Több nagy bejelentést is tett minap a Dacia vezetősége. Egyrészt a mostantól megrendelt kocsijaik már az új, „Dacia Linknek” nevezett emblémával kerülnek majd leszállításra, azaz a Renault Csoporthoz tartozó román brand maga mögött hagyja a sokak által „sörnyitónak” gúnyolt logót. Másfelől, és talán ez a hír szólt nagyobbat, közölték azt is, hogy jövőre márkaszintű sebességkorlátozást vezetnek be, vagyis egyetlen új Dacia sem lesz majd lépes 180 km/h-nál gyorsabb tempóra.

A ’90-es évek szédületes sportautóit a mai napig óriási kultusz övezi, így mindig alaposan felkavarja az állóvizet, ha egy „erősen limitált szériában” gyártott csúcskocsi valamelyik példánya eladóvá válik. Így van ez a meglehetősen izgalmas történetet magáénak tudó, egykori világrekorder Jaguar XJ220-szal is, amelynek most egy csaknem 30 éves, de kevesebb mint 6000 kilométert futott darabja bukkant fel az interneten.

Egyre több országban hívják segítségül a technológiát az autóvezetés közbeni mobiltelefonozás kiszűrésére. A legújabb ilyen hírek Németországból érkeztek, ahol júniusban kezdődött a „Handy Blitzer” nevű rendszer éles tesztelése, amely állítólag azt is kiszúrja, ha a sofőr maga mellett tartva nyomkodja a készülékét. A téma azért is érdekes, mert információk szerint a magyarországi VÉDA-kamerák is képesek a kézben tartott telefon észlelésére, és elképzelhető, hogy élesedik is ez a funkció.

Ember legyen a talpán, aki tudja követni az SSC Tuatara nevű hiperautó által felállított (és „fel nem állított”) sebességrekordokat, mindenesetre mi most teszünk rá egy kísérletet. Már csak azért is, mert a napokban egy újabb szédületes repesztésről adtak hírt, amely során csaknem 475 km/h-s tempót sikerült elérniük – és a cég elmondása szerint még maradt is tartalék a gyártáshoz közeli kocsiban!

Ha az emberek tisztán racionális döntéseket hoznának, eltűnne az utakról a személyautók 97%-a, rendkívül fejlett lenne a tömegközlekedés, a ritkán jelentkező, valóban személyautót kívánó helyzeteket pedig egy összetett, közösségi autórendszer oldaná meg. Technikailag nem lenne akadálya, ám a világ mégsem ilyen. Mutatjuk, hogy jön ez össze a veteránozással!

Ahhoz, hogy az egyre hangosabb törekvéseknek megfelelően az elektromos autózás térhódítása teljes legyen, a vonuló szolgálatok járműveinek „villanyosítása” is elengedhetetlen. Igen ám, csakhogy ezeknél nem megengedhető, hogy megfelelő töltöttség híján időt veszítsenek. Nem véletlen, hogy az Egyesült Államok első elektromos tűzoltóautója, amely a napokban állt munkába, egy generátorként funkcionáló dízelerőforrást is kapott. De persze nem ez az egyetlen érdekesség az átszámítva majdnem félmilliárd forintos, osztrák gyártmányú modellel kapcsolatban!

Az előttünk álló hétvégén sorra kerülő Spanyol Nagydíjjal visszatér Európába a Formula–1 mezőnye, amely egyetlen kanadai „kiruccanást” leszámítva egészen szeptemberig versenyez majd a kontinens különböző pályáin (közte július legvégén Magyarországon). A csapatok által az egyik legjobban ismert, az év eleji tesztek helyszíneként is szolgáló barcelonai aszfaltcsíkon rendezett futam akár fordulópontot is hozhat, sok istálló ugyanis jelentős fejlesztési csomaggal készül, és akadnak, akiknek ez talán már az utolsó esély lesz az idény megmentésére…

Idén 70 esztendeje lépett trónra II. Erzsébet brit királynő, ez pedig a szigetország számos vállalatát – köztük természetesen az autógyártókat is – arra ösztönzi, hogy egy-egy különleges termékkel tisztelegjenek Őfelsége „platina évfordulója” előtt. Így tett a McLaren Automotive is, amely az alkalmat felhasználta vadonatúj hibrid sportkocsija, az Artura népszerűsítésére is!

Az új Range Rover Sport minap megtartott hivatalos bemutatója úgy indult, ahogy azt az ilyen eseményeknél megszokhattuk: a színpadon jól öltözött emberek beszéltek a sajtó képviselőinek és a meghívott VIP-vendégeknek, miközben ünnepélyesen lehullt a lepel az autóról. Még az se volt különösebben meglepő, hogy a műsor részeként levetítettek egy rövid, kedvcsináló videót – a kisfilmen látottak viszont annál nagyobb meghökkenést keltettek. De persze nem az egészen extrém debütálás az egyetlen, amit érdemes megjegyezni a harmadik generációjába lépett luxusterepjáróval kapcsolatban.