Ahhoz, hogy az egyre hangosabb törekvéseknek megfelelően az elektromos autózás térhódítása teljes legyen, a vonuló szolgálatok járműveinek „villanyosítása” is elengedhetetlen. Igen ám, csakhogy ezeknél nem megengedhető, hogy megfelelő töltöttség híján időt veszítsenek. Nem véletlen, hogy az Egyesült Államok első elektromos tűzoltóautója, amely a napokban állt munkába, egy generátorként funkcionáló dízelerőforrást is kapott. De persze nem ez az egyetlen érdekesség az átszámítva majdnem félmilliárd forintos, osztrák gyártmányú modellel kapcsolatban!

Az előttünk álló hétvégén sorra kerülő Spanyol Nagydíjjal visszatér Európába a Formula–1 mezőnye, amely egyetlen kanadai „kiruccanást” leszámítva egészen szeptemberig versenyez majd a kontinens különböző pályáin (közte július legvégén Magyarországon). A csapatok által az egyik legjobban ismert, az év eleji tesztek helyszíneként is szolgáló barcelonai aszfaltcsíkon rendezett futam akár fordulópontot is hozhat, sok istálló ugyanis jelentős fejlesztési csomaggal készül, és akadnak, akiknek ez talán már az utolsó esély lesz az idény megmentésére…

Idén 70 esztendeje lépett trónra II. Erzsébet brit királynő, ez pedig a szigetország számos vállalatát – köztük természetesen az autógyártókat is – arra ösztönzi, hogy egy-egy különleges termékkel tisztelegjenek Őfelsége „platina évfordulója” előtt. Így tett a McLaren Automotive is, amely az alkalmat felhasználta vadonatúj hibrid sportkocsija, az Artura népszerűsítésére is!

Az új Range Rover Sport minap megtartott hivatalos bemutatója úgy indult, ahogy azt az ilyen eseményeknél megszokhattuk: a színpadon jól öltözött emberek beszéltek a sajtó képviselőinek és a meghívott VIP-vendégeknek, miközben ünnepélyesen lehullt a lepel az autóról. Még az se volt különösebben meglepő, hogy a műsor részeként levetítettek egy rövid, kedvcsináló videót – a kisfilmen látottak viszont annál nagyobb meghökkenést keltettek. De persze nem az egészen extrém debütálás az egyetlen, amit érdemes megjegyezni a harmadik generációjába lépett luxusterepjáróval kapcsolatban.

Nemcsak az autók kapcsán van olyan nézet, mi szerint bezzeg régen minden jobb volt, de ha nem is jobb, akkor „igazibb”, „emberibb”, „normálisabb”. Ha megfigyeljük, minden generáció a saját fiatal éveinek zenéit, életkörülményeit, emberi viszonyait, lakáskörülményeit és persze autóit „sírja vissza”, az iránt érez nosztalgiát, míg a kortárs produktumokat ‒ legyen szó bármiről ‒ valamilyen konkrét vagy homályos szempontból, de kevésbé értékesnek látja. E mögött főleg az áll, hogy mindenki 10-30 évesen van a „élete csúcsán”, legalábbis ami a benyomások rögzülését, és a fogalmak beépülését, az ízlést és sok más alapvető jellemvonást illeti.

Talán nem tévedünk nagyot, ha azt állítjuk, autós pályafutásunk egy pontján a legtöbbünknek eszébe jut, milyen jó lenne, ha egy különleges, ránk jellemző vagy simán csak vicces rendszámtáblával furikázhatnánk. A gondolatot aztán nem mindenkinél követik tettek – és pláne kevesen hagynak ott egy nagyobbfajta vagyont úgynevezett „rendszámaukciókon” (mert hát ilyenek is vannak). És ha már speciális rendszámok, ne feledjük, hogy ez a világ hamarosan Magyarországon is felpezsdülhet majd az újfajta formátum küszöbön álló érkezésével.

Koronavírus-járvány, globális chiphiány és újabban az orosz-ukrán konfliktus miatt kieső alapanyagok, útvonalak. Az autóiparnak (is) soha nem látott nehézségekkel kell megbirkózni mostanság, az ellátási problémák pedig nem meglepő módon az új autók piacán is éreztetik hatásukat. Ma már egyáltalán nem kirívó, ha egy nullkilométeres kocsira egy-másfél évet kell várni, ez pedig sokak figyelmét a használt, import járművek felé irányítja. A statisztikák szerint így történik ez hazánkban is – de vajon milyen hatásai lesznek ennek a jelenségnek hosszabb távon?

Az autógyártók gőzerővel dolgoznak az elektromos járművek tömeges elterjedése előtt tornyosuló egyik legnagyobb „fal”, a korlátozott használhatóság „lebontásán”, most pedig úgy fest, a Mercedes elég nagyot lépett előre ilyen téren. A napokban a Vision EQXX nevű koncepcióautójuk, amelynek megoldásait rövidesen a szériagyártású modelleknél is viszontláthatjuk majd, több mint 1000 kilométert tett meg újratöltés nélkül, méghozzá valós körülmények között. És még maradt is benne tartalék!

Küszöbön áll az új Maserati GranTurismo leleplezése, a hivatalos bemutató előtt pedig a minap Róma utcáin mutatták meg a kíváncsi szemeknek a teljesen elektromos változat prototípusát. Érdekesség, hogy a várhatóan csak jövőre debütáló villanyverzióról már most sokkal több részletet tudni, mint a belsőégésű motorral ellátott variánsokról, amelyek a hírek szerint még idén rendelhetővé válnak. A frissen nyilvánosságra hozott fotók alapján mindenesetre már lehet következtetni arra, milyen téren újul meg a 2019 óta „kényszerpihenőn” lévő kupé.