Nem is olyan régen az ötöslottó giganyereménye tartotta izgalomban az országot – egy szerencsés játékos végül néhány hete vitte el a 3 milliárd 348 millió forintos fődíjat. Bizonyára sok szelvény gazdája eljátszott a gondolattal, mit kezdene egy ekkora összeggel… Nos, vehetett volna belőle például „másfél” rendkívül ritka Mercedes 300 SL autót egy közelmúltban rendezett aukción!

Úgy tűnik, Jos Verstappennek esze ágában sincs felhagyni a versenyzéssel: egy friss hír szerint az aktuális Forma–1-es világbajnok édesapja a belga ralibajnokság februári futamán méreti meg magát egy Citroen C3 R5 Rally2 autóval. Azt nem tudni, hogy az 50. születésnapját néhány hét múlva ünneplő pilótának sikerül-e túlszárnyalni F1-pályafutása eredményeit – ám karrierje legemlékezetesebb mozzanatainak felidézésével eldönthetjük, mennyire van magasan a mérce.

Évek óta folyamatosan hallunk arról, hogy Európa bizonyos nagyvárosaiból záros határidőn belül kitiltják a hagyományos, belsőégésű motorral felszerelt járműveket. Ha eddig valakinek „távolinak tűntek” ezek a hírek, akkor itt van egy térben nagyon is közeli fejlemény: a Bécs vezetése által kidolgozott klímavédelmi menetrend 2040-re száműzné az osztrák fővárosból a benzines és a dízeles autókat. A kérdés már csak az, milyen hatása lehet az autós világra a „tiltási hullámnak” a közeli jövőben?

Régebben gyakoribb volt, de ma sem ritka, hogy egy újonnan vásárolt autót mustrálgatva az ismerősök első kérdése: „és, mennyit eszik?” Anélkül, hogy bárki pénztárcáját, lehetőségeit minősítenénk, most ezt a kérdést járjuk körül, mert a világ, bizony, meglehetősen álszent, és természetesen az autós világ is az. Mindenki a környezetvédelemről prédikál, de valójában sem a gyártónak, sem a vásárlónak nem érdeke, hogy kis fogyasztású autót gyártson/vegyen. Másfelől, amiről kevésbé szól a fáma, hogy az élettartama során elfogyasztott üzemanyag az autó teljes ökológiai lábnyomának bizony, csak egy töredéke, mert ez a lábnyom hatalmas.

„A világ legerősebb luxus SUV-ja.” Ezzel az igencsak hangzatos mondattal harangozta be minap az Aston Martin a DBX legújabb változatát, amelyet napokon belül le is lepleznek. Amolyan kedvcsináló gyanánt a patinás brit gyártó egy videót is közzétett az autóról, amiből az igazán „vájt fülűek” az egyelőre titkolt részletekre is következtetni tudtak. Február 1-jén kiderül, igazuk lesz-e!

„Visszapofoz az útra” – fogalmazott találóan az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottság hivatalos honlapja, a kreszvaltozas.hu azzal az egyeztetési szakaszban járó, újfajta védőkorláttal kapcsolatban, amit a tervek szerint rövidesen kísérleti jelleggel telepíthetnek az egyik magyarországi útszakaszra. Lássuk, mit érdemes tudni a több távol-keleti országban már bevált fejlesztésről, ami sikeres tesztfázis esetén idővel több, balesetveszélyes helyszínen is megjelenhet.

„Eladó egy igazán exkluzív autó!” A luxuskocsikra szakosodott aukciós portálokkal kapcsolatos hírekben olyannyira gyakran olvasunk ehhez hasonló „kedvcsinálókat”, hogy az „exkluzív” kifejezés már kezd lassacskán „elkopni”. Azonban, ha van „árucikk”, amely teljes joggal használja ezt a jelzőt, az a most meghirdetett Ferrari Meera S, hiszen ebből tényleg csak egyetlen darab készült a világon. Lássuk, mit érdemes tudni az új tulajdonost kereső, igencsak megosztó grand tourerről!

A címben szereplő megállapítás mögöttes üzenetét alighanem jó páran „dekódolták”: manapság, ha egy fejlesztés alatt álló hiperautóról hallunk, több mint valószínű, hogy minimum hibrid, de még inkább tisztán elektromos hajtásláncról esik szó. A minap menetkész prototípusként megmutatott Noble M500 a kivételek közé tartozik, ugyanis a legújabb Ford GT-ből is ismerős, 3.5 literes, hathengeres EcoBoost motor dolgozik benne.

Másfél évtizede sincs, hogy az első Tesla autó kigördült az utakra, mégis akad olyan példány, amely már több mint 1,5 millió kilométert futott! A nem akármilyen teljesítmény egy német taxis nevéhez fűződik, akinek 8 év sem kellett ahhoz, hogy – képletesen – nagyjából 37-szer megkerülje a Földet Model S P85-ös kocsijával. Az abszolút rekordtól persze még ő is messze van…