A CarXpert szervizhálózat mostani írásában egy jelenleg még csak feltételes módban létező, de a fantáziánkat annál inkább megmozgató autóról, és ennek kapcsán az iparágban végivonuló „neoretró” hullámról lesz szó. Hírlapi kacsaként ugyanis már eddig is pedzegették az autós felületek, hogy ha már lassan minden klasszikus, 70-80-as években népszerű autót elkészítenek elektromos átiratban, akkor miért pont a Citroën CV2-es lenne a kivétel? Sokan már vízionálták is a gyártást, de az ügyben egyedül illetékes gyártó, a Stellantis konszern eddig mereven elzárkózott az ötlettől. Nem tudjuk pontosan miért, de valószínűleg azt az imázst kívánták erősíteni, hogy ők és az autóik nem a múltban, hanem a jövőben élnek, onnan inspirálódnak. Előre tekintenek ahelyett, hogy újabb bőrt húznának le a saját, egyébként számtalan legendás és sikeres modellt felvonultató történelmükről.

A nemrég összesített adatok alapján kiderült, hogy némi meglepetésre a Dacia Sandero lett Európa legkelendőbb autója a mögöttünk hagyott 2024-es esztendőben. A kontinens újdonsült bestsellerével kapcsolatban a vállalat első embere a minap elárulta, rövidesen tisztán elektromos változatban is készül majd, de egy jó ideig még nem mondanak le a hagyományos motorokkal felszerelt verziókról sem. A közelmúltban némi frissítésen is átesett, népszerű kisautóval kapcsolatos fejlemények mellett a Renault Csoport „budgetmárkájaként” ismert Dacia közeljövőbeli tervei is terítéken lesznek a CarXpert szervizhálózat aktuális írásában.

A közelmúltban lehullt a lepel a rangos Európai Év Autója díj új nyerteséről, amely némi meglepetésre az elektromos Renault 5, illetve annak sportos testvérmodellje, az Alpine A290 lett. A 23 ország 60 szakújságírójából – köztük két magyar tagból – összeálló zsűri döntése azért is érdekes, mert a döntőbe jutott 7 kocsiból a francia márka ötajtós ferdehátú kisautója volt az egyetlen, amely nem az egyre divatosabb SUV-ok vagy crossoverek kategóriájába tartozik. A győztessel kapcsolatos egyéb tudnivalókat próbáltuk összeszedni a Carxpert szervizhálózat aktuális írásában.

Úgy néz ki, hogy két kifejezetten gyenge esztendő után lassacskán magára találhat a magyarországi újautó-piac: a napokban összesített statisztikák alapján a mögöttünk hagyott 2024-es évben mintegy 13%-kal nőttek az értékesítések 2023-hoz képest. A képet persze kissé árnyalja, hogy az eladások kétharmadáért továbbra is a céges szféra felel. A Datahouse friss adataiból pedig az is kiderült, melyek voltak a legkelendőbb modellek és márkák tavaly idehaza. Ezekre is kitérünk a Carxpert szervizhálózat legújabb bejegyzésében.

Mindjárt itt a 2025-ös esztendő, ami azt is jelenti, hogy ideje elkezdeni gondolkodni az esetleges újévi fogadalmakon. A többség ilyenkor egészségesebb étrenddel, több mozgással vagy egy rossz szokás elhagyásával kapcsolatban fogalmaz meg célokat – de miért ne szólhatna az aktuális újévi fogadalom az életünknek szintén fontos részét képező autónkról? Mi, a CarXpert szervizhálózatnál egyet fogadalomtól függetlenül is megígérhetünk: szakembereinkre, ahogy idén, úgy jövőre is bátran számíthat mindenki, aki szeretné jó kezekben tudni kocsiját! És hogy mi lehet jó fogadalom egy járműtulajdonos számára? Ehhez adunk ötleteket legfrissebb írásunkban!

Miközben az első magyar hiperautóra, a 2021-ben beharangozott Kincsem Hyper-GT-re egyelőre várni kell, a régió egy másik országában épp most készültek el az úttörő szuperkocsijukkal. A Praga Bohema egy kereken 1 tonnás, közúton is használható, kétajtós kupé, amellyel a csaknem 120 éves cseh gyártó új fejezetet készül nyitni történetében. A CarXpert szervizhálózat mostani cikkének fókuszában a továbbfejlesztett Nissan GT-R motorral ellátott jármű áll majd.

Félig viccesen mondhatnánk, hogy van miért „kiengesztelnie” az Alfa Romeónak a márka tradicionális rajongóit, hiszen idén debütált első tisztán elektromos modelljük (Junior) – amely „ráadásul” egy SUV, ami sokaknál egy a sportkocsijairól híres gyártótól már-már szintén szentségtörésnek számít. A torinói székhelyű cég viszont hamarosan a kétajtós kupék szerelmeseinek szívét is megdobogtatja, utolsó fázisába ért ugyanis az Alfa Romeo 33 Stradale fejlesztése. A „00” kódszámú prototípussal a napokban az olaszországi Nardò tesztpályán tettek meg néhány pokolian gyors kört, így itt az ideje, hogy a CarXpert szervizhálózat legújabb cikkében is bemutassuk a nagy elődökhöz méltónak tűnő autót.

Az elektromos autózás gazdasági és autós publicisztikai szempontból lassan lerágott csont, és egyúttal permanens forradalom, ami nagyjából olyan eszement tempóban fejlődik, mint mondjuk a belsőégésű kocsik 1920- és 1970 között. Más kérdés, hogy ez a tempó csak utólag tűnik robbanásszerűnek, aki akkor élt, nyilván elég lassúnak érezte ‒ ahogy sokan a villanyosok evolúcióját is. Ezzel együtt is már lehet kapni kiemelkedően jó, nagy hatótávú tisztán elektromos autókat, és minden modellváltással egyre jobbak lesznek, ami a hagyományos társaikra általánosságban már jó ideje nem igaz. Aki ma új autót vesz, lényegében már a „jövőben” vásárol, a kínálat pedig teljes értékű, bármi is hajtja a járgányt, hisz még jó képességű villanyterepjárót, pickupot (képünkön pl. egy Ford F-150 Lightning) és furgont is lehet kapni, sőt, nyerges vontatót is. Ez egyébként feltűnt az új autót vásárlóknak is, a közelmúltbeli összesítések alapján ugyanis az elektromos kocsik az új vételek több mint 7%-át adják (cég és magánszemély együtt). A plug-in hibridek jelenleg 4,5%-ot tesznek hozzá a tortához, a hagyományos hibridek pedig 15%-ot. A mild hibridek és a benzinesek nyugodtan egy kalap alá vehetők, együtt 60%-ot hoznak az eladásokból, míg a dízelek nem egészen 12%-ra estek vissza.

Az előző hétvégén nyerte meg pályafutása harmadik túrautóvilágbajnoki címét Michelisz Norbert, aki 2023 után 2024-ben is egy Hyundai Elantra N TCR volánja mögött bizonyult jobbnak mindenkinél. Aligha véletlen, hogy a dél-koreai gyártó épp erre időzítve jelentette be, hogy érkezik egy vadonatúj, közúton is használható változat a 40 esztendős magyar pilóta által ismét sikerre vitt járműből. Ennek apropóján a CarXpert szervizhálózat aktuális cikkében alaposan szemügyre is vesszük a Hyundai Elantra N TCR Editiont, amelynek fejlesztése során a jelek szerint a külsőn volt a hangsúly.