A Lotus a saját felületein még nem kürtölte szét hivatalosan a hírt, de ahogy az a Kínában készülő járműveknél lenni szokott, az ottani Ipari és Információtechnológiai Minisztérium (MIIT) nyilvános típusengedélyezési dokumentumaiból a nemzetközi sajtó gyorsan kiszúrta a lényeget. Eszerint tehát a Geely vállalat többségi tulajdonában álló, brit gyökerű márka éppen az ellenkezőjét csinálja annak, amit a szektor többsége: egy tisztán elektromos modelljébe (Eletre) belsőégésű erőforrást tesz. A CarXpert szervizhálózat friss bejegyzésében górcső alá vesszük a Lotus For Me néven emlegetett jármű kapcsán már napvilágot látott információkat.
A több egybehangzó értesülésből is megerősített módon a magyar „életre” szó által ihletett Lotus Eletre 2022-ben jelent meg, méghozzá a sportkocsijairól híres brand első szabadidő-autójaként és egyben első Kínában gyártott modelljeként. A Lotus sokak szerint ezzel némiképp hátat fordított a hagyományainak, és beszállt a nagy, nehéz (de kétségkívül rendkívül erős), tisztán elektromos SUV-ok ligájába.
Mintegy három és fél év után azonban a vállalat – vélhetően a piaci trendekre is reagálva –előrukkol a nem épp szokványosan megszülető plug-in hibrid változattal. A For Me a karosszéria méreteit tekintve gyakorlatilag megegyezik a 100%-ig villanyos Eletrével, a tömege viszont még az amúgy sem pehelysúlyú EV-változathoz (és a valaha a szuperkönnyű modellekről ismert Lotus „DNS-éhez”) képest is magasabb, nagyjából 3055-3080 kilogramm.
Ami igazán érdekessé teszi a vadonatúj verziót, az természetesen a hajtáslánc. A rendszer alapja egy 2.0 literes, turbófeltöltős, négyhengeres benzines motor, amely körülbelül 283 lóerős teljesítményt ad le. Ehhez társulnak az első és hátsó tengelyen elhelyezett villanymotorok, a kombinált teljesítmény így nagyjából 965 lóerő környékén alakul, a 0-100 km/h-s gyorsulás terén pedig 3,3 másodperc körüli időről tesznek említést a beszámolók.
Ugyancsak változás, hogy a teljesen elektromos Eletre 107 kWh-s akkumulátora helyett a For Me egy 70 kWh-s egységet kap, amellyel a kínai CLTC szabvány szerint akár 420 kilométeres villanyhatótáv is elérhető, míg a hagyományos technológia bevonásával 1000 kilométer fölötti hatótáv is lehetséges.
A For Me várhatóan 2026 januárjában mutatkozhat be hivatalosan, és bár az ára egyelőre nem ismert, azt biztosra vehetjük, hogy a nevét („Nekem”) csak a vásárlók egy nagyon vékony rétege találja majd frappánsnak. A modell igazi jelentőségét persze nem feltétlenül az a „néhány”, méregdrágán eladott példánya adja majd, hanem maga a tény, hogy a teljes elektromos átállást korábban 2028-ra prognosztizáló Lotus a jelek szerint egy fokozatot visszakapcsol, és benzinmotorral a csomagban próbálja vonzóbbá tenni luxus-villanyautóját.