Vannak ranglisták, statisztikai mutatók, amelyeket minden Formula–1-es pilóta szeretne vezetni (világbajnoki címek, futamgyőzelmek stb.) – és akadnak, amiknek kissé kínos az élmezőnyében lenni. Carlos Sainz Jr. néhány nappal ezelőttig több olyan mutatóban is a „legjobbak” közé tartozott, ami inkább az utóbbi kategóriába tartozik. A múlt hétvégi Brit Nagydíjon aztán megtört nála a jég, és feliratkozott a futamgyőztesek sorába. De vajon meddig repítheti ez a diadal a Ferrari spanyol versenyzőjét?

Bemutatták a Citroën C4 X-et, nekünk pedig – hogy egy francia autó esetén stílszerűek legyünk – „dejà vu” érzésünk támadt, hisz az újdonságot ugyanúgy 3 különböző kategória „egyesüléseként” harangozták be, mint a néhány nappal ezelőtt megismert, szintén a Stellantis-konszern által jegyzett Peugeot 408-ast. A szedán-, ferdehátú- és SUV-szerű vonásokat is magán hordozó C4 X méreteit tekintve a C4 és a C5 X közé érkezik, számos európai országban pedig alighanem csak elektromos változatban lesz elérhető.

Talán a kisgyerekeknek sem meglepő, hogy a kocsik (amit mi a hétköznapokban annak hívunk, hagyjuk a kétéltűeket és Mr. Bondot) nem nagyon szeretik a vizet. Egy pocsolya, ha nem túl mély, és ésszel hajtunk bele, még nem okozhat gondot, ahogy természetesen az esővel is megküzd egy autó, erre van tervezve. Minden más helyezt azonban elég komoly károkat tud okozni, és ezek ‒ sajátos módon ‒ épp nyáron gyakoribbak.

A kínai autógyártók az ázsiai piacok mellett mostanra többé-kevésbé Afrikában és Latin-Amerikában is megvetették a lábukat, jelentős európai térhódításuk azonban egyelőre várat magára. Sokak szerint azonban mindez csak idő kérdése, a neves japán és nyugati vállalatokkal együttműködésben készülő járműveik, valamint az egyéb termékeknél is ismert árelőnyük miatt ugyanis előbb-utóbb eljutnak az itteni vásárlók szívéig is. A friss hírek szerint mindenesetre jelenleg egyszerre több cégük is próbál gyökeret ereszteni az öreg kontinensen.

Több nagy bejelentést is tett minap a Dacia vezetősége. Egyrészt a mostantól megrendelt kocsijaik már az új, „Dacia Linknek” nevezett emblémával kerülnek majd leszállításra, azaz a Renault Csoporthoz tartozó román brand maga mögött hagyja a sokak által „sörnyitónak” gúnyolt logót. Másfelől, és talán ez a hír szólt nagyobbat, közölték azt is, hogy jövőre márkaszintű sebességkorlátozást vezetnek be, vagyis egyetlen új Dacia sem lesz majd lépes 180 km/h-nál gyorsabb tempóra.

A ’90-es évek szédületes sportautóit a mai napig óriási kultusz övezi, így mindig alaposan felkavarja az állóvizet, ha egy „erősen limitált szériában” gyártott csúcskocsi valamelyik példánya eladóvá válik. Így van ez a meglehetősen izgalmas történetet magáénak tudó, egykori világrekorder Jaguar XJ220-szal is, amelynek most egy csaknem 30 éves, de kevesebb mint 6000 kilométert futott darabja bukkant fel az interneten.

Egyre több országban hívják segítségül a technológiát az autóvezetés közbeni mobiltelefonozás kiszűrésére. A legújabb ilyen hírek Németországból érkeztek, ahol júniusban kezdődött a „Handy Blitzer” nevű rendszer éles tesztelése, amely állítólag azt is kiszúrja, ha a sofőr maga mellett tartva nyomkodja a készülékét. A téma azért is érdekes, mert információk szerint a magyarországi VÉDA-kamerák is képesek a kézben tartott telefon észlelésére, és elképzelhető, hogy élesedik is ez a funkció.

Ember legyen a talpán, aki tudja követni az SSC Tuatara nevű hiperautó által felállított (és „fel nem állított”) sebességrekordokat, mindenesetre mi most teszünk rá egy kísérletet. Már csak azért is, mert a napokban egy újabb szédületes repesztésről adtak hírt, amely során csaknem 475 km/h-s tempót sikerült elérniük – és a cég elmondása szerint még maradt is tartalék a gyártáshoz közeli kocsiban!

Ha az emberek tisztán racionális döntéseket hoznának, eltűnne az utakról a személyautók 97%-a, rendkívül fejlett lenne a tömegközlekedés, a ritkán jelentkező, valóban személyautót kívánó helyzeteket pedig egy összetett, közösségi autórendszer oldaná meg. Technikailag nem lenne akadálya, ám a világ mégsem ilyen. Mutatjuk, hogy jön ez össze a veteránozással!