Búcsú a W12-estől: itt a Bentley Batur Convertible!

Amikor egy márka elköszön egy ikonikus erőforrástól, az gyakran különleges formában történik – a Bentley esetében például most egy nyitott tetős luxusautó képében. A Batur Convertible ugyanis nemcsak a világ egyik legexkluzívabb kabriója, hanem alighanem a legendás, biturbó W12-es motor hattyúdala is. A CarXpert szervizhálózat legújabb cikkében bemutatjuk ezt az erősen limitált szériás modellt, melyből éppen a napokban készült el az első végleges példány.

A hírek szerint a patinás vállalat egyedi járművekre szakosodott részlege, a Mulliner műhelyében készült Batur Convertible mindössze 16 példányban lát napvilágot, és mindegyik az „utolsó csavarig” a megrendelő igényeire lesz szabva. Az elsőként bemutatott autó egyik különlegessége a „One plus One”, azaz „Egy plusz egy” fantázianevet viselő belső kialakítás: a sofőr oldala fekete (Beluga), az utas oldala viszont fehér (Linen) színvilágot kapott, a két oldalt pedig mandarinárnyalatú részletek kapcsolják össze. A kézzel készített elemek közt titán váltófülek, exkluzív bőr- és Alcantara-kárpitok, valamint a két, kontrasztos színhez jól illeszkedő luxustáskák és kulcstartók is megtalálhatók.

A kabrió vászonteteje 19 másodperc alatt nyitható le teljesen, a kocsiban pedig az 1919-ben alapított márka ikonikus W12-esének legerősebb változata teljesít szolgálatot: a 6,0 literes, ikerturbós motor nagyjából 750 lóerőt és 1000 Nm csúcsnyomatékot képes leadni.

A Batur Convertible természetesen nem a semmiből érkezett: elődje, a típus kupéverziója 2023-ban debütált, szintén limitált példányszámban. A névadó az indonéziai Bali szigetén található Batur-tó volt, a modell pedig ugyancsak a Mulliner részleg munkáját dicséri. A kupé 740 lóerővel, 3,3 másodperces 0–100 km/h gyorsulással és 336 km/h végsebességgel mutatta meg, mire képes a „nyugdíjazásra kerülő” W12-es technika egyik utolsó képviselője.

Az első elkészült Batur Convertible a Goodwood Festival of Speed eseményen mutatkozott be, most pedig a jelenleg is zajló Monterey Car Week közönsége láthatja. A gyártó hivatalosan nem árulta el a kabrió vételárát, de lényegében biztosra vehető, hogy drágább lesz a kupé változatnál: a nemzetközi sajtóban mindenesetre 2,1 millió dolláros, azaz átszámítva körülbelül 715 millió forintos összegről szólnak a találgatások.

A mellékelt fotó alapján mindenki eldöntheti, hogy a Bentley ezzel a modellel valóban méltó búcsút vesz-e az egyik legerősebb és talán legkarakteresebb motorjától. Korábban arról lehetett olvasni, hogy a 6.0 literes W12-esek helyét egyre inkább a 4.0 literes V8-asok veszik át, méghozzá az autóipar aktuális trendjeinek megfelelően hibrid technológiával megtámogatva – ahogy az nemrég a Continental GT Speed esetében is történt.