Az utóbbi időben sok autógyártó kapcsán olvashattuk, hogy „elkészült a márka történetének legerősebb kocsija”, és ezek a hírek szinte kivétel nélkül tisztán elektromos modellekhez kapcsolódtak. Nincs ez másként a Rolls-Royce esetében sem, amelynél a minap bemutatott Black Badge Spectre lett az új rekorder házon belül. Ennek apropóján a CarXpert szervizhálózat mostani írásában sorra vesszük, mit érdemes tudni a legújabb kétajtós luxuskupéról.

A Forma–1-es idény kezdésére még éppen egy hónapot kell várni, de addig is a népszerű széria „elektromos kistestvére”, a Formula–E azért szolgáltat izgalmas híreket, amelyek idővel akár a hétköznapi járművek világára is nagy hatással lehetnek. A múlt hétvégén rendezett szaúd-arábiai futamon például debütált az úgynevezett „Pit Boost” rendszer, amellyel fél perc alatt 10%-nyi energiát lehet tölteni a versenyautók akkumulátorába, ami bár még nem egészen versenyképes egy „sima” tankolással, de kétségtelenül szűkíti az ollót. A CarXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében az újdonság mellett röviden szót ejtünk azokról a múltbéli példákról is, amelyek miatt joggal feltételezzük, hogy az „ultratöltés” belátható időn belül az utcai elektromos kocsikat is forradalmasíthatja.

Kinek ne jutott volna még eszébe egy-egy autópályán kialakult dugóban araszolva, hogy bárcsak lehetne használni a leállósávot is? Mint tudjuk, néhányaknak ez nemcsak hogy eszükbe jut, hanem kevésbé „elegáns” módon meg is teszik... A jó(?) hír az, hogy minden jel szerint a téma az illetékeseket is foglalkoztatja, sajtómegkeresésre reagálva ugyanis a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. most elárulta, hogy az M1-es, az M3-as és az M7-es sztrádák jövőbeli felújításának is része az időszakosan a forgalom előtt megnyitható, „intelligens” leállósávok kialakítása. Az autós társadalmat szemmel láthatóan a bejelentés óta foglalkoztató (és megosztó) téma kapcsán a külföldön messze nem példanélküli megoldás mellett szóló érveken túl a lehetséges hátulütőkre is kitérünk a Carxpert szervizhálózat aktuális cikkében.

A CarXpert szervizhálózat mostani írásában egy jelenleg még csak feltételes módban létező, de a fantáziánkat annál inkább megmozgató autóról, és ennek kapcsán az iparágban végivonuló „neoretró” hullámról lesz szó. Hírlapi kacsaként ugyanis már eddig is pedzegették az autós felületek, hogy ha már lassan minden klasszikus, 70-80-as években népszerű autót elkészítenek elektromos átiratban, akkor miért pont a Citroën CV2-es lenne a kivétel? Sokan már vízionálták is a gyártást, de az ügyben egyedül illetékes gyártó, a Stellantis konszern eddig mereven elzárkózott az ötlettől. Nem tudjuk pontosan miért, de valószínűleg azt az imázst kívánták erősíteni, hogy ők és az autóik nem a múltban, hanem a jövőben élnek, onnan inspirálódnak. Előre tekintenek ahelyett, hogy újabb bőrt húznának le a saját, egyébként számtalan legendás és sikeres modellt felvonultató történelmükről.

A nemrég összesített adatok alapján kiderült, hogy némi meglepetésre a Dacia Sandero lett Európa legkelendőbb autója a mögöttünk hagyott 2024-es esztendőben. A kontinens újdonsült bestsellerével kapcsolatban a vállalat első embere a minap elárulta, rövidesen tisztán elektromos változatban is készül majd, de egy jó ideig még nem mondanak le a hagyományos motorokkal felszerelt verziókról sem. A közelmúltban némi frissítésen is átesett, népszerű kisautóval kapcsolatos fejlemények mellett a Renault Csoport „budgetmárkájaként” ismert Dacia közeljövőbeli tervei is terítéken lesznek a CarXpert szervizhálózat aktuális írásában.

A közelmúltban lehullt a lepel a rangos Európai Év Autója díj új nyerteséről, amely némi meglepetésre az elektromos Renault 5, illetve annak sportos testvérmodellje, az Alpine A290 lett. A 23 ország 60 szakújságírójából – köztük két magyar tagból – összeálló zsűri döntése azért is érdekes, mert a döntőbe jutott 7 kocsiból a francia márka ötajtós ferdehátú kisautója volt az egyetlen, amely nem az egyre divatosabb SUV-ok vagy crossoverek kategóriájába tartozik. A győztessel kapcsolatos egyéb tudnivalókat próbáltuk összeszedni a Carxpert szervizhálózat aktuális írásában.

Úgy néz ki, hogy két kifejezetten gyenge esztendő után lassacskán magára találhat a magyarországi újautó-piac: a napokban összesített statisztikák alapján a mögöttünk hagyott 2024-es évben mintegy 13%-kal nőttek az értékesítések 2023-hoz képest. A képet persze kissé árnyalja, hogy az eladások kétharmadáért továbbra is a céges szféra felel. A Datahouse friss adataiból pedig az is kiderült, melyek voltak a legkelendőbb modellek és márkák tavaly idehaza. Ezekre is kitérünk a Carxpert szervizhálózat legújabb bejegyzésében.

Mindjárt itt a 2025-ös esztendő, ami azt is jelenti, hogy ideje elkezdeni gondolkodni az esetleges újévi fogadalmakon. A többség ilyenkor egészségesebb étrenddel, több mozgással vagy egy rossz szokás elhagyásával kapcsolatban fogalmaz meg célokat – de miért ne szólhatna az aktuális újévi fogadalom az életünknek szintén fontos részét képező autónkról? Mi, a CarXpert szervizhálózatnál egyet fogadalomtól függetlenül is megígérhetünk: szakembereinkre, ahogy idén, úgy jövőre is bátran számíthat mindenki, aki szeretné jó kezekben tudni kocsiját! És hogy mi lehet jó fogadalom egy járműtulajdonos számára? Ehhez adunk ötleteket legfrissebb írásunkban!

Miközben az első magyar hiperautóra, a 2021-ben beharangozott Kincsem Hyper-GT-re egyelőre várni kell, a régió egy másik országában épp most készültek el az úttörő szuperkocsijukkal. A Praga Bohema egy kereken 1 tonnás, közúton is használható, kétajtós kupé, amellyel a csaknem 120 éves cseh gyártó új fejezetet készül nyitni történetében. A CarXpert szervizhálózat mostani cikkének fókuszában a továbbfejlesztett Nissan GT-R motorral ellátott jármű áll majd.