Ha autózás és innováció, akkor sokaknak alighanem a Tesla neve ugrik be elsőként. Nem is véletlenül, a kaliforniai cég ugyanis már iparági léptékkel mérve viszonylag rövid (2003 óta íródó) története során is számos fejlesztésével forradalmasította ezt a világot. Most pedig itt a legújabb, egyelőre jóváhagyásra váró vívmányuk, amely egy rendkívül fontosabb problémát is megoldhat.

A hibrid technológia jó, főleg, ha japánok készítik. Nevetségesen alacsony fogyasztás, kevesebb alkatrész, minimális meghibásodási hajlam, kellő dinamika, hogy csak a legkellemesebbeket említsük. Ja, és drágák is.

Meg kell hagyni, Olaszországban tudják, mi az a stílus. A Maserati a napokban két új modellel állt a nyilvánosság elé, az emlékezetes belépő kedvéért pedig „elővették” egy harmadik, egyébként a másik kettővel „rokon” autójukat is, hogy elkészíthessék azokat a fényképeket, ahol a 3 kocsi egymás mellett, ügyes színválasztással az olasz zászlót idézi meg. Persze az ötletes fotónál a többséget alighanem sokkal jobban izgatja, mit is tudnak a vadiúj Trofeók.

Nagy tervei vannak a Renault nyáron kinevezett új vezérigazgatójának, Luca de Meónak. A korábban a Seat élén álló olasz üzletember most arról beszélt, a jelenleg az eladásaik nagyobb részét kitevő kisautókról a kompakt szegmensre helyeznék át a hangsúlyt. Ez pedig értelemszerűen magával hozhatja, hogy felhagynak egyes népszerű modelljeik gyártásával, míg másik típusok jelentős „újragondolás” után kerülhetnek a vevők elé.

Aki olyan legendás versenyzők „alá” tervezett roppant jól sikerült Forma–1-es autókat, mint Ayrton Senna vagy Alain Prost, az később sem tévedhet. Ebben bíznak legalább is a Gordon Murray Automotive háza táján, ahol nemrég egy szédületes paraméterekkel rendelkező sportkocsit mutattak be, amely forintban kifejezve csaknem 1 milliárdos darabáron kellene gazdákat találjon magának. Az előjelek alapján erre minden esélye meg is van.

Vészesen közeleg a Mercedes S-osztály legújabb (hetedik) generációjának világpremierje, így érthető, hogy a cég folyamatosan csepegteti a friss információkat a W223 kódjelű luxusszedánról. Ezek között pedig néhány egészen izgalmas részlet is akad, mint például a kiterjesztett valóságra épülő navigációs rendszer, amely lényegében az útra vetíti ki a sofőr számára fontos információkat.

A Toyota csak tavaly jelentette be, hogy 17 év szünet után „feltámasztja” ikonikus sportautóját, a Suprát, és máris kiderült, hogy az eddig ismertté vált 3.0 literes, hathengeres motorral felszerelt változaton kívül érkezik egy 2.0 literes, négyhengeres verzió is. A napokban belengetett modellt a gyártó ígérete szerint „nagytestvéréhez” hasonló dinamika, ám könnyedebb vezethetőség jellemzi majd.

Sok szentségtörést elkövettek már az autóiparban, sorra megdőltek azok az axiómák, amelyeket korábban betonbiztosnak gondoltunk. Volt már a történelemben dízel sportkocsi, kombi Jaguar és rózsaszín G Merci, napjainkban pedig újabb tabu dőlt meg, amikor a Jeep kihozta konnektoros hibrid modelljeit. Igen, az a Jeep, a macsó amcsi terepjáró, a függőleges vonalakkal a hűtőrácson. Egyelőre nem a Wranglerrel követték el a „szentségtörést”, de ami késik, most sem múlik, a cég ugyanis az ígéretek szerint hamarosan minden modelljéhez kínál majd ilyen hajtást.

A koronavírus-járvány sok más területhez hasonlóan az autós világot is roppant érzékenyen érintette. A gyártók számára természetesen főként a jelentősen visszaeső eladási mutatók jelentenek problémát, míg a rajongók számtalan közkedvelt eseményről kénytelenek lemondani a korlátozások miatt. A népszerű Goodwood Festival of Speed szervezői azonban most úgy döntöttek, ha zárt kapuk mögött is, de megtartják a világszerte nagy érdeklődésre számot tartó rendezvényt.