedi vonásokkal rendelkezett Őfelsége flottájának eme darabja.