Javában zajlik a köznyelvben csak Müncheni Autószalon néven emlegetett IAA Mobility 2025 esemény, ahol a helyszíni beszámolók szerint nemcsak a tradicionális gyártók, hanem a feltörekvő kínai márkák standjainál is óriási az érdeklődés. Ez utóbbiak közé tartozik a kontinensünkön már lassan 5 éve jelen lévő, és az idei évtől már Magyarországon is gyökeret verő Xpeng, amely a megújuló P7-es szedánjának debütálását időzítette a nagy presztízsű németországi kiállításra. A CarXpert szervizhálózat mostani írásában a Tesla Model 3 egyik legújabb, tisztán elektromos riválisát vesszük górcső alá.
Az Xpeng P7 az „új hullámos” kínai modellekhez képest némiképp szokatlan módon már a második generációjában jár: a típus eredetileg még 2020-ban mutatkozott be, és 5 esztendő alatt Kínában mintegy 200 ezer példányt adtak el belőle, ami egy magasabb árfekvésű járműtől nem számít rossz eredménynek. Alighanem a hazai siker motiválta a 2014-ban alapított, kantoni vállalatot, hogy a frissített verzióval Európában is szerencsét próbáljon.
A négyajtós villanyszedán a korosztályváltással hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett, így a papírformának megfelelően elődjénél is kedvezőbb, egész pontosan 0,201-es légellenállási együtthatója van: ez jobb, mint például a Hyundai Ioniq 6 vonatkozó adata, és csak kevéssel marad el a Lucid Air értékétől. Az immár 5,02 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,43 méter magas jármű kiviteltől függően 2,1-2,2 tonnát nyom, csomagtere pedig alapesetben 575 literes, ami a hátsó üléssor ledöntésével csaknem 2000 literre növelhető.
A fejlett AI-megoldásokkal felvértezett P7-es a hírek szerint háromféle verzióban lesz kapható. Az alapmodellben (Long Range) 1 darab, a hátsó kerekeket hajtó villanymotor kap helyet, amely 362 lóerős teljesítményt és 465 Nm-es maximális nyomatékot tesz lehetővé. A 74,9 kWh-s akkumulátora eközben 702 kilométeres hatótávot ígér – igaz, mindezt a mifelénk bevetettnek számító szabványoknál rendszerint „optimistább” CLTC szerint.
Az Ultra-Long Range variánsban ugyanez a motor található, ám a 92,2 kWh-s kapacitásúra cserélt akkupakk révén az egyetlen feltöltéssel megtehető kilométerek száma a 820-at is elérheti. Akinek pedig a dinamika az elsődleges szempont, annak a Performance-verziót érdemes felírnia a kívánságlistájára: az összkerekes kocsi két erőforrása együttesen 586 lóerőt és 695 Nm-t produkál, és a tesztek alapján 3,7 másodperc alatt letudja a szokásos 0-100 km/h-s sprintet.
Az idehaza egyelőre a G6 és a G9 nevű SUV-okkal bejelentkező Xpeng a P7-es hivatalos európai árait még nem tette közzé, mindenesetre a típus Kínában átszámítva 10,5-14 millió forintos áron nyit, ám az ilyenkor szokásos módon az itteni árcédulákon bizonyára ennél magasabb összeg áll majd. Az új P7-esre hazájában 7 perc alatt 10 ezer rendelés érkezett be, és bár a mi földrészünkön hasonló tumultusra aligha kell számítani, az áramvonalas elektromos szedán idővel a felfutóban lévő szegmens meghatározó szereplője lehet.