Amikor azt halljuk, hogy egy vadonatúj hiperautó több mint 2000 lóerős teljesítményre képes, a többség alighanem biztosra veszi, hogy a mai trendeknek megfelelően a járművet – minimum részben – villanymotorok hajtják. A minap hivatalosan is bemutatott Giamaro Katla azonban rácáfol erre a várakozásra, ugyanis kizárólag egy 7.0 literes, négyturbós, V12-es benzinmotorból nyeri az erejét. Mivel jelzőket nem nagyon találunk a kocsira, a CarXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében megpróbáltunk legalább néhány érdekes részletet összegyűjteni róla!
Egyáltalán nem kell szégyenkeznie annak, aki még soha nem hallott a Giamaro Automobili nevű cégről, hiszen a vállalatot 2021-ben alapította a Commendatore család, és a Katla az első „termék”, amivel a nyilvánosság elé lépnek. A cég székhelye Modenában, azaz az olasz csizma szárának tetején húzódó „Motor Valley”-ben van, olyan világhírű gyártók közelségében, mint a Ferrari, a Lamborghini, a Maserati, a Pagani vagy épp a Ducati.
A frissen leleplezett Katla a nevét egy izlandi vulkánról kapta, ami az adatait látva meglehetősen stílszerű választásnak tűnik. A kocsihoz 3 kulcs is jár, amelyek használatakor más-más teljesítményszintek nyílnak meg: a fehér kulcs esetén „mindössze” 400-800 lóerő áll rendelkezésre, a feketénél már több mint 1600, a csúcsot pedig a piros jelenti a 9000-es fordulat mellett elérhető 2157 lóerőjével és 2008 Nm-es maximális nyomatékával! Ennél magasabb számot eddig csak a Koenigsegg Gemera esetén hallottunk, ám ott a V8-as motor egy hibrid rendszer részeként működik.
A 4,79 méter hosszú, 2,03 méter széles és 1,19 méter magas kocsi „műszaki lapja” legalább két meglepetéssel szolgál: egyrészt ma már szinte ritkaságszámba menő módon a Katlába kézi váltó került, másrészt az említett, döbbenetes erő teljes egészében a hátsó tengelyen keresztül kerül az útra. Gyorsulási- és végsebességértékeket egyelőre nem árult el a Giamaro, de a karbonszálas anyagok sokrétű felhasználásával készült autó 1450 kilogrammos tömegéből kiindulva aligha lesz okuk a panaszra a tulajdonosoknak a dinamika terén.
Az újdonság számára jó ajánlólevél, hogy fejlesztésben részt vett a luxus-sportkocsik világában jól csengő névnek számító Loris Bicocchi is, akinek keze alól olyan ikonikus modellek kerültek ki, mint például a Lamborghini Countach és Diablo vagy épp a Bugatti Veyron és Chiron. A Giamaro pedig friss cég létére is jelentős partnereket tudott a projekt mellé állítani: a gumikat például a Bridgestone készíti egyedileg a Katlára szabva.
A vállalat elmondása szerint évente 30 darabot terveznek gyártani a kétajtós kupéból, és bár az ár még titok, biztosak lehetünk benne, hogy lesz rájuk kereslet. A Katla premierjével egy időben egyébként a Giamaro belengette következő típusát is: az Albor a jelek szerint még inkább a „földtől elrugaszkodott” lesz, és nemcsak azért, mert egy a Marson található vulkánról nevezték el, hanem mert a gyártó az elsőre nehezen összehozható „off-road hiperautóként” harangozta be.