Sokan örültek a Stellantis autóipari konszern közelmúltbeli ígéretének, mely szerint irányításuk alatt azok a patinás márkák is kísérletet tehetnek a megújulásra, amelyek finoman szólva sem a legszebb napjaikat élik. Mindez mások mellett a nemzetközi téren mára teljesen láthatatlanná vált Lanciának is egy végső esélyt biztosíthat a fennmaradásra. A 116 esztendős brand vezetősége a minap el is árulta, milyen stratégiával – és legfőképpen milyen autókkal – próbálnak visszatérni a siker útjára!

Az autóalkatrészek világát legalább annyi téves sztereotípia övezi, mint általában az autókét, az egyes márkákét, technológiákét. Ma már persze tudjuk, hogy nem minden német autó minőségi, nem minden francia autónak gyenge az elektromos rendszere, nem minden japán autó megbízható, nem minden kis, turbós benzines motor rövid életű, nem minden hibrid fogyaszt keveset stb. A sor szinte végtelen. Összességében az autóiparban sincsenek ma már mindenre érvényes dogmák. Minden döntéshez mély ismeretekre van szükség, és bizony szakértelemre. Ugyanez a helyzet az autóalkatrészek világában is, csak még egy kicsit bonyolultabban. Aki csak arra kíváncsi, hogy tényleg mindig jobbak-e a gyári alkatrészek az utángyártottnál, annak segítünk egy gyors válasszal: nem. Aki ennél bővebben érdeklődne, olvasson tovább.

Lassan egy éve, hogy a Honda bemutatta egyik legsikeresebb típusa, az idén 50 éves Civic legújabb generációját, amely eddig csak egyes amerikai és ázsiai piacokon volt elérhető. Ez azonban hamarosan megváltozik, a friss bejelentés szerint ugyanis még idén megérkeznek Európába is a vadonatúj Civicek – méghozzá kizárólag hibrid hajtással. Lássuk, mi mindent lehet már tudni a minden idők legtakarékosabb és legdinamikusabb változataként beharangozott e:HEV Hybrid nevű kocsikról.

Kár volna tagadni, az autós világ – és főként a szabályozói környezet – trendjei finoman szólva sem a V12-es motoroknak kedveznek. Innen nézve az is kisebbfajta meglepetés, hogy az Aston Martin most úgy döntött, a kultikus Vantage széria még egyszer (de most már tényleg utoljára) megkapja a tizenkét hengeres erőforrásokat. Íme, a brit gyártó legújabb csúcsmodellje, a nemes egyszerűséggel V12 Vantage névre keresztelt kétajtós sportkocsi!

Egészen új értelmet nyer a „luxuslimuzin” kifejezés, ha rápillantunk a közelmúltban elkészült „The American Dream”, azaz „Az Amerikai Álom” nevű „kocsira”. Mert bár igaz, hogy a limuzin szó hallatán a többség egy hosszú autóra asszociál – no de több mint 30 méter hosszúra? És eddig valahogy a luxuskategória sem terjedt ki odáig, hogy a fedélzeten minigolfpálya és helikopterleszálló is legyen. Nem véletlen, hogy a különleges jármű a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült.

Most már tényleg elkezdődött a végső visszaszámlálás: másfél hét múlva Bahreinben elstartol a 2022-es Formula–1-es szezon, amelyet azonban jelen állás szerint több kérdőjel is övez. Régen volt már példa arra, hogy ilyen kevéssel az idény rajtja előtt nem volt ismert a pilóták végleges névsora, és egyelőre a futamok száma és helyszíne körül is akad bizonytalanság. A többséget persze már a talán legfontosabb „bizonytalan faktor” foglalkoztatja, vagyis az, hogyan változnak a csapatok közti erőviszonyok?

Lássuk be, egy csaknem 50 éves Kispolski elárverezése alapesetben nem igazán mozgatná meg az internet népét. Abból azonban, hogy a szóban forgó licit átszámítva mintegy 9 millió forintnál jár, már sejthető, hogy ezúttal nem egy átlagos Polski Fiat 126p-ről van szó. Az említett autó ugyanis egész eddig Tom Hanks birtokában volt, aki annak idején éppen Budapesten figyelt fel a néhai keleti blokk egyik kultikus kocsijára.

Pató Pál úr óta tudjuk, hogy „Ej, ráérünk arra még!” – ez a hozzáállás azonban több szempontból is kockázatos lehet azoknak, akik az egyébként már rég lejárt, de a veszélyhelyzet miatt meghosszabbított érvényességű műszakijuk megújítását halogatják. Annak, aki hasonló cipőben jár, azt tanácsoljuk, minél előbb keresse fel professzionális szervizeink valamelyikét, nehogy a naptárt és autója állapotát illetően is kifusson az időből…

A Porsche 1968-ban, a legendás 911-es sportkocsijából készített először „T” (azaz „Touring”) elnevezésű, különleges vezetési élményt kínáló modelleket, azóta pedig csak egyes 718-asok (Boxster és Cayman) érdemelték ki ezt a jelölést. Egészen mostanáig, a napokban ugyanis a stuttgarti cég bemutatta a Macan T-t, a négyajtós SUV legújabb változatát, amely egyedit is hoz a meglehetősen népszerű típus palettájára.