Boxermotor hibrid köntösben: íme, az új Porsche 911 Turbo S!

A vadonatúj Porsche 911 Turbo S kétségkívül a „legek és a mérföldkövek” autója, vagyis a közelmúltban bemutatott, frissített modell több szempontból is csúcsot, illetve újdonságot jelent a legendás típus 1964 óta íródó történetében. A nemrégiben véget ért Müncheni Autószalonon debütáló sportkocsi már meg is érkezett Magyarországra, így minden adott ahhoz, hogy a CarXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében összegyűjtsük az ezzel kapcsolatos, már ismertté vált részleteket.

A Porsche még 2020 tavaszán leplezte le a 911 Turbo S-t, amely a maga 650 lóerős teljesítményével és 800 Nm-es maximális nyomatékával, valamint a brand hagyományaihoz hű formavilágával elismerő pillantásokat váltott ki a kétajtós kupék/kabriók rajongóiból. Most pedig ennek alaposan „ráncfelvarrt” verzióján (hivatalos kódnevén 992.2) a sor, hogy a gyártó elmondása szerint még fejlettebb aerodinamikai megoldásokkal és még figyelemre méltóbb adatokkal lépjen a nagy előd örökébe.

Ami a részleteket illeti, a 3.6 literes, hathengeres benzinmotort egy villanyerőforrás (és két elektromos turbó) is kiegészíti, a 911-es széria legelső hibrid képviselője így összesen 711 lóerőt tud produkálni. Márpedig ez a legtöbb, amire sorozatgyártású Porsche 911-es valaha képes volt – a korábbi rekordernek házon belül a GT2 RS-variáns számított. Kisebbfajta meglepetésre a csúcsnyomaték viszont nem változott, ám az ígéretek alapján az ominózus 800 Nm immár jóval szélesebb fordulatszám-tartományban (2300 és 6000 között) áll a sofőrök rendelkezésére.

A 400 V-os hibrid rendszert használó és egy 1,9 kWh-s akkumulátort is felvonultató jármű a papírformának megfelelően valamelyest (egész pontosan 82 kilogrammot) „felszedett”, így tömege már eléri az 1,8 tonnát. Ezzel együtt a nagyobb teljesítmény és az áramvonalasabb külső együttesen érezteti a hatását a gyorsulás terén: az új Turbo S a Sport Chrono Package kiegészítővel mindössze 2,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t. Talán mondani sem kell, ez is csúcs a típus történetében, mint ahogy bizonyára a 8,4 mp-es 0-200-as sprintidőre is sokan felkapják a fejüket.

A 4,55 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,3 méter magas, összkerék-meghajtású, automata váltós 911 Turbo S-ek kupéváltozata alapesetben 2 üléses, azonban opcionális kérhető hátsó „széksor”, míg a Cabriolet-kivitelek esetén a 2+2 ülés a sztenderd. Borítékolható módon az utóbbi, azaz nyitott tetős kialakítású modellekért kell mélyebben a zsebükbe nyúlniuk a leendő tulajdonosoknak: az interneten fellelhető információk alapján a megújuló, kabrió Porsche 911 Turbo S-ek 120 millió forinton nyitnak hazánkban, míg a zárt sportkocsikon ennél némiképp „szerényebb”, 114 millió forintos árcímke fityeg.