Amikor komolyabb benzináremelés jön, mindig vannak néhányan, akik megkérdezik, hol húzódik az a lélektani határ, ahol már letennék az autót, és átnyergelnének bármi másra. A mindenkori válasz nagyjából úgy szól, hogy „ha még 10-20%-kal drágább lenne az üzemanyag, már biztosan letenném a kocsit”. Aztán néhány hónap vagy év múlva eléri ezt a szintet, és persze, hogy szinte senki nem teszi le. A carXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében néhány KSH-adatot is segítségül hívva megpróbáljuk felgöngyölíteni, hogy mindez miért van.

Ha megkérdeznénk az embereket, szerintük milyen autómárkák illenek leginkább egy amerikai elnökhöz, biztosra vehetjük, hogy a Lamborghini nem lenne ott a leggyakoribb válaszok közt. Mégis akad olyan korábbi USA-elnök, aki annak idején az olasz luxussportkocsi-gyártó egyik meglehetősen extravagáns modelljét választotta, és talán nem is meglepő, hogy kiről van szó: Donald Trump még jóval a megválasztása előtt, az ezredforduló táján hajtott egy Diablo VT Roadstert. A különleges színű, nyitható tetejű autó a minap egy közelgő aukció kínálatában tűnt fel, ez pedig kiváló apropót szolgáltat arra, hogy a carXpert szervizhálózat új cikkében néhány szót ejtsünk a legendás típusról és annak „elnöki verziójáról”.

Sok más gyártóhoz hasonlóan a Volvo is öles léptekkel halad a villanyosítás felé: a svéd prémiumgyártó még 2022-ben ígérte meg, hogy minden évben előrukkol egy új, tisztán elektromos modellel, 2030-től kezdve pedig már kizárólag ilyen új autókat dob majd piacra. Egyre több jel szerint a 2024-es esztendő újdonsága ilyen téren az ES90 nevű szedán lesz, amelyről mostanra már néhány részlet is napvilágot látott. Ezeket igyekeztünk összegyűjteni a carXpert szervizhálózat idei első írásában.

Évek óta minden autós felület a villanyautóktól „hangos”. Rakétaként emelkedő eladások, elképesztő teljesítmények, egyre növekvő hatótáv, (örökre) küszöbön álló akkutechnológiai áttörések. Minden autóból villany lesz, az eltűnő vagy klasszikus modellek villanyként „élednek újjá”. A carXpert szervizhálózat friss bejegyzésében ezt a hatalmas „hype”-pal övezett, de korántsem „fekete vagy fehér” technológiát járjuk körül. A „másik serpenyőben” ugyebár ott a 30-50%-kal magasabb ár egy azonos kategóriájú, belső égésű változathoz képest, a korlátozott hatótáv, a hiányos töltőhálózat, a gyorstöltők magas árai, és magának a hatótáv visszanyerésének (töltés vs tankolás) az ideje is már önmagában elgondolkodtató. Ezeket a kilátásokat rontja az akkumulátorok korlátos élettartama és a gyakran kezdetleges, kiforratlan technológia, ami a tisztán elektromos modelleket relatíve megbízhatatlanná teszi, a legnagyobb, pedigrés márkákat is beleértve. Elég, ha megnézzük a mostanában kijött megbízhatósági listákat.

Néhány napja leplezték le a Mercedes SL osztályának valaha készült legerősebb változatát, a plug-in hibrid technológiával felvértezett AMG SL 63 S E Performance modellt. Az 1950-es években megszületett SL rövidítés eredetileg a német „Sport-Leicht”, azaz „Sportos, Könnyű” kifejezéseket takarta, márpedig a sportosságot ettől az autótól sem lehet elvitatni. A könnyű mivoltját viszont annál inkább, mostanra ugyanis kiderült, hogy a nyitott tetejű kocsi jóval több mint 2 tonnát nyom. Ennek apropóján a carXpert szervizhálózat friss cikkében a „félig megtévesztő” nevű újdonságot vesszük górcső alá!

Épp a közelmúltban derült ki, hogy a General Motors visszatér az európai piacra, méghozzá az Észak-Amerikában már tavaly óta az utakon lévő, tisztán elektromos luxus-szabadidőautóval, a Cadillac Lyriq-kel. A bejelentés óta mifelénk is érdemes jobban odafigyelni a GM prémiummárkájával kapcsolatos hírekre – márpedig a Cadillac mostanság eléggé belehúzott! Néhány hete a belépőmodellnek szánt Optiq-ot, a napokban pedig a „házi villanytápláléklánc” második pozíciójába érkező Vistiq-et (képünkön) leplezték le! A carXpert szervizhálózat mostani írásában ezekről ejtünk néhány szót.

A minap a Toyota a brüsszeli Kenshiki Fórum nevű eseményen árult el új részleteket arról, mire számíthatnak az európai vásárlók a márkától a közeljövőben. Az uniós szabályozás tendenciáit látva nem meglepő módon a fókuszban (náluk is) az elektromos átállás lesz, amiről rövid távon új villanymodellek, kicsit messzebbre tekintve pedig innovatív akkumulátortechnológiák gondoskodhatnak majd. A carXpert szervizhálózat aktuális bejegyzésében a most beígért újdonságokat vesszük röviden górcső alá.

A címben szereplő idézet a Biblia 3. sorából való, azaz már a Teremtő is fontosnak tartotta a megfelelő fény- és látási viszonyokat, pedig rajta kívül elvileg még semmi nem létezett, aminek szeme lenne. A viccet félretéve, klassz lenne, ha a világ autósainak is ez válna az egyik jelmondatává, mert elkerülni, figyelembe venni, kivédeni, felkészülni stb. csak arra tudunk, amit látunk, amiről tudomásunk van. A carXpert szervizhálózat aktuális cikkében ezzel kapcsolatban osztunk meg néhány gondolatot.

Az XPeng a „bejáratottabb” kínai autógyártók közé tartozik Európában: első modelljük már 2021-ben debütált a kontinensen, és épp a közelmúltban jelentették be, hogy az eddigi 4 mellett további itteni országokban is elérhető válik a palettájuk. Éppen ezért idővel a hazai vásárlók számára is érdekessé válhat legújabb kocsijuk, a minap hivatalosan bemutatott X9 nevű, tisztán elektromos, három üléssoros egyterű. A carXpert szervizhálózat aktuális bejegyzésében erről az újdonságról lesz szó!