Először olvasva a hírt, miszerint a Toyota Corollából a minap készült egy „50 milliós kiadás”, néhányak lelki szemei előtt talán egy rengeteg extrával ellátott, innovatív technológiai megoldásokkal teletűzdelt, exkluzív kocsi jelenik meg. Az autóipar történetében jártasak azonban tudhatják, hogy a Corolla esetében az 50 milliós szám más értelmet is kaphat: éppen idén készült el a „félszáz-milliomodik” darab a típusból, a japán gyártó pedig most ezelőtt a mérföldkő előtt tiszteleg az ünnepi modellekkel.

A Citroën DS modellek mindig is a francia elnökök kedvenc hivatali autói közé tartoztak, népszerűségük pedig kitart most is, hogy a DS immár önálló márkaként működik. Emmanuel Macron 2017-es beiktatásakor a DS 7 Crossback SUV speciálisan neki készített, Présidentiel változatában tűnt fel, a napokban pedig már ennek továbbfejlesztett, Élysée névre keresztelt verziójával vett részt az első világháborút lezáró fegyverszünet évfordulóján tartott megemlékezésen.

Ha egy használt autót csaknem kétszer annyiért kínálnak eladásra, mint amennyibe újként került, az azért meglehetősen gyanús. A „rejtély” egyik kézenfekvő megoldása, hogy a szóban forgó kocsi egy hírességé volt, ami, mint tudjuk, alaposan felsrófolja bármilyen tárgy árát. Így van ez azzal a most áruba bocsátott 2016-os évjáratú Porsche 918 Spyderrel is, amit korábban a Jamiroquai együttes frontembere, Jay Kay vezetett. Kicsit elmélyedve a plug-in hibrid sportkocsi részleteiben ráadásul azt mondhatjuk: a német autógyártó remekműve kis túlzással a „híresember-szál” nélkül is megérheti a mintegy félmilliárd forintos vételárát.

A minap hivatalosan is bejelentették a Bugatti-Rimac vegyesvállalat létrejöttét, azaz a jól csengő nevű francia sportkocsigyártó és az innovációjáról ismert horvát műhely egyesülését. A lépéssel mindkét márka nyerhet: a Rimac a Volkswagen-csoport „hátszelével” vetheti meg még inkább a lábát az autóiparban, a Bugattinak pedig kimondottan jól jön az új partner tapasztalata a szuperautóik elkerülhetetlennek tűnő, „elektromos fordulata” előtt.

Nem kis feladatra vállalkozott a Mercedes a minap leleplezett, vadonatúj SL nyitható tetejű sportkocsival. Egyrészt a roadster fejlesztését immár az AMG divízió vette kézbe, azaz a rajongók egy része joggal várta, hogy az újdonság a 2017-ben debütált, a hírek szerint év végén elköszönő nyitott tetejű AMG GT méltó utódja legyen. Közben viszont az SL-osztály 1954 óta íródó, gazdag történelme arra kötelezte a mérnököket, hogy az R232 kódnevű autó hű maradjon saját típusa hagyományaihoz is. Lássuk, hogyan sikerült megoldani ezt a feladványt!

 

Amióta a Liberty Media 2017-ben átvette az irányítást a Forma-1 felett, folyamatosan arról hallani, hogy idővel az F1 egyre nagyobb szerepet kap majd Amerikában – vagy fordítva; Amerika az F1-ben! Ennek persze legalább annyi buktatója lehet mint előnye, de egy friss hír alapján a térhódítás folytatódni látszik: idén 1, jövőre 2, azután pedig akár már 3 futamot is rendezhet az Egyesült Államok!

Avagy a kiegészítők dicsérete

Rengeteg mindent el kell dönteni egy új autó vásárlásakor, de elsőként azt, hogy mégis mire kell, és mekkora autóra lesz szükségünk? Erre többféle sztenderd válasz létezik. Ha két gyerekkel, kutyával akarunk kempingezni, nyilván jó, ha nagy, ha a belvárosban akarunk parkolót keresni (ne tegyük, butaság) a legjobb, ha kicsi. Ha ezt is, azt is tudnia kell, tartsunk két autót. Ha erre se pénz, se szükség, de néha a nagy, néha a kicsi a jó, vegyünk egy közepest. Túl egyszerűen hangzik? Pedig lényegében erről van szó!

Sorra valósulnak meg a legvadabb fantáziák. A hatótávbajnok elektromos utasszállító és az önvezető hippibusz ugyan még a holnap ígéretei, de a robotizált pizzakihordó például már a jelen megoldása. Három lelkesítő jármű következik, melyek hamarosan a nagyvárosok szupersztárjai lehetnek.

Bevalljuk, amikor először olvastuk, hogy egy csapat a fejébe vette, hogy az összes földrészen teljesít egy-egy extrém autós kihívást egy klasszikus Porschéval, elsőre még nem mértük fel pontosan, mekkora vállalás is ez. Aztán a földgömböt forgatva egyszer csak beugrott: az „összes” kontinensbe bizony az Antarktisz is beletartozik, így pedig már egészen izgalmasnak kezd hangzani a projekt. A Déli-sarknak persze a 65 évvel ezelőtt gyártott 356A-nak egy speciálisan átalakított változatával vágnak neki!