Az Audinál az idei nyár „slágere” egyértelműen a közkedvelt Q3 legújabb, immár harmadik generációs változatának bemutatása. Az ingolstadti székhelyű vállalat a Győrben készülő típus szabadidőautós verzióját már júniusban a kíváncsi szemek elé tárta, a minap aztán lehullt a lepel a kupésabb formavilágú, Sportback néven futó variánsról is. A CarXpert szervizhálózat legfrissebb bejegyzésének fókuszában ennek megfelelően a tervek szerint még idén ősszel a kereskedésekbe kerülő, sportosabb ferdehátúval kapcsolatos, már ismert részletek állnak majd.

Nem kérdés, hogy az európai (elsősorban német) prémiummárkák háza táján aggódva figyelik azoknak a kínai járműveknek a premierjét, amelyek nem titkoltan az ő globális piacaikra ácsingóznak. Az egyik legújabb jelentkező ebben a kategóriában a Stelato S9 nevű, tisztán elektromos és hatótávnövelős (EREV) változatban is kapható luxuskocsi, amelyből a szedán után a közelmúltban a kis túlzással kihalófélben lévő kombivariánst (S9T) is bemutatták. Ez utóbbiról árult el új részleteket a gyártó, így ennek apropóján a CarXpert szervizhálózat aktuális bejegyzésének fókuszában is ez a kocsi áll.

Amikor egy márka elköszön egy ikonikus erőforrástól, az gyakran különleges formában történik – a Bentley esetében például most egy nyitott tetős luxusautó képében. A Batur Convertible ugyanis nemcsak a világ egyik legexkluzívabb kabriója, hanem alighanem a legendás, biturbó W12-es motor hattyúdala is. A CarXpert szervizhálózat legújabb cikkében bemutatjuk ezt az erősen limitált szériás modellt, melyből éppen a napokban készült el az első végleges példány.

Kezdjük egy közhellyel: továbbra is itt a nyár, még mindig sokan mennek nyaralni, közülük sokan autóval, amely járművek vagy kibírják zokszó nélkül a hosszú utat, vagy nem. Ha nem, az külföldön különösen problémás és drága lehet, de ugyan honnan tudhatnánk előre, hogy „lesz-e baj”? A korrekt válasz az, hogy semmire nincs garancia, csak valószínűségek vannak, amit, ha nagyjából jól saccolunk meg, akkor kockázatvállalási hajlandóságunk és mindenféle ‒ családi, anyagi, szabadidős ‒ helyzetünk függvényében hozhatunk a korábbinál reálisabb döntést. Ezt a tippelést próbáljuk segíteni a CarXpert szervizhálózat legfrissebb összeállításával.

A különböző árveréseknél megszokhattuk, hogy az eladó/szervező előszeretettel harangoz be „egyedi” darabként olyan tételeket, amelyekből azért létezik még jó néhány a világban. Ha van azonban alkalom, amikor az említett jelző nagyon is indokolt, akkor az a híres RM Sotheby’s jelenleg zajló aukciója, amelyen egy (pontosabban az egyetlen) Bertone Nuccio jármű kerül virtuális kalapács alá. A licit kiváló apropót szolgáltat arra, hogy a CarXpert szervizhálózat aktuális bejegyzésében ejtsünk néhány szót a cégről és a minden bizonnyal hamarosan tetemes összegért gazdát cserélő kocsiról.

A Kia elektromos palettáján jelenleg az EV3, az EV5, az EV6 és az EV9 szerepelnek, melyekhez rövidesen az EV4 is csatlakozik, és ha minden igaz, már az EV2-re sem kell sokat várni. Aki még tudja követni a számokat és a felsorolást, annak hozzátesszük, hogy a nemzetközi sajtóban megjelent friss információk szerint a vállalat vezérigazgatója bejelentette egy belépőszintű modell (ha logikusan gondolkodunk, akkor vélhetően az EV1) közeljövőbeli érkezését is, amely forintban kifejezve a bűvös 10 millió forintos ár alatt nyithat majd. A CarXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében egyrészt megpróbáltuk elképzelni, hogyan festhet majd a szóban forgó modell (lásd illusztrációnkat), másrészt pedig az ezzel kapcsolatos részletek megjövendölésére teszünk kísérletet.

Újabb kínai autó készül belépni az európai piacra, de a gyártó ezúttal nem teljesen ismeretlen: a Geely – amelyről bizonyára sokan tudják, hogy többek között a Volvo, a Lotus és a Polestar tulajdonosa – immár saját név alatt is elkezdi autóinak forgalmazását a kontinensünkön. Nemzetközi sajtóhírek szerint az Egyesült Királyság mellett a Balkán-félsziget országaiban kerül sor először a premierre, ám később a földrész más országaiban, így hazánkban is felbukkanhat az EX5 nevű kompakt elektromos SUV.  A CarXpert szervizhálózat aktuális cikkében a kocsi várható szerepét és tudását vesszük szemügyre.

Aki azt gondolta, hogy az 1578 lóerős Jesko Attacknál már nem tud extrémebb, közúton is használható hiperautót készíteni a Koenigsegg, az a jelek szerint tévedett. A csúcssportkocsijairól híres svéd gyártó a minap hivatalosan leleplezte a Sadair’s Spear névre keresztelt még könnyebb, még erősebb modelljét, amivel még feljebb emelték a már így sem épp alacsonyan lévő lécet. A CarXpert szervizhálózat aktuális cikkében a nem meglepő módon már a debütálása előtt mind egy szálig elfogyott járművel kapcsolatban osztunk meg néhány részletet.

Ez a kissé elcsépelt és kitekert klasszikus a címben nem véletlen, mert a motorozás sok tekintetben olyan, mint a drog. Mondhatnánk, hogy erről szól majd ez a bejegyzés, de valójában a kábítószerekről nem, a motorozásról viszont annál inkább – a némiképp meredek analógiát csak a játék és az olvasmányosság kedvéért visszük végig. És mielőtt valaki megijedne, hogy a CarXpert szervizhálózat aktuális cikkében kivételesen eltérünk fő tárgyunktól, azért megnyugtatunk mindenkit: a kétkerekűekhez igyekszünk autós nézőpontból is közelíteni. Lássuk tehát, hogy innen nézve milyen is a motorozás!