Alig 5 év után, vélhetően a tisztán elektromos változatot előkészítendő lecserélte ikonikus terepjáróját, a G-osztályt a Mercedes-Benz. A korábban több évtizedes modellciklusokkal futó típus különös jelenség az autóiparban. Egyfelől ugyanis az egyik, ha nem a legpotensebb nem katonai (bár olyan verziója is volt), sorozatgyártású terepjáró, másfelől az 50-100 milliós ára miatt már rég nem terepjárásra vásárolják. Hogy mást ne mondjunk, több, lényegében utcai versenyautónak tekinthető AMG kivitelt adnak el belőle, mint „hagyományosat”, főleg, ha utóbbi alatt a valóban terepre felkészített (gumizott, futóművezett stb.) példányokat értjük. Pedig egy ilyen kocsinak nem sok felkészítés kell, inkább csak a tulajdonosi szándék és a ‒ nyilván nem kötelező, csak jellemző ‒ peres aszfaltgumi akadályozza meg, hogy „tökön-paszulyon” átgázolva bizonyítsa: még mindig ott az „ősember” az élére vasalt külső és belső mögött. A CarXpert szervizhálózat mostani írásában sorra vesszük, mit érdemes tudni a vadonatúj „Geländewagen”-ről!