Amikor egy márka úgy dönt, hogy vadonatúj modelljének nem talál ki új nevet, hanem inkább egy a gyártásból évtizedekkel ezelőtt kivont típusát „éleszti újra”, a rajongók reakciója felemás szokott lenni attól függően, ki mennyire találja méltónak az utódot a korábbi kocsihoz. Természetesen mindenkire rábízzuk a döntést, hogy a közelmúltban bemutatott új Honda Prelude-del mi a helyzet ilyen téren – de az biztos, hogy a japán vásárlók a minap napvilágot látott első hírek alapján már ítéletet mondtak, méghozzá kedvezőt. Mivel a háromajtós GT a tervek szerint 2026 elején Európába is megérkezik, a Carxpert szervizhálózat aktuális írásában igyekeztünk összegyűjteni a vele kapcsolatos, legfontosabb információkat.

Az önvezető, sőt sofőr nélküli autók körül mostanában mintha nagyobb lenne a csend – felületesen szemlélve úgy tűnhet, visszakerült a téma az utópia rekeszbe annak ellenére, hogy nagyon is napjaink valósága. Hívhatnánk csendes forradalomnak is, de a kezdete nagyon is hangos volt, tele volt vele a sajtó. Aztán mivel Európában gyakorlatilag nem nagyon engedélyezték még a valóban önvezető autókat, valahogy mindenki elengedte a kérdést ‒ természetesen a gyártókat, fejlesztőcégeket kivéve. Még egy okkal több tehát, hogy a Carxpert szervizhálózat friss bejegyzésében lamentáljunk kicsit a szóban forgó innováció jelenén és jövőjén.

Kevés autó vált olyan ikonikussá, mint a Taxi-filmek Peugeot 406-osa. Daniel Morales hófehér taxija kívülről átlagosnak tűnt, de egyetlen gombnyomással vad sportgéppé változott: előugró légterelők, szárnyak és szélesítések jelezték a rejtett erőt. A látványos üldözésekhez több, külön erre felkészített 406-ost vetettek be, megerősített futóművel és átalakított motorral. A kultikus kocsi egyik replikája nemrég Budapesten bukkant fel – ennek apropóján a CarXpert szervizhálózat friss cikkét ennek a népszerű modellnek szenteljük.

A vadonatúj Porsche 911 Turbo S kétségkívül a „legek és a mérföldkövek” autója, vagyis a közelmúltban bemutatott, frissített modell több szempontból is csúcsot, illetve újdonságot jelent a legendás típus 1964 óta íródó történetében. A nemrégiben véget ért Müncheni Autószalonon debütáló sportkocsi már meg is érkezett Magyarországra, így minden adott ahhoz, hogy a CarXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében összegyűjtsük az ezzel kapcsolatos, már ismertté vált részleteket.

Javában zajlik a köznyelvben csak Müncheni Autószalon néven emlegetett IAA Mobility 2025 esemény, ahol a helyszíni beszámolók szerint nemcsak a tradicionális gyártók, hanem a feltörekvő kínai márkák standjainál is óriási az érdeklődés. Ez utóbbiak közé tartozik a kontinensünkön már lassan 5 éve jelen lévő, és az idei évtől már Magyarországon is gyökeret verő Xpeng, amely a megújuló P7-es szedánjának debütálását időzítette a nagy presztízsű németországi kiállításra. A CarXpert szervizhálózat mostani írásában a Tesla Model 3 egyik legújabb, tisztán elektromos riválisát vesszük górcső alá.

Mostanában egyre több kínai autómárka érkezik Európába, beleértve Magyarországot is. Korábban ismeretlen, néha sutának tűnő és rapszodikusan variált nevekkel találkozunk: Chery, Omoda, Jaecoo, BYD, Dongfeng, hogy csak néhányat említsünk, miközben alig tudja valaki, hogy ezek közül melyik melyikhez tartozik, minek az átcímkézett mije, illetve ki tulajdonol kit. Nemcsak az utakon sokasodnak, de ezzel párhuzamosan az autós médiában is, nyilván. Az egész felett pedig lebeg egyfajta furcsa köd. Mintha nem tudná a világ, mit is kezdjen ezzel. Lehet, hogy nem mi fogjuk megfejteni a jelenséget, de a CarXpert szervizhálózat aktuális írásában azért teszünk rá egy kísérletet – autós aspektusokból és kicsit azon túl is.

Az Audinál az idei nyár „slágere” egyértelműen a közkedvelt Q3 legújabb, immár harmadik generációs változatának bemutatása. Az ingolstadti székhelyű vállalat a Győrben készülő típus szabadidőautós verzióját már júniusban a kíváncsi szemek elé tárta, a minap aztán lehullt a lepel a kupésabb formavilágú, Sportback néven futó variánsról is. A CarXpert szervizhálózat legfrissebb bejegyzésének fókuszában ennek megfelelően a tervek szerint még idén ősszel a kereskedésekbe kerülő, sportosabb ferdehátúval kapcsolatos, már ismert részletek állnak majd.

Nem kérdés, hogy az európai (elsősorban német) prémiummárkák háza táján aggódva figyelik azoknak a kínai járműveknek a premierjét, amelyek nem titkoltan az ő globális piacaikra ácsingóznak. Az egyik legújabb jelentkező ebben a kategóriában a Stelato S9 nevű, tisztán elektromos és hatótávnövelős (EREV) változatban is kapható luxuskocsi, amelyből a szedán után a közelmúltban a kis túlzással kihalófélben lévő kombivariánst (S9T) is bemutatták. Ez utóbbiról árult el új részleteket a gyártó, így ennek apropóján a CarXpert szervizhálózat aktuális bejegyzésének fókuszában is ez a kocsi áll.

Amikor egy márka elköszön egy ikonikus erőforrástól, az gyakran különleges formában történik – a Bentley esetében például most egy nyitott tetős luxusautó képében. A Batur Convertible ugyanis nemcsak a világ egyik legexkluzívabb kabriója, hanem alighanem a legendás, biturbó W12-es motor hattyúdala is. A CarXpert szervizhálózat legújabb cikkében bemutatjuk ezt az erősen limitált szériás modellt, melyből éppen a napokban készült el az első végleges példány.