Nagy divat az autó karbantartását, és főleg az erről szóló, ehhez hasonló cikkeket az évszakok változásához kötni, de valójában majdnem mindig általános tanácsokról van szó, amikre minden évszakban hasznos odafigyelni. Az ablaktörlő például nyáron is kellemetlen, ha csíkoz, ahogy az ablakmosó folyadékra sem csak ősszel van szükség. Normális állapotú, a külső hőmérsékletnek megfelelő gumit sem csak télen, vagy nyáron kell használni. Az autó lámpáinak is mindig működnie kell, nemcsak akkor, ha hamarabb sötétedik. Ugyanez igaz az akkumulátorra és más hasonlókra, de ezekkel blogunkban már részletesen is foglalkoztunk. Most inkább ahhoz adunk néhány tanácsot, hogy hogy kerülje el a felesleges bosszúságot és várakozást nálunk, a szervizekben, vagyis szervizlátogatási kisokos, néhány pontban.

A német roadster alapjait a Black Series kupénál kell keressük, de nem meglepően annál is erősebb és gyorsabb lett.

A mögöttünk hagyott időszak egyik legnagyobb eseménye vitán felül a tokiói nyári olimpia volt, amelynek hőseit a legtöbb országban kitüntetett tisztelet és ennek megfelelő jutalom fogadta. Mind közül talán a legkülönlegesebb az, amit a kínai bajnokok kaptak: az aranyérmeseknek az állami luxusautó, a Hongqi H9 egy-egy példányát adták át örökös használatra. Márpedig, ha egy pillantást vetünk az autóra és annak paramétereire, rögtön kiderül, hogy mindez messze nem olyan kicsi ajándék…

Amikor Laurent Rossi, az Alpine ügyvezető igazgatója a Forma–1-es Magyar Nagydíj előtt bejelentette, hogy a Renault Csoport sportautó-márkája a nemzetközi terjeszkedés részeként hamarosan Budapesten is szalont nyit, még senki se sejtette, hogy a brand igen erős „marketingtámogatást” kap a F1-futam leintésekor. Persze az, hogy a jövőben hány Alpine talál majd gazdára Magyarországon elsősorban nem Ocon és Alonso sikereitől, hanem a kínálattól függ – arról pedig már tudunk egy s mást.

Az autózás kezdetben (mondjuk kb. 1915-20-ig) kevesek kiváltsága volt. Sem az általános életszínvonal, sem a megszokás nem tette lehetővé, hogy tömegek járjanak vele. Elég volt azonban néhány évnek eltelnie, és a kocsik bebizonyították, hogy elképesztő módon tudják növelni az ember szabadságérzetét ‒ szinte úgy, ahogy a megfizethető vasút tette korábban a lovaskocsikhoz képest. Hamarosan mindenki autóra vágyott. A kamaszok alig várták, hogy jogosítványuk lehessen, a családok pedig gyakran hamarabb vettek autót, mint házat ‒ már amelyik országban a kínálat legalább nagyjából megfelelt a keresletnek, akár a mobilitás, akár a lakhatás tekintetében.

Törökország a világ 14. legnagyobb autógyártója, ez azonban nagyrészt a jól ismert globális vállalatok üzemeinek köszönhető, a helyi márkák finoman szólva sem hódítják meg a világot – de még a saját hazájukat sem. Ezt elégelték meg pár éve, amikor jelentős állami részvétellel létrehozták a TOGG vállalatcsoportot, amely mostanra össze is rakta az első prototípusát. Az elektromos SUV kimondottan stílusosra sikerült, ami nem is véletlen, hiszen nem akárkit bíztak meg az úttörő török kocsi megtervezésével.

Erőből és presztízsből sincs hiány, ezáltal a BMW és az Audi hasonló kompaktjainak méltó kihívója lett a wolfsburgiak újdonsága.

Jó hír: az S, az X és a 3 után most itt az Y! Sokak számára ez valami kibogozhatatlan „kódnyelvnek” hangzana, az autós világot jól ismerők viszont elég gyorsan megfejtik: a Tesla jelenleg kapható 4 típusáról van szó, amelyek közül a napokban a negyedik, a tavaly óta forgalmazott Model Y is elérhetővé vált Magyarországon. Méghozzá egyelőre két, meglehetősen borsos árú konfigurációban, de idővel Európába is megérkezhet a Távol-Keleten már feltűnt, „pénztárcabarátabb” Standard Range verzió is.

Ha rápillantunk a napokban bemutatott Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae nevére, máris számos fontos információt leszűrhetünk róla. A lóerők (ez volna a 780) és a hajtott kerekek számánál (4) persze sokkal izgalmasabb az utolsó szócska, ami szintén nem véletlen: ez lesz ugyanis az utolsó Aventador. Az olasz gyártó természetesen igyekezett méltóra szabni a búcsút, főként, hogy több szempontból is korszakzáró autóról van szó.