A napokban bemutatott Citroën Oli koncepcióautó első látásra olyannak tűnhet, mintha egy rossz felbontású számítógépes játékból gördült volna elő. A meghökkentően szögeletes formák mögött azonban a francia cég szerint nagyon is jövőbemutató elképzelések vannak, amelyek idővel a tömeggyártásban készülő modelljeikben is felbukkanhatnak. A méreteit tekintve a családi autók, netán a kompakt SUV-ok szegmensébe sorolható, rendhagyó járművet pedig már csak azért sem lehet „egyetlen kézlegyintéssel” elintézni, mert mégiscsak ez az első olyan kocsi, amelyen a márka vadonatúj logója díszeleg.

Immár Magyarországon is kapható a Lotus Emira, amelyet a kezdetektől fogva a kínai tulajdonú brit márka legutolsó, belsőégésű erőforrással felszerelt autójaként harangoztak be. És bár jelen állás szerint néhány éven belül tényleg eltűnik a benzinmotor a Lotusokból, a szóban forgó kétajtós sportkocsihoz még kétféle verzió is elérhető. A jövőt pedig az iparág alakulását figyelemmel kísérők számára nem nehéz kitalálni: a vállalat rövidesen a villanyjárművekre áll át, melyek közt a védjegyüknek számító hiperautók mellett valódi tömegmodellek is lesznek.

A klímaváltozással egyre nagyobb az extrém erős viharok, szupercellák kialakulásának veszélye. Ezek nem tartanak soká, de az alatt a 10-30 perc alatt minden megtörténhet. A kérdés, hogy mit bír és mit nem az utcán hagyott autó vagy motor, és mit fizet a biztosító?Alapvetően egy normális állapotú autó nem ázik be, bármennyire is essen az eső. Az özönvízszerű esőzéseknél előfordulhat ugyanakkor, hogy épp ott parkolunk, ahol egy városi villámárvíz utat talál magának. Ilyenkor a lezúduló víztömeg akár odébb is sodorhatja a kocsit ‒ hiszen felúszik, ha a küszöb fölé ér a víz, és nemcsak vízkárt okoz, de neki is sodorhatja valaminek, ami biztos „nem múlik el nyomtalanul”.

„Semmi máshoz nem hasonlítható.” Ezzel a „jeligével” mutatta be hivatalosan a napokban a Ferrari legújabb kocsiját, a Purosangue-t, amelyet a többség a márka első SUV-jának titulál – bár maga a gyártó gondosan kerüli ezt a kifejezést. A maranellóiak ehelyett történetük első négyajtós, négyüléses autójáról beszélnek, amely többek közt az emelt hasmagasságával ugyan nyit a napjaink legdivatosabb szegmensét kedvelő vásárlók felé, de közben egyedi arányaival és megoldásaival új kategóriát igyekszik teremteni magának.

Mostanra megszokhattuk már, hogy ha egy autóipari vállalat vezetői egy a márka jövőjével kapcsolatos, nagy bejelentésre készülnek, akkor az szinte biztosan új villanyautók piacra dobását (is) takarja. Nem volt ez másként a minap a Jeepnél sem: a jövőre 80 éves, tavaly óta a Stellantis konszern égisze alá tartozó amerikai brand három tisztán elektromos modellről rántotta le a leplet, melyek közül az első már a jövőre megérkezhet Európába!

Nem szokatlan jelenség, hogy egy luxusmárka egy-egy különleges szériával idézi fel valamelyik korábbi, amúgy is felejthetetlen autója emlékét. A svéd Koenigseggnél ráadásul most nemcsak a legelső sorozatgyártású modelljük, a CC8S bemutatásának 20 éves évfordulója, hanem az alapító-cégvezető Christian von Koenigsegg 50. születésnapja is okot ad az ünneplésre. A vállalat a dupla alkalomra a CC850 sportkocsival „lepte meg” magát – és persze a dúsgazdag vásárlókat, akik máris „túligényelték” a lélegzetelállító hiperjárművet.

Jövőre lesz 100 éves a Škoda jellegzetes, szárnyas nyílvesszőt ábrázoló logója, a cseh vállalat azonban a jelek szerint nem volt tekintettel a közelgő jubileumra: egy friss bejelentés szerint az embléma „lekerül” a cég jövőbeli autóiról, és csak a – szintén átalakuló – márkafelirat utal majd a kocsik „hovatartozásra”. A most bemutatott, új arculatban a zöld szín dominál, ami – és ez talán senkit nem ér váratlanul – a gyártó elektromobilizáció felé tett, egyre ölesebb lépéseit szimbolizálja.

Jó ideje „pletykálták” már, hogy az Audi közel van a Formula–1-es csatlakozáshoz, a hír azonban csak most lett hivatalos: a német gyártó 2026-tól motorszállítóként lép be a világ legnépszerűbb autós sorozatába. Az időzítés nem véletlen, 4 idény múlva ugyanis (újra) gyökeres technológiai módosításokra kerül sor az F1-ben, így ha valamikor, hát az idő tájt újoncként is lehet esélye versenyképes erőforrást összerakni egy márkának. A kérdés már csak az, mely istálló(k) partnereként köszönthetjük majd az ingolstadti székhelyű vállalatot.

Mivel az alkatrészek és a szolgáltatások ára majdnem úgy vágtat felfelé, amilyen tempóval a forint árfolyama zuhan, várhatóan újra fellendül majd az otthoni autószerelés kultusza ‒ ehhez nem kell különösebb jóstehetség. Bár ez a blog egy szervizhálózat oldalán működik, mégsincs elvi kifogásunk az otthoni autószereléssel kapcsolatban.