A világ 2016 decemberében ismerte meg a Lucid Air nevű teljesen elektromos szedánt, amit a kezdetektől fogva a Teslák (különösképpen a Model S), valamint a nagy német prémiumgyártók (Porsche, Mercedes, BMW, Audi) villanyautóinak riválisaként harangoztak be. A kaliforniai székhelyű vállalat a paletta feltöltését illetően – az autóiparban mostanság nem szokatlan módon – „felülről lefelé” építkezik: a nagy teljesítményre vagy épp az extra hatótávra kihegyezett változatokat már korábban leleplezték, most pedig napvilágot láttak a „belépőmodell”, a szimpla motoros Pure részletei.

Úgy néz ki, a mostani időszak az óriási rajongással övezett csúcssportkocsik nagy búcsújáról is szól: nemrégiben kelt el például a legutolsó Bugatti Chiron, a minap pedig a Lamborghini is bemutatta a legendás Aventador utolsó két – egyaránt 1 példányban készülő – változatát. A két történetben közös, hogy mindkét gyártó ezzel a szimbolikus hattyúdallal lép át a hibridérába – a Lamborghini esetén azonban ez még nem jelenti szükségszerűen az ikonikus V12-es benzinmotor „halálát”.

A Formula–1 rajongói a minap néhány órán belül kétszer is alaposan felkaphatták a fejüket: előbb a Ford jelentette be, hogy több mint két évtized után visszatér a száguldó cirkuszba, majd röviddel ezután az is kiderült, hogy az amerikai cég napjaink legsikeresebb istállójának, a Red Bullnak a partnere lesz. Az együttműködés a 2026-os idényben kezdődik, ami egy olyan új korszak kezdetét jelenti az F1-ben, ami más gyártók fantáziáját is megmozgatja.

Elképesztő összeget fizettek ki a napokban egy aukción a Bugatti Chiron Profilée nevű sportkocsiért: az RM Sotheby’s által szervezett párizsi eseményen végül 9,7925 millió eurónál, azaz átszámítva kb. 3,78 milliárd forintnál ért véget a licitálás. A csillagászati ár persze nem véletlen, hiszen azonkívül, hogy egy lélegzetelállító hiperautóról van szó, ez volt egy kultikus típus legeslegutolsó megvásárolható példánya.

A Stellantis konszern annak idején ígéretet tett arra, hogy az égisze alá tartozó mind a 14 autómárka megkapja a lehetőséget arra, hogy palettája megújításával megpróbáljon talpon maradni ebben a szélsebesen változó iparágban. Az Alfa Romeo esetében ennek a bizonyos megújulásnak az első fontos lépcsőfoka a Tonale nevű kis méretű SUV, amelynek leginkább progresszív, plug-in hibrid változata a minap vált rendelhetővé a vezető európai piacokon.

Arról már volt szó korábban, mennyibe kerül egy autó, és megállapítottuk, hogy néhány százezer Ft-tól felfelé bármennyiért lehet működőképes autót venni ‒ hangsúly a működőképesen. Ez azonban csak az első lépés. Ha megvan az áhított jármű ‒ vagy az észszerű választás ‒, már csak használni kellene, és sokaknak itt jön a „feketeleves”. Mert senki nem azért vesz autót, hogy ne használja (gyűjtők kivételével), de egy autó még akkor is viszi a pénzt, ha tényleg csak áll. Az alábbiakban megkíséreltük összeszedni, hogy mégis mennyit „kér” az átlagos autó normál használat során, mennyibe „fáj” a kocsi fenntartása egy családnak. Előre leszögezzük, hogy minden alól van kivétel, az egyes típusok nagyon különbözőek, ahogy a használati szokások is, ami még nagyobb különbséget hozhat a fenntartási költségben. A következők inkább csak amolyan „közelítésnek”, viszonyítási pontnak tekinthetőek.

Az Európa (újbóli) meghódításáról álmodozó MG márka kompakt szabadidő-autója, a HS „ellentétes utat” jár be idehaza, mint a legtöbb típus: a plug-in hibrid verziója (EHS) már tavaly óta a kereskedésekben van, a kizárólag benzinmotoros változat érkezését azonban csak a napokban jelentették be. Ezzel a brit gyökerű, de kínai tulajdonú brand palettája egyre színesebbnek mondható – ráadásul a közeljövőben várhatóan a cég eddigi talán legígéretesebb modellje is elérhetővé válhat.

A napokban közzétett adatok szerint a mögöttünk hagyott évben is a Suzuki volt a legkelendőbb autómárka Magyarországon, igaz, a Toyota nagyon megközelítette az „örökös” listavezetőt. A Datahouse statisztikái alapján 2022-es esztendőnek minden kihívása ellenére is voltak nagy nyertesei a hazai piacon – és persze vesztesei is. Cikkünkben a friss rangsorokból kiolvasható érdekességekből szemezgetünk.

Elnézve, hogy merre tart az autózás világa, egyértelmű, hogy a szektort érintő nagy bejelentésekre ma már nemcsak a járműipari kiállításokon kerülhet sor, hanem a különböző technológiai eseményeken is. Így volt ez a napokban lezajlott Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) esetén is, ahol a Polestar és a Google illetékesei közölték: a svéd márka hamarosan debütáló 3-as modelljében a keresőóriás minden eddiginél pontosabb térképszolgáltatása kap helyet, amely idővel a komplett közlekedést forradalmasíthatja.