Kár volna tagadni, az autós világ – és főként a szabályozói környezet – trendjei finoman szólva sem a V12-es motoroknak kedveznek. Innen nézve az is kisebbfajta meglepetés, hogy az Aston Martin most úgy döntött, a kultikus Vantage széria még egyszer (de most már tényleg utoljára) megkapja a tizenkét hengeres erőforrásokat. Íme, a brit gyártó legújabb csúcsmodellje, a nemes egyszerűséggel V12 Vantage névre keresztelt kétajtós sportkocsi!

Egészen új értelmet nyer a „luxuslimuzin” kifejezés, ha rápillantunk a közelmúltban elkészült „The American Dream”, azaz „Az Amerikai Álom” nevű „kocsira”. Mert bár igaz, hogy a limuzin szó hallatán a többség egy hosszú autóra asszociál – no de több mint 30 méter hosszúra? És eddig valahogy a luxuskategória sem terjedt ki odáig, hogy a fedélzeten minigolfpálya és helikopterleszálló is legyen. Nem véletlen, hogy a különleges jármű a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült.

Most már tényleg elkezdődött a végső visszaszámlálás: másfél hét múlva Bahreinben elstartol a 2022-es Formula–1-es szezon, amelyet azonban jelen állás szerint több kérdőjel is övez. Régen volt már példa arra, hogy ilyen kevéssel az idény rajtja előtt nem volt ismert a pilóták végleges névsora, és egyelőre a futamok száma és helyszíne körül is akad bizonytalanság. A többséget persze már a talán legfontosabb „bizonytalan faktor” foglalkoztatja, vagyis az, hogyan változnak a csapatok közti erőviszonyok?

Lássuk be, egy csaknem 50 éves Kispolski elárverezése alapesetben nem igazán mozgatná meg az internet népét. Abból azonban, hogy a szóban forgó licit átszámítva mintegy 9 millió forintnál jár, már sejthető, hogy ezúttal nem egy átlagos Polski Fiat 126p-ről van szó. Az említett autó ugyanis egész eddig Tom Hanks birtokában volt, aki annak idején éppen Budapesten figyelt fel a néhai keleti blokk egyik kultikus kocsijára.

Pató Pál úr óta tudjuk, hogy „Ej, ráérünk arra még!” – ez a hozzáállás azonban több szempontból is kockázatos lehet azoknak, akik az egyébként már rég lejárt, de a veszélyhelyzet miatt meghosszabbított érvényességű műszakijuk megújítását halogatják. Annak, aki hasonló cipőben jár, azt tanácsoljuk, minél előbb keresse fel professzionális szervizeink valamelyikét, nehogy a naptárt és autója állapotát illetően is kifusson az időből…

A Porsche 1968-ban, a legendás 911-es sportkocsijából készített először „T” (azaz „Touring”) elnevezésű, különleges vezetési élményt kínáló modelleket, azóta pedig csak egyes 718-asok (Boxster és Cayman) érdemelték ki ezt a jelölést. Egészen mostanáig, a napokban ugyanis a stuttgarti cég bemutatta a Macan T-t, a négyajtós SUV legújabb változatát, amely egyedit is hoz a meglehetősen népszerű típus palettájára.

Az utolsó két puzzledarabka is a helyére került a Fiatnál: a torinói cég napokban tett bejelentése szerint a Tipót és az 500X-et is ellátják enyhe hibrid hajtással, azaz immár a márka összes típusa rendelhetővé válik legalább részben elektromos kivitelben. Az olaszok hatékony rendszert ígérnek, amelynek előnyeit különösen városi körülmények közt lehet kiaknázni. A modernizáció irányába tett törekvéseket pedig az ígéretek szerint nem csupán a motortérben lehet majd tetten érni az új kocsiknál.

Nem is olyan régen az ötöslottó giganyereménye tartotta izgalomban az országot – egy szerencsés játékos végül néhány hete vitte el a 3 milliárd 348 millió forintos fődíjat. Bizonyára sok szelvény gazdája eljátszott a gondolattal, mit kezdene egy ekkora összeggel… Nos, vehetett volna belőle például „másfél” rendkívül ritka Mercedes 300 SL autót egy közelmúltban rendezett aukción!

Úgy tűnik, Jos Verstappennek esze ágában sincs felhagyni a versenyzéssel: egy friss hír szerint az aktuális Forma–1-es világbajnok édesapja a belga ralibajnokság februári futamán méreti meg magát egy Citroen C3 R5 Rally2 autóval. Azt nem tudni, hogy az 50. születésnapját néhány hét múlva ünneplő pilótának sikerül-e túlszárnyalni F1-pályafutása eredményeit – ám karrierje legemlékezetesebb mozzanatainak felidézésével eldönthetjük, mennyire van magasan a mérce.